صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۸
کد خبر: 2707
گزارشگر: 213
۱۰۶۹
۰
۰
۰
رییس بانک مرکزی در پی تحریم 18 بانک دیگر ایران:

بانک های خارجی مجوز ارسال دارو به ایران را گرفته اند

بانک های خارجی مجوز ارسال دارو به ایران را گرفته اند
رییس بانک مرکزی گفت: بانک‌های خارجی عملا معافیت‌ها و مجوزهای لازم را برای تأمین مالی مبادلات دارو و محصولات غذایی دریافت کرده‌اند.
عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی در واکنش به تحریم ۱۸ بانک جدید ایران توسط آمریکا گفته است تسری تحریم‌های ثانویه به باقی‌مانده بانک‌های ایرانی بیش از آن که اثر اقتصادی داشته باشد، برای اهداف تبلیغاتی و سیاسی داخلی آمریکا انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، وی  گفت «بانک‌های خارجی عملا معافیت‌ها و مجوزهای لازم را برای تأمین مالی مبادلات دارو و محصولات غذایی دریافت کرده‌اند».

آمریکا روز پنج‌شنبه ۱۸ بانک ایرانی را که تاکنون از برخی محدودیتهای آمریکا معاف بودند، در لیست سیاه قرار داد.

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته است به رغم تحریم بانک‌ها، ایالات متحده اجازه تعاملات مالی برای اقلام انسان‌دوستانه برای مردم ایران را خواهد داد.

آمریکا خود یکی از صادرکننده‌های اقلام دارویی، بهداشتی و پزشکی به ایران است.

گزارش هشت ماهه مرکز آمار آمریکا نشان می‌دهد طی این دوره نزدیک ۲۷ میلیون دلار صادرات به ایران داشته است، با این حال این رقم نسبت به هشت ماه ابتدایی پارسال کمتر از نصف شده است.

شیوا راوشی مدیرکل عملیات و تعهدات ارزی بانک مرکزی ایران روز چهارشنبه اعلام کرد طی نیمه اول سال جاری خورشیدی، ۲.۵ میلیارد دلار برای واردات دارو و اقلام پزشکی اختصاص یافته است./
https://www.asianews.ir/u/1MB
اخبار مرتبط
ایالات متحده آمریکا ۱۸ بانک دیگر ایران را امروز در فهرست تحریم‌ها قرار داد.
دولت آمریکا شدیدترین تحریم های بخش مالی مانند تحریم کل سیستم بانکی ایران به منظور قطع اقتصاد ایران از جهان خارج را امروز اعمال می کند.
با افت نرخ دلار طی دو روز گذشته، هم اکنون این سوال مطرح می‌شود که ریزش نرخ ارز تا کجا و به چه صورت ادامه خواهد یافت.
بر اساس آمارهای مرکز آمار ایران، برنج خارجی در دوره یکساله ۱۰۹ درصد و لپه ۱۱۹ درصد گران‌تر شده‌اند. این یعنی تورم ۳ رقمی به اقتصاد ایران بازگشت.
در هفته‌ای که گذشت همه بازارها رکوردهای جدیدی را ثبت کردند؛ دلار به کانال قیمتی جدید نزدیک شد، سکه بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرد و حتی بورس هم تا مرز ورود به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی رفت و برگشت.
عراق حدود ۲۸ کالای خوراکی ایرانی را به کشورش ممنوع کرده است و به نظر می رسددر هفته های اخیر سعی کرده تا خود را با کشورهای دیگری که با ایران زاویه دارند، همسو کند؛ این در حالی است که در یکی دو سال اخیر صادرات مواد غذایی به عراق بسیار زیاد بوده..در این باره خواستیم از تاثیرات این موضوع بر فعالیت تولید کنندگان در ایران مطلع بشویم و آن را با غلامرضا عطاران در میان گذاشتیم ..وی دارای کارخانه های تولید مواد غذایی و شبکه بازاریابی خاورمیانه است..این گفت و گو را در ادامه بخوانید :
بازار ارز بار دیگر با نوسان همراه شده و دلار آزاد به کانال ۲۴ هزار تومان رفته است.
تحلیل گران ارزی می گویند با وجود احتمال پایین آمدن قیمت دلار در آینده، به طور قابل توجه با ارزانی ارز مواجه نخواهیم شد.
مشارکت صنعتگران، تولید کنندگان و کارآفرینان بخش خصوصی در تصمیم گیری ها و تدوین سیاست های کلان اقتصادی، برگزاری جلسات هم اندیشی بین مسئولین دولت و صاحبان صنایع، بیان دغدغه ها، ارزیابی مشکلات و ارائه راهکارها می تواند به حل بهتر معضلات و بهبود شرایط اقتصادی جامعه بینجامد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید