صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۷
کد خبر: 2723
گزارشگر: 213
۱۲۳۳
۰
۰
۱
رییس‌جمهوری ایالات متحده قانون مربوط به زنان بومی را امضا کرد:

«ساوانا» و حمایت ترامپ از زنان بومی آمریکا

«ساوانا» و حمایت ترامپ از زنان بومی آمریکا
دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا دو قانون مربوط به زنان بومی آمریکا را که با نام «ساوانا» و «نادیده‌گرفته نشدن» شناخته می‌شوند امضا کرد؛ این در حالی است که این قانون تلاش برای برقراری عدالت در حق صدها زن بومی را که ناپدید یا کشته‌ شده‌اند، افزایش خواهد داد.
دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا دو قانون مربوط به زنان بومی آمریکا را امضا کرد. این قانون‌ها که با نام «ساوانا» و «نادیده‌گرفته نشدن» شناخته می‌شوند، تلاش برای برقراری عدالت در حق صدها زن بومی را که ناپدید یا کشته ‌شده‌اند، افزایش خواهد داد.

دونالد ترامپ هم در توییتی تاکید کرد که از امضای این لوایح قانونی به خود افتخار می‌کند. او نوشت: من اولین رییس‌‌جمهوری هستم که رسما مساله مفقودشدن و قتل بومیان آمریکا را به رسمیت شناختم.

امضای این دو لایحه قانونی از سوی رییس جمهوری آمریکا، این امید را برمی‌انگیزد که سرانجام کاری در مورد یک بحران وحشتناک و نادیده‌گرفته‌شده در ایالات متحده انجام می‌‌گیرد، بحرانی که در آن صدها زن بومی آمریکایی در سال‌های اخیر ناپدید شده یا به قتل رسیده‌اند.

اولین لایحه، لایحه ساوانا، کمک می‌کند تا در شرایط ویرانگری که در آن هیچ کس نمی‌تواند بگوید دقیقا چه اتفاقی افتاده است، اقدامات موثرتری انجام شود.

بر اساس گزارش نوامبر سال ۲۰۱۸ موسسه بهداشت بومیان، حداقل ۵۰۶ زن و دختر بومی در ۷۱ شهر ایالات متحده گم شده و یا به قتل رسیده‌اند. ۳۳۰ نفر از این آمار تنها به سال‌های بعد از ۲۰۱۰ مربوط است. آمار ذکر شده، با توجه به کمبود و محدودیت داده‌های جمع آوری شده، کمتر از مقدار واقعی است.

این قانون که از سوی لیزا مورکاوسکی، سناتور جمهوری‌خواه تهیه شده است، به یاد ساوانا لا فونتین گریویند، زن ۲۲ ساله بومی که در سال ۲۰۱۷ در داکوتای شمالی ربوده و کشته شد، قانون «ساوانا» نامگذاری شده است.او هشت ماهه باردار بود.

قانون جدید، هماهنگی و جمع‌آوری اطلاعات بین قوانین قبیله‌ای، محلی، ایالتی و فدرال در موارد مربوط به زنان بومی ناپدیده‌شده و یا کشته‌شده را افزایش می‌دهد. همچنین ماموران فدرال را ملزم می‌کند تا با قبایل در مورد چگونگی افزایش ایمنی زنان بومی مشورت کنند.

بسیاری از این ناپدید شده‌ها و کشته‌شده‌ها به دلیل خشونت خانگی، تجاوز جنسی و یا قاچاق جنسی بوده است. بر اساس‌ آمارها، ۸۴ درصد زنان بومی آمریکایی در طول زندگی خود خشونت را تجربه می کنند و در برخی از جوامع قبیله‌ای، آمار قتل زنان ده برابر نرخ میانگین ملی است.

لایحه دیگری که امروز دونالد ترامپ امضا کرد ، «نادیده‌گرفته نشدن» یا «نامرئی نبودن» است. این قانون دولت فدرال را وادار می‌کند تا در برابر مفقود شدن، یا قتل زنان بومی واکنش خود را افزایش دهد.

سناتور مورکاوسکی در بیانیه‌ای به مناسبت تصویب نهایی این قانون گفت: «امروز ما در تلاش برای تامین عدالت برای قربانیان، تسکین خانواده‌های آنها و حمایت از زنان ، کودکان و خانواده‌ها در سراسر کشور به یک مرحله بزرگ قدم گذاشتیم.»/
https://www.asianews.ir/u/1MS
اخبار مرتبط
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای نخستین بار پس از مبتلا شدن به بیماری کووید ۱۹ با حضور در بالکن کاخ سفید برای حاضران سخنرانی کرد و گفت که بیماری کرونا به زودی محو خواهد شد
کامالا هریس و مایک پنس، معاونان جوبایدن و دونااد ترامپ، در نبود نامزدهای انتخاباتی بر سر کرونا و ایران، دیوان عالی و چین جدال کردند.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بیمارستانی را که در آن برای بیماری کووید-۱۹ تحت درمان بوده است ترک کرد و در نخستین لحظات ورود در بالکن کاخ سفید ماسک خود را برداشت!
رئیس آژانس فوریت‌های پزشکی سازمان جهانی بهداشت گفت: خوش‌بینانه‌ترین برآورد این آژانس نشان می‌دهد که ممکن است تاکنون تقریباً از هر ۱۰ نفر در سراسر جهان یک نفر به ویروس کرونا آلوده شده باشد و در راستای سرعت صعود این بیماری مراکز غیرضروری شهر نیویورک نیز به مدت دو هفته تعطیل شد.
دونالد ترامپ، در ویدیویی تازه و یک روز پس از رفتن به بیمارستان والتر رید به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در پیامی ویدئویی گفت که اکنون حال او بسیار بهتر است و به زودی بازمی‌گردد.
پزشک معالج رییس جمهور آمریکا دقایقی پیش گفت: حال رییس جمهور مساعد و بسیار خوب و رو به بهبود است و ایشان کمی سرفه می کنند و احساس خستگی دارند که به مرور در حال بهتر شدن هستند.
گزارش ها حالی است که رئیس جمهوری آمریکا پس از رفتن به بیمارستان در یک سوئیت مخصوص در بیمارستان نظامی والتر رید حضور دارد و در شرایط حال عمومی مناسب به کار خود ادامه خواهد داد.
اطلاعات شرکت ردیابی نفتکش‌ها، رفینیتیو، نشان می‌دهد که آمریکا محموله یکی از نفتکش‌هایی را که از ایران توقیف کرده در نیویورک تخلیه کرده است.
ساعتی پس از آن که رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد به دنبال مثبت شدن تست کرونای هوپ هیکس، دستیار خود، باید خود را قرنطینه کند، دونالد ترامپ خبر داد که خود و همسرش نیز به کرونا مبتلا شده‌اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید