صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۸
کد خبر: 2704
گزارشگر: 213
۹۶۸
۰
۰
۱
وضعیت آغازین امروز بازار سرمایه

19 مهر؛ عاقبت بورس با رکورد بازارهای مالی چیست؟

19 مهر؛ عاقبت بورس با رکورد بازارهای مالی چیست؟
با وجود رشد قیمت دلار و رسیدن قیمت دلار به آستانه 30 هزار تومان در صرافی ملی اما سهم‌های ارز محور بازار سهام مانند فولاد و فملی و پالایشی‌ها نه‌تنها واکنش مثبت به این افزایش قیمت ندارند، بلکه امروز روندی نزولی داشتند، اما دلیل این اتفاق چیست؟

در حالی که شاخص کل تحت تاثیر عرضه در نمادهای شاخص‌ساز حدود نیم درصد ریزش کرد اما شاخص هم‌وزن مثبت بود و روندی صعودی دارد.19 مهر؛ عاقبت بورس با رکورد بازارهای مالی چیست؟

با وجود رشد قیمت دلار و رسیدن قیمت دلار به آستانه 30 هزار تومان در صرافی ملی اما سهم‌های ارز محور بازار سهام مانند فولاد و فملی و پالایشی‌ها نه‌تنها واکنش مثبت به این افزایش قیمت ندارند بلکه امروز روندی نزولی داشتند، اما دلیل این اتفاق چیست؟

کارشناس بازار سرمایه در رابطه با نشانه‌های مثبت بودن شاخص هم‌وزن بیان کرد: امروز در عین اینکه شاخص کل بازار سهام روندی نزولی داشت اما شاخص هم‌وزن روندی صعودی داشت و به نظر می‌رسد نشانه اصلی مثبت بودن شاخص هم‌وزن این است که دیگر نوبت به سهم‌های کوچک بازار رسیده اما فعلا برای قضاوت زود است و باید روند شاخص هم‌وزن را طی هفته‌های آتی مدنظر قرار دهیم.

این کارشناس ادامه داد: سهم‌های کوچک بازار سهام در دوره اصلاح قیمتی 60 تا 70 درصد اصلاح کردند و به نظر می‌رسد مستعد رشد هستند.

به نقل از تجارت نیوز، الیاس‌کردی کارشناس بازار سرمایه، در رابطه با دلایل بی‌اعتنایی سهم‌های ارز محور به قیمت ارز گفت: بازار سهام فعلا در رابطه با انتخابات آمریکا اطمینان ندارد و همین موضوع باعث می‌شود این سهم‌ها نسبت به افزایش قیمت ارز بی‌اعتنا باشند اما به نظر می‌رسد دلیل دوم نرخ سود بانکی باشد که زمزمه‌هایی هم از افزایش آن به گوش می‌رسد.

او در پایان گفت: به نظر می‌رسد در ادامه معاملات امروز بازار سهام روند نزولی بازار نیز بازمی‌گردد./

https://www.asianews.ir/u/1Mz
اخبار مرتبط
در دهه نخست مهر شاخص‌‌های بورس و فرابورس عقبگردی جدی را نشان دادند و به‌رغم آنکه حداقل در بخش قابل توجهی از نمادهای بازار انتظار می‌رفت انتشار گزارش‌های ماهانه موید عملکرد مناسبی در بسیاری از نمادها باشد و کاهش قیمت روی تابلوی معاملات تداوم یافت.
در هفته‌ای که گذشت همه بازارها رکوردهای جدیدی را ثبت کردند؛ دلار به کانال قیمتی جدید نزدیک شد، سکه بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرد و حتی بورس هم تا مرز ورود به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی رفت و برگشت.
خالص سفارشات فروش سهام از رقم پنج هزار و ۷۰۰میلیارد تومان عبور کرد، برتری سمت عرضه در صنعت انبوه‌سازی، املاک و مستغلات بیش از سایرین بود.
مدیرعامل بورس تهران در مورد تصمیم جدید مبنی بر عدم امکان فروش سهام خریداری شده در یک روز و همچنین ممنوعیت معاملات الگوریتمی توضیح داد.
نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: انتظار می‌رفت کاهش ۵۰ دلاری اونس طلا باعث کاهش قیمت طلا و سکه شود ولی با افزایش ارز قیمت سکه نیز افزایش یافت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید