صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۱
کد خبر: 2722
گزارشگر: 213
۲۱۳۴
۰
۰
۳
براساس آخرین بررسی محققان اعلام شد:

دوام و سرایت ویروس کرونا تا ۲۸ روز روی سطوح

دوام و سرایت ویروس کرونا تا ۲۸ روز روی سطوح
محققان می‌گویند ویروس عامل بیماری کووید ۱۹ تا ۲۸ روز می‌تواند روی اسکناس، صفحات تلفن همراه و سطوح فلزی دوام آورد و دیگران را مبتلا کند و لزوم تمیز کردن موثر و شستن دست‌ها را دوچندان کرده است.
محققان می‌گویند ویروس عامل بیماری کووید-۱۹ تا ۲۸ روز می‌تواند روی اسکناس، صفحات تلفن همراه و سطوح فلزی دوام آورد و دیگران را مبتلا کند و لزوم تمیز کردن موثر و شستن دست‌ها را دوچندان کرده است.

یافته‌های آژانس ملی علوم استرالیا بیانگر آن است که ویروس سارس-کووید-۲ بیش از آن‌چه که در تحقیقات پیشین مورد مطالعه قرار گرفته بود دوام می‌آورد. این در حالی است که دوام ویروس آنفلوآنزا روی سطوح تا ۱۷ روز است.

بر اساس این تحقیقات، ویروس سارس-کووید-۲ تا دمای بیست درجه سانتیگراد «به شدت مقاوم» بوده است.

به نقل از شبکه جهانی بی‌بی‌سی و الجزیره، محققان در عین حال گفته‌اند که این آزمایش در فضای تاریک انجام شده است و ثابت شده که نور می‌تواند این ویروس را از ببرد.

برخی محققان درباره تهدید واقعی انتقال ویروس از سطوح مختلف به انسان در زندگی واقعی شک و تردیدهایی دارند.

ویروس کرونا عمدتا از راه سرفه، عطسه و صحبت کردن افراد به دیگران منتقل می‌شود. ولی شواهدی نیز وجود دارد که بیانگر سیال بودن آن در هوا و انتقالش از این طریق هست./
https://www.asianews.ir/u/1MR
اخبار مرتبط
این روزها کارگران از نظر اقتصادی و معیشتی به دلایل شرایط تحریم‌ها، شیوع بیماری کرونا و کم‌لطفی‌هایی مسوولان روزهای سختی را می گذرانند و این در حالی است که سال های زیادی است که قشر زحمت کش و مظلوم کارگری کشور، فشار تورم را تحمل می کنند و فریاد آنها نیز به گوش هیچ قانونگذار و مجری قانونی نمی رسد.
فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: متاسفانه تهران شرایط کاملاً قرمزی دارد و آمار روزهای اخیر نشان از آن است که در تهران وارد موج سوم شده‌ایم.
انگیزش به دلیل یا چرایى رفتار و اعمال اشاره دارد و روان شناسان بر این باورند که «انگیزه» عاملی است درونی که رفتار فرد را در جهت معینی هدایت می کند و راهنمای او برای گزینش کوششی از میان کوشش های ارادی است.
شیوع بیماری کرونا و استرس های محیطی، انگیزه سبب افت کارکرد کارکنان سازمان ها شده است و از این رو خلاقیت و نوآوری مدیر منابع انسانی برای حفظ روحیه کارکنان بسیار مهم است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید