صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۸ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۶
کد خبر: 2698
گزارشگر: 213
۹۵۶
۰
۰
۱
امروز اعلام شد

اهدای نوبل صلح به «برنامه جهانی غذا» با امید نجات گرسنگان

اهدای نوبل صلح به «برنامه جهانی غذا» با امید نجات گرسنگان
کمیته نوبل صلح، امروز نام سازمان «برنامه جهانی غذا» را به عنوان برنده جایزه نوبل صلح سال ۲۰۲۰ اعلام کرد.دیوید بیزلی، مدیرعامل این سازمان است.

کمیته نوبل صلح در نروژ روز جمعه، ۱۸ مهرماه، نام سازمان «برنامه جهانی غذا» را به عنوان برنده جایزه نوبل صلح سال ۲۰۲۰ اعلام کرد.

این کمیته در بیانیه خود به همین مناسبت اعلام کرد که جایزه معتبر نوبل صلح را به دلیل تلاش این سازمان با مدیریت دیوید بیزلی، «برای مبارزه با گرسنگی و کمکش به بهبود شرایط برای فراهم ساختن زمینه صلح» به این سازمان اهدا می‌کند.


کمیته نوبل صلح همچنین می‌گوید که با اهدای این جایزه به این سازمان امیدوار است که «نگاه جهانیان را به سوی میلیون‌ها نفری جلب کند که از گرسنگی رنج می‌برند یا با تهدید آن مواجه‌اند».

سخنگوی «برنامه جهانی غذا»، از زیرمجموعه‌های سازمان ملل، روز جمعه در واکنش به اهدای جایزه به این سازمان اعلام خبر را «لحظه‌ای توام با غرور» برای این سازمان توصیف کرد.

دیوید بیزلی

 برنامه جهانی غذا، مستقر در شهر رم، ایتالیا، سالانه به حدود صد میلیون نفر در ۸۸ کشور جهان کمک غذایی می‌کند.

جایزه نوبل صلح که با جایزه‌ای نقدی معادل ۱.۱ میلیون دلار همراه است روز دهم دسامبر، دو ماه دیگر،‌ در شهر اسلو، پایتخت نروژ، اهدا می‌شود.

نوبل صلح از سال ۱۹۰۱ اهدا شده و تاکنون کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با سه جایزه رکورددار دریافت این جایزه معتبر است.

سال گذشته، ‌۱۳۹۸، نام آبی احمد علی، نخست وزیر اتیوپی، به عنوان برنده نوبل صلح اعلام شد./

https://www.asianews.ir/u/1Mt
اخبار مرتبط
دو دانشمند زن جایزه نوبل شیمی را به دلیل ایجاد روشی برای ویرایش ژنوم که نوید درمان بیماری‌های ارثی و حتی سرطان در آینده را می‌دهد، به خود اختصاص دادند.
سه دانشمند به طور مشترک برنده نوبل فیزیک در سال ۲۰۲۰ شدند. این دانشمندان که اهل آلمان، آمریکا و بریتانیا هستند به دلیل اکتشافات در زمینه تشکیل سیاهچاله‌ها و کشف جرمی سنگین در مرکز کهکشان راه شیری جایزه را به خود اختصاص دادند.
هاروی آلتر و چارلز رایس از آمریکا و مایکل هاوتن، پژوهشگر بریتانیایی، روز دوشنبه به دلیل اکتشافات‌شان در زمینه ویروس هپاتیت سی، برنده جایزه نوبل پزشکی ۲۰۲۰ اعلام شدند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید