صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۹ / ۲۲:۰۰
کد خبر: 2694
گزارشگر: 213
۱۱۵۶
۰
۰
۲
از سوی وزارت خزانه داری آمریکا

۱۸ بانک دیگر ایران تحریم شد

۱۸ بانک دیگر ایران تحریم شد
ایالات متحده آمریکا ۱۸ بانک دیگر ایران را امروز در فهرست تحریم‌ها قرار داد.
ایالات متحده آمریکا ۱۸ بانک دیگر ایران را روز پنج‌شنبه ۱۷ مهرماه در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

بر اساس گزارش وبسایت وزارت خزانه‌داری آمریکا، ۱۸ بانک ایرانی که تاکنون از برخی محدودیت‌های آمریکا معاف بودند، در لیست سیاه قرار گرفتند.

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت، تحریم‌های امروز تعهد ایالات متحده به مسدود کردن دسترسی غیرقانونی ایران به دلار آمریکا را نشان می‌دهد.

وی افزود، تا زمانی که ایران حمایت از فعالیت‌های تروریستی و برنامه هسته‌ای خود را متوقف نکند، برنامه تحریم ایران ادامه خواهد داشت.

آمریکا قبلا دیگر بانک‌های ایرانی از جمله بانک ملت، سپه، صادرات و غیره را تحریم کرده بود.

آقای منوچین گفته است به رغم تحریم بانک‌ها، ایالات متحده اجازه تعاملات مالی برای اقلام انسان‌دوستانه برای مردم ایران را خواهد داد.

قبلا خبرگزاری بلومبرگ از طرح دولت دونالد ترامپ برای «قطع اقتصاد ایران از خارج» خبر داده و خبرگزاری رویترز نیز پنج‌شنبه گزارش داده بود که این اقدام «عملا درهای بخش مالی جهان را به‌طور کامل به روی ایران خواهد بست».

روز چهارشنبه، روزنامه واشینگتن‌پست به نقل از سه مقام آگاه گزارش داد که علی‌رغم هشدار اتحادیه اروپا در مورد عواقب انسانی تحریم‌ها بر ایران، دولت آمریکا قصد دارد این تحریم‌های جدید را علیه بخش مالی ایران اعمال کند.

دو منبع به خبرگزاری بلومبرگ گفته‌اند که هدف دولت ترامپ از وضع تحریم‌های بانکی جدید، مسدود کردن راه‌های باقی‌مانده برای جمهوری اسلامی برای دریافت درآمدهای صادراتی و همچنین ناکام گذاشتن طرح جو بایدن رقیب ترامپ در دور جدید انتخابات رئیس‌جمهوری برای بازگشت به برجام است.

 بایدن قبلا گفته بود در صورت پیروزی در انتخابات ماه آینده، به برجام بازخواهد گشت.

دولت ترامپ اردیبهشت ۹۷ از برجام خارج شد و تحریم‌های سختی علیه ایران وضع کرد.

قبلا یک مقام ارشد اروپایی به رویترز گفته بود مقام‌های اروپایی نگرانند که اگر بانک‌های باقی‌مانده ایران تحریم شوند، دارایی‌های خارجی ایران به‌ طور واقعی مسدود و کمبود ارز خارجی برای پرداخت واردات بشردوستانه تشدید شود.

اما به گفته منوچین راه برای تعاملات و تجارت کالاهای انسان‌دوستانه باز است.

در هفته جاری، یک روز پس از رسیدن قیمت دلار به ۳۰ هزار تومان، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی گفت که اخبار مربوط به طرح دولت ترامپ برای «قطع کامل ارتباط نظام مالی ایران» بر بازار ارز ایران اثر روانی» داشته است.


در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا نام بانک‌های سرمایه‌گذاری امین، کشاورزی، مسکن، رفاه کارگران، بانک شهر، اقتصاد نوین، قرض‌الحسنه رسالت، حکمت ایرانیان، ایران‌زمین بانک، بانک تعاون منطقه اسلامی، کارآفرین، خاورمیانه، قرض‌الحسنه مهر ایران، پاسارگاد، سامان، سرمایه، توسعه تعاون و بانک گردشگری قرار دارند./
https://www.asianews.ir/u/1Mo
اخبار مرتبط
الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا، در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که فشار تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران هرگز به این شکل نبوده است و ما آن را ادامه خواهیم داد.
وزیر دفاع اسرائیل گفته است که توافق‌های عادی‌سازی روابط کشورش با دولت‌های عربی جبهه مبارزه علیه ایران را تقویت می‌کند.
اطلاعات شرکت ردیابی نفتکش‌ها، رفینیتیو، نشان می‌دهد که آمریکا محموله یکی از نفتکش‌هایی را که از ایران توقیف کرده در نیویورک تخلیه کرده است.
بلومبرگ نوشت که دولت ترامپ در حال بررسی تحریم‌های جدید برای قطع اقتصاد ایران از جهان خارج و تحریم بیش از 12 بانک است.
وزیر بهداشت ایران در سخنانی کنایه‌آمیز خطاب به رئیس بانک مرکزی ایران گفته است برای اینکه موجب تزلزل پایه‌های نظام و تغییر نرخ دلار نشود، به معاون خود دستور داده است بودجه اندکی که برای مبارزه با کرونا اختصاص یافته بود را برگرداند.
وزارت خزانه‌داری آمریکا قاضی ایرانی را که حکم به اعدام نوید افکاری داده بود، سه زندان و یک دادگاه ایران را تحریم کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید