صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۳
کد خبر: 2705
گزارشگر: 213
۱۰۱۷
۰
۰
۳
آخرین وضعیت نوسانات شدید بازارهای مالی

افزایش 10 هزار تومانی قیمت ارز در 6 ماه نخست سال/19 مهر 99؛ قیمت روز دلار

افزایش 10 هزار تومانی قیمت ارز در 6 ماه نخست سال/19 مهر 99؛ قیمت روز دلار
بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت دلار در نیمه اول امسال به طور متوسط ۱۰هزار و ۵۰۰تومان افزایش یافته است و امروز قیمت دلار برای خرید در صرافی‌های بانکی ۲۹۷۰۰ تومان و قیمت دلار برای فروش در صرافی‌ها به ۲۹۸۰۰ تومان رسید.

قیمت روز دلار
 قیمت دلار برای خرید در صرافی‌های بانکی ۲۹۷۰۰ تومان و قیمت دلار برای فروش در صرافی‌ها به ۲۹۸۰۰ تومان رسید.

قیمت روز یورو
همچنین، مهر گزارش داد: در این صرافی‌ها قیمت یورو برای خرید ۳۴۸۵۰ تومان و قیمت یورو برای فروش ۳۴۹۵۰ تومان شد.

قیمت دلار در بازار آزاد
بر اساس آنچه کانون صرافان اعلام کرده، قیمت دلار در بازار آزاد چهارشنبه به ۲۹۵۶۰ و یورو به ۳۴۵۰۰تومان رسید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت دلار در نیمه اول امسال به طور متوسط ۱۰هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

طی این مدت نرخ دلار با ۶۶.۴درصد رشد، از حدود ۱۵۹۰۰تومان در فروردین ماه به ۲۶۴۵۰تومان در پایان شهریور افزایش یافت.

گریزی به بازار ارز سال۹۸

بازار ارز سال گذشته به دو نیمه اول و دوم سال قابل تقسیم است؛ در نیمه اول سال عمده نوسان قیمت دلار بین ۱۱ تا ۱۲هزار تومان بود اما در نیمه دوم سال به دلیل بروز یکسری اتفاقات سیاسی و اقتصادی مهم از جمله افزایش قیمت بنزین، تنش‌های موجود در منطقه و درگیری بین ایران و آمریکا، قیمت دلار از ۱۱ هزار تومان در مهر ماه تا مرز ۱۵هزار تومان در دی ماه نیز پیش رفت و در روزهای پایانی سال قیمت دلار تا ۱۵۹۰۰تومان هم افزایش یافت اما در نهایت معاملات بازار ارز سال ۱۳۹۸، با قیمت ۱۴۹۰۰تومان برای دلار آمریکا و ۱۶۹۰۰ تومان برای یورو به کار خود پایان داد.

نگاهی به روند قیمت دلار از ابتدای سال۹۹

  بعد از نوسانات بالای قیمت دلار در نیمه دوم سال۹۸، امسال بازار آزاد ارز کار خود را با قیمت ۱۶۴۵۰تومان برای دلار یعنی حدود ۵۰۰تومان بیشتر از قیمت دلار در آخرین روز معاملات سال۹۸، آغاز کرد اما با شروع کار بازار و گذشت حدود یک هفته، قیمت دلار به زیر ۱۶هزار تومان سقوط کرد و در روز بیستم فروردین ماه قیمت هر اسکناس دلار آمریکا به ۱۵۹۰۰تومان رسید.

البته قیمت دلار در این کانال ماندگار نبود و مجددا افزایش یافت و تا اواخر فروردین ماه، قیمت دلار به ۱۶۱۵۰ تومان هم رسید اما در نهایت حرکت آن معکوس شد و دلار معاملات فروردین را با قیمت ۱۵۴۰۰تومان به پایان رساند.

به نقل از اقتصاد آنلاین، قیمت دلار در بازار آزاد در یک نیمه گذشته از اردیبهشت ماه نیز بین ۱۵۴۰۰ تا ۱۶۳۰۰تومان نوسان داشته اما در صرافی ملی قیمت دلار بین ۱۵۵۰۰ تا ۱۵۷۰۰ تومان متغیر بود؛ قیمت دلار آزاد در هفته اول این ماه از کف قیمت سال یعنی ۱۵۴۰۰ تومان به سقف قیمتی که۱۶۳۰۰تومان بود صعود کرد اما در هفته دوم، قیمت دلار مجددا وارد مدار نزولی شد./

 

https://www.asianews.ir/u/1MA
اخبار مرتبط
بر اساس آمارهای مرکز آمار ایران، برنج خارجی در دوره یکساله ۱۰۹ درصد و لپه ۱۱۹ درصد گران‌تر شده‌اند. این یعنی تورم ۳ رقمی به اقتصاد ایران بازگشت.
در هفته‌ای که گذشت همه بازارها رکوردهای جدیدی را ثبت کردند؛ دلار به کانال قیمتی جدید نزدیک شد، سکه بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرد و حتی بورس هم تا مرز ورود به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی رفت و برگشت.
خالص سفارشات فروش سهام از رقم پنج هزار و ۷۰۰میلیارد تومان عبور کرد، برتری سمت عرضه در صنعت انبوه‌سازی، املاک و مستغلات بیش از سایرین بود.
مدیرعامل بورس تهران در مورد تصمیم جدید مبنی بر عدم امکان فروش سهام خریداری شده در یک روز و همچنین ممنوعیت معاملات الگوریتمی توضیح داد.
نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: انتظار می‌رفت کاهش ۵۰ دلاری اونس طلا باعث کاهش قیمت طلا و سکه شود ولی با افزایش ارز قیمت سکه نیز افزایش یافت.
روز یکشنبه ۳۰ شهریور ماه، شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات ۲۰ درصد از سهام خود را در نماد «وسپهر» از طریق عرضه اولیه وارد بورس می کند.
محدودیت خرید و فروش ارز در صرافی ها برداشته شد.
«مش قربونعلی» مالک ماشین سازی تبریز، ماجرای جالبی را در آشفته بازار ارز در کشور پشت سر گذاشت و در نهایت به اتهام اخلال در نظام ارزی کشور راهی زندان شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید