صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۷ / ۰۹:۴۵
کد خبر: 270
گزارشگر: 1
۴۳۹
۰
۰
۰

رفت و آمد پولی در پایتخت

حسن فتحی نمی دانم این چه روش و رویه ای است که عده ای در این کشور در پیش گرقته اند . هدف آنها تحمیل هزینه های اضافی به مردمی است که از گرانی و تورم در عذاب بوده و قادر به تامین نیاز های اولیه زندگی خود نیستند. ولی در عوض این که سازمان ها و نهادهای دولتی درصدد باشند باری از روی دوش آنها بردارند سعی می کنند به بهانه های مختلف آنها را سرکیسه کرده واز جیب مردم برای خود درآمدزایی کنند.

گفته می شود که قرار است تردد در تو نل های شهری،بزرگراه ها و محدوده زوج و فرد در پایتخت پولی شده و خودروهایی که در این تونل ها و مناطق تردد می کنند باید هزینه ای بپردازند. روشی که شهرداری تهران در پیش گرفته و با هدف درآمدزایی برای شهرداری و بالابردن هزینه زندگی در پایتخت صورت می گیرد با خدماتی که این سازمان به مردم پایتخت نشین ارائه می کند هم خوانی نداشته و نشان از فرصت طلبی و یا افزون خواهی شهرداری و شورای شهر تهران دارد.
مواضع و سخنان مسئولان شهری در مدتی که شاهد تغییراتی در شهرداری بودیم گویای این واقعیت است که آنها در تلاش هستند برای برطرف کردن کمبودها ی مالی و درآمدی شهرداری، دست در جیب مردم کرده و با گران کردن هزینه زندگی در پایتخت مشکلات خود و سازمانشان را برطرف سازند.
اگر هدف درآمدزایی است باید ابتدا گام های اساسی در راه شفاف سازی قانونی دریافت مالیات و وصول مطالبات برداشته و راه های سواستفاده و اختلاس مسدود شود تا ضمن جلب اعتما د مردم، زمینه مساعدی برای مشارکت آنها در پرداخت عوارض فراهم گردد در حالی که همگان معترف هستند که فرار مالیاتی و مطالبات وصول نشده بانکی به یک اصل انکار ناپذیر در کشور تبدیل شده و اختلاس های میلیاردی لطمات جبران ناپذیری بر اقتصاد و اعتماد مردم وارد آورده است لذا در این شرایط، پولی کردن تردد در تونل های پایتخت و یا بزرگراه ها و محدوده زوج و فرد نه تنها مفید و راهگشا نیست بلکه مشکل ساز خواهد شد.
گفته می شود 50 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور وجود دارد و بانک هابا 130 هزار میلیارد تومان مطالبات معوقه مواجه هستند . لذا اگر هدف درآمدزایی است بهتر است ابتدا توجهی به چگونگی واگذاری ها و خصوصی سازی ها شود هم چنین راه های فرار مالیاتی مسدود شده و بانک ها موفق به دریافت مطالبات معوقه خود شوند سپس هزینه زندگی در پایتخت را افزایش دهید. در غیر این صورت مشکلی بر مشکلات مردم افزوده و نارضایتی ها را چند برابر خواهید کرد.

https://www.asianews.ir/u/1nd
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید