صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۲
کد خبر: 2721
گزارشگر: 213
۱۰۴۰
۰
۰
۲
در آغاز معاملات بورسی

21 مهر؛ امید به بازار سرمایه بازگشت؟

21 مهر؛ امید به بازار سرمایه بازگشت؟
امروز معامله‌گرها ۷۷۰میلیارد تومان سهام بانک ملت خرید و فروش کردند و بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری تعلق داشت.

روز جاری در مجموع حدود ۱۶هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «وبملت»، «فولاد»، «خودرو»، «فملی» و «شتران» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در دومین روز هفته معادل ۷۷۰میلیارد تومان سهام بانک ملت دست به دست شد، فولاد مبارکه اصفهان پس از معاملاتی به ارزش ۷۲۵میلیارد تومان دوم شد و سهام ایران خودرو نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

در ضمن سهام بانک ملت(وبملت) ۱۰.۶درصد و پالایش نفت تهران(شتران) ۲۷درصد پس از بازگشایی، رشد قیمت را تجربه کردند.

جدول

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری» تعلق داشت به طوری که دو هزار و ۷۹۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «فلزات اساسی» با معاملات دو هزار و ۱۴۰میلیارد تومانی دوم شد و «محصولات شیمیایی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

به نقل از اقتصاد آنلاین، امروز ۶.۶درصد از کل سهام عمران و توسعه شاهد (ثعمرا) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۳۲درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۳۹ سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۲۵ نماد نخست اختصاص داشت./

https://www.asianews.ir/u/1MQ
اخبار مرتبط
در جریان معاملات بورس امروز و در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۲۹هزار و ۲۱واحدی (۱.۸درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۵۷۰هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۹درصدی مواجه شد.
با وجود رشد قیمت دلار و رسیدن قیمت دلار به آستانه 30 هزار تومان در صرافی ملی اما سهم‌های ارز محور بازار سهام مانند فولاد و فملی و پالایشی‌ها نه‌تنها واکنش مثبت به این افزایش قیمت ندارند، بلکه امروز روندی نزولی داشتند، اما دلیل این اتفاق چیست؟
در دهه نخست مهر شاخص‌‌های بورس و فرابورس عقبگردی جدی را نشان دادند و به‌رغم آنکه حداقل در بخش قابل توجهی از نمادهای بازار انتظار می‌رفت انتشار گزارش‌های ماهانه موید عملکرد مناسبی در بسیاری از نمادها باشد و کاهش قیمت روی تابلوی معاملات تداوم یافت.
در هفته‌ای که گذشت همه بازارها رکوردهای جدیدی را ثبت کردند؛ دلار به کانال قیمتی جدید نزدیک شد، سکه بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرد و حتی بورس هم تا مرز ورود به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی رفت و برگشت.
خالص سفارشات فروش سهام از رقم پنج هزار و ۷۰۰میلیارد تومان عبور کرد، برتری سمت عرضه در صنعت انبوه‌سازی، املاک و مستغلات بیش از سایرین بود.
مدیرعامل بورس تهران در مورد تصمیم جدید مبنی بر عدم امکان فروش سهام خریداری شده در یک روز و همچنین ممنوعیت معاملات الگوریتمی توضیح داد.
بررسی دقایق ابتدایی گشایش بازار سهام از بهبود اندک احتمالی در روند بازار سهام حکایت دارد و آیا شاخص بازار سهام امروز مثبت خواهد شد؟
نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: انتظار می‌رفت کاهش ۵۰ دلاری اونس طلا باعث کاهش قیمت طلا و سکه شود ولی با افزایش ارز قیمت سکه نیز افزایش یافت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید