صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۹
کد خبر: 2670
گزارشگر: 213
۹۸۷
۰
۰
۵
گفت‌و‌گو با رئیس هیات مدیره کمپانی قدیمی غذایی در کشور

نوستالژی صنایع غذایی «گلها» با 300 طعم ماندگار

نوستالژی صنایع غذایی «گلها» با 300 طعم ماندگار
مجتمع صنایع غذایی گلها طی سالیان گذشته از فعال‌ترین صنایع غذایی کشور به شمار می رفته است. این مجموعه در سال 1318 به صورت سنتی فعالیت خود را از پله نوروزخان آغاز کرد؛ در زمانی که ادویه‌جات و سبزیجات خشک در کاغذهای قیفی شکل به فروش می رسید و اولین شرکتی بود که از ملوان‌های روسی نایلون‌های یک طرف دوخت خریداری و مواد غذایی را با کمک اتوهای ذغالی در آن بسته بندی کرد. نسل اول گلها با توجه به شرایط جامعه تصمیم مهمی گرفت.. در این باره با مهدی کریمی تفرشی، رئیس هیات مدیره صنایع غذایی گلها گفت و گو کردیم.

مجتمع صنایع غذایی گلها طی سالیان گذشته همواره جزو برترین و فعال‌ترین صنایع غذایی کشور به شمار می‌رود. گلها در سال 1318 به صورت سنتی فعالیت خود را از پله نوروزخان آغاز کرد. در زمانی که ادویه‌جات و سبزیجات خشک در کاغذهای قیفی شکل به فروش می رسید بنیانگذار گلها اولین کسی بود که از ملوان‌های روسی نایلون‌های یک طرف دوخت خریداری و مواد غذایی را با کمک اتوهای ذغالی در آن بسته بندی کرد.. در آن دوره نسل اول گلها با توجه به مقتضای زمان و شرایط جامعه و نیاز آن دوره تصمیم مهمی گرفت، که پایه گذار مجموعه ای عظیم و ماندگار امروزی شد. در این باره گفت‌وگوی کوتاهی با دکتر مهدی کریمی تفرشی، رئیس هیات مدیره مجتمع صنایع غذایی گلها انجام داده ایم که در ادامه می آید:

 

از اولین برندهایی هستیم که گواهی ثبت بین المللی تایید و نظارت بر غذا و دارو را از FDA آمریکا دریافت کردیم. دریافت نشان عالی اهتمام به کیفیت و تندیس طلایی و گواهینامه پنج ستاره کیفیت از انجمن کیفیت ایران، نشان زرین ایزو، گواهینامه ستاره طلایی ارتقاء کیفیت از اروپا، گواهینامه بین المللی تضمین کیفیت و سلامت محصولات غذایی، نشان زرین پرمصرف ترین محصولات غذایی و عنوان R&D برتر کشوری از جمله افتخارات برند گلهاست. ضمن اینکه برند گلها تمامی ایزوها و استانداردهای بین المللی مدیریت کیفیت مرتبط را دریافت کرده است

 

صنایع غذایی گلها یکی از کاملترین و پر تنوع ترین سبد محصولات غذایی خانوار را در کشور دارد. بیش از 300 نوع محصول از انواع ادویه جات و چاشنی ها گرفته تا انواع حبوبات، غلات، آردها، غذاهای نیمه آماده، پودر کیک و ژله ، قهوه، کاکائو، کا فی میکس و کنسروها در سبد غذایی گلها وجود دارد. صنایع غذایی گلها از جمله برندهایی است که کاملترین سبد انواع آردها را به عنوان یکی از لیدرهای این صنعت ارائه می دهد

 

در مورد سوابق و فعالیت شرکت توضیح کمی برایمان توضیح بدهید..

صنایع غذایی گلها با بیش از 50 سال حضور پر افتخار در صنعت غذای ایران و کسب انواع افتخارات، جوایز و گواهینامه های ملی و بین المللی و دارا بودن متنوع ترین سبد غذایی از دیرباز تا امروز میهمان بی بدیل سفرهای مردم شریف ایران بوده است و افتخار ما اینست که کودکان دیروز، مادران و پدران امروز و آینده سازان این مملکت و تمامی نسل های میهن عزیزمان با گلها رشد کرده اند و طعم آشنای آن را به خاطر می سپارند و بی تردید تا روزی که این مردم وفادار خاطرات شیرین خود را با عطر و طعم محصولات گلها رقم می زنند و همراه وفادار گلها هستند، صنایع غذایی گلها همچنان بر قله های افتخار می درخشد.صنایع غذایی گلها امروز با داشتن بیش از 300 نوع محصول دارای بالاترین تنوع محصول در سبد غذایی خانوار می باشد و بیشترین گواهینامه های ملی و بین المللی و جوایز و افتخارات را در کشور کسب کرده است. همچنین این مجموعه یک اشتغال آفرینی بزرگ چند هزار نفره در سطح کشور ایجاد کرده است.

گلها


از افتخارات و دستاوردهای شرکت هم بگویید..

صنایع غذایی گلها از جمله برندهایی است که دارای بالاترین گواهینامه ها و افتخارات ملی و بین المللی است. این مجموعه در چندین سال متوالی واحد نمونه استاندارد بوده است. همچنین افتخار این را داشته که در سال های متوالی عنوان برند محبوب مصرف کنندگان را کسب کند که حاکی از اعتماد مشتریان و مصرف کنندگان فهیم گلها بوده است. اولین دارنده نشان استاندارد نمک طعام در ایران است. از اولین برندهایی هستیم که گواهی ثبت بین المللی تایید و نظارت بر غذا و دارو را از FDA آمریکا دریافت کردیم. دریافت نشان عالی اهتمام به کیفیت و تندیس طلایی و گواهینامه پنج ستاره کیفیت از انجمن کیفیت ایران، نشان زرین ایزو، گواهینامه ستاره طلایی ارتقاء کیفیت از اروپا، گواهینامه بین المللی تضمین کیفیت و سلامت محصولات غذایی، نشان زرین پرمصرف ترین محصولات غذایی و عنوان R&D برتر کشوری از جمله افتخارات برند گلهاست. ضمن اینکه برند گلها تمامی ایزوها و استانداردهای بین المللی مدیریت کیفیت مرتبط را دریافت کرده است. امروز افتخار ما اینست که ۳۵ نفر پرسنل را به چند هزار نفر و ۲۵ قلم جنس را به ۳۰۰ نوع ارتقاء داده ایم. امروز ما در سراسر ایران نمایندگی پخش داریم و حتی اگر به دور افتاده ترین نقاط ایران هم سر بزنید می توانید تعدادی از محصولات گلها را در آنجا ببینید. 

تا کنون چه کالا و خدماتی در بازار ارائه داده اید و از جایگاهتان در بازار هم بگویید..

صنایع غذایی گلها یکی از کاملترین و پر تنوع ترین سبد محصولات غذایی خانوار را در کشور دارد. بیش از 300 نوع محصول از انواع ادویه جات و چاشنی ها گرفته تا انواع حبوبات، غلات، آردها، غذاهای نیمه آماده، پودر کیک و ژله ، قهوه، کاکائو، کا فی میکس و کنسروها در سبد غذایی گلها وجود دارد. صنایع غذایی گلها از جمله برندهایی است که کاملترین سبد انواع آردها را به عنوان یکی از لیدرهای این صنعت ارائه می دهد که آردهای فاقد گلوتن از جمله محصولاتی است که در جهت توسعه محصولات سلامت محور و خدمت به بیماران سلیاکی در سبدغذایی محصولات گلها همواره مورد استقبال مصرف کنندگان عزیز بوده است. همچنین خلوص بالای ادویه جات و چاشنی های گلها از جمله ویژگی هایی است که همواره اعتماد مصرف کنندگان را جلب کرده است. صنایع غذایی گلها با رصد کردن مداوم نظرات، نیازها و خواست مشتریان همواره می کوشد تا مطابق سلیقه و ذائقه این مشتریان عزیز عمل کند و همچون همیشه علیرغم تمامی مشکلات و چالش های موجود، مشکلات اقتصادی و بالا رفتن هزینه های تولید، حفظ کیفیت و تامین نیازهای مردم و سلامت آنها در راس اولویت ها و برنامه های این مجموعه است./

 


روزنامه آسیا
https://www.asianews.ir/u/1LZ
اخبار مرتبط
نمایشگاه مهمترین ابزار ارتباطی برای صنایع و مشاغل مختلف و از قدرتمندترین وسایل ارتباط جمعی است که نقش بسیار مهمی در اقتصاد هر کشوری دارد و ویترین اقتصاد کشور و محرک اصلی تولید ناخالص ملی است.
زردچوبه یک آنتی بیوتیک و آنتی اکسیدان طبیعی است و گیاهی است از خانواده زنجبیل و یکی از پرکاربردترین ادویه جات به شمار می رود.
بسیاری از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی در ایران این قابلیت را دارند که پاسخگوی نیازهای منطقه باشند بنابراین اگر از این فرصت با شناخت کافی از بازارهای هدف استفاده شود، می‌توان علاوه بر افزایش میزان صادرات شاهد ماندگاری در بازارهای هدف بود.
بی توجهی به برندسازی در صادرات محصولات کشاورزی ایران یکی از دلایل ضعف در توسعه صادرات غیرنفتی است.
دولت با برداشتن موانع صادراتی و کمک به رونق تولید کالاهای صادرات محور و کالاهایی که کشور در تولید آنها مزیت نسبی دارد و گسترش صادرات بویژه صادرات غیرنفتی به طور جدی کمک کند تا در کنار آن از اقشار ضعیف جامعه حمایتی مستقیم ‌شود.
بسته بندی یکی از مؤلفه های مهم برای صادرات محصول محسوب می شود و به همین دلیل این صنعت در کشور ما نیازمند یک تحول اساسی و جهش بزرگ است و باید بتواند خود را با استانداردهای صنعت بسته بندی دنیا هماهنگ و به روز کند.
اقتصاد ایران بشدت به نفت و صادرات نفتی و جذب سرمایه گذاری خارجی و نیز واردات و صادرات وابسته است، ولی نکته حائز اهمیت این است که وابستگی اقتصاد ایران به نفت می تواند باعث تکان های اقتصادی شدید و منفی شدن رشد اقتصاد ایران در سال های آینده شود.
تغییرات شرایط آب و هوایی در جهان تاثیرات چشمگیری بر زندگی بشر، غذا و کشاورزی داشته و شامل افزایش گرمای کره زمین، افزایش طوفان و سیلاب و خشکسالی ها شده و بدون توسعه پایدار کشاورزی به قحطی و در نهایت کاهش امنیت غذایی می انجامد.
سال های اخیر بطور مشهودی با روند افزایش قراردادهای موقت را شاهد بودیم و حتی قرارداد کارهای مستمر هم بصورت موقت بسته می شود؛ در حالی که در قانون مواردی در رابطه با قرارداد موقت و دایم آمده است، ولی اما آنچه از روابط قانون کار شاهدیم، به هیچ عنوان در قانون نیامده و حتی قابل اجرا هم نیست زیرا با متن قانون منافات دارد.
صنایع غذایی به ‌تنهایی 8/16 درصد از کل اشتغال صنعتی کشور را از آن خود کرده‌اند و در صورت حمایت کافی، برای اینکه فعالان اقتصادی بتوانند به انجام سرمایه‌گذاری ترغیب شوند، ثبات ارزی یکی از مسائل مهم و تعیین کننده است،
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید