صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۱
کد خبر: 2740
گزارشگر: 213
۱۰۳۸
۰
۰
۱
وعده بورسی وزیر کار؛

هر ماه یک «شستا» در بازار سرمایه

هر ماه یک «شستا» در بازار سرمایه
محمد شریعمتداری گفت: تا پایان سال ۹۹ هر ماه یک شرکت از زیرمجموعه‌های شستا را برای واگذاری در بورس آماده می‌کنیم و در مجموع ۲۰ شرکت قابل واگذاری در تامین اجتماعی است که ۱۲ شرکت از آنها زیرمجموعه شرکت شستا قرار دارند.

محمد شریعمتداری گفت: تا پایان سال ۹۹ هر ماه یک شرکت از زیرمجموعه‌های شستا را برای واگذاری در بورس آماده می‌کنیم و در مجموع ۲۰ شرکت قابل واگذاری در تامین اجتماعی است که ۱۲ شرکت از آنها زیرمجموعه شرکت شستا قرار دارند.

تجارت‌نیوز، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در حاشیه دهمین نشست شورای عالی سلامت در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت‌های زیرمجموعه شستا از طریق بورس واگذار می‌شود، گفت: در نظر داریم شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، شستا را از طریق بورس عرضه کنیم و اکنون به تناسب آمادگی شورای عالی بورس و مقررات سازمان بورس، این شرکت‌ها یکی یکی در نوبت پذیرش در بورس قرار دارند.

به نقل از فارس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ‌تا پایان سال 99 هر ماه یک شرکت از زیرمجموعه‌های شستا را برای واگذاری در بورس آماده می‌کنیم. منتهی شرط آن این است که این واگذاری‌ها به تصویب سازمان بورس برسد.

وی افزود: در مجموع 20 شرکت قابل واگذاری در تامین اجتماعی است که 12 شرکت از آنها زیرمجموعه شرکت شستا قرار دارند که با تأیید شورای عالی و سازمان بورس، در بورس اوراق بهادار تهران ارائه خواهد شد.

براساس این گزارش، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، شستا بعد از حدود 29 سال از تأسیس، امسال برای اولین‌بار وارد بورس شده و 10 درصد از سهام شستا به روش ثبت سفارش در بورس عرضه اولیه شد که در این عرضه اولیه بیش از 4 میلیون و 700 هزار نفر مشارکت کردند و ارزش بازار حدود 10 درصد رشد کرد و طبق گفته وزیر قرار است واگذاری سهام شستا تا سقف 20 درصد ادامه پیدا کند.

منبع: فارس


https://www.asianews.ir/u/1N7
اخبار مرتبط
امروز معامله‌گرها ۷۷۰میلیارد تومان سهام بانک ملت خرید و فروش کردند و بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری تعلق داشت.
در جریان معاملات بورس امروز و در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۲۹هزار و ۲۱واحدی (۱.۸درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۵۷۰هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۹درصدی مواجه شد.
با وجود رشد قیمت دلار و رسیدن قیمت دلار به آستانه 30 هزار تومان در صرافی ملی اما سهم‌های ارز محور بازار سهام مانند فولاد و فملی و پالایشی‌ها نه‌تنها واکنش مثبت به این افزایش قیمت ندارند، بلکه امروز روندی نزولی داشتند، اما دلیل این اتفاق چیست؟
در دهه نخست مهر شاخص‌‌های بورس و فرابورس عقبگردی جدی را نشان دادند و به‌رغم آنکه حداقل در بخش قابل توجهی از نمادهای بازار انتظار می‌رفت انتشار گزارش‌های ماهانه موید عملکرد مناسبی در بسیاری از نمادها باشد و کاهش قیمت روی تابلوی معاملات تداوم یافت.
در هفته‌ای که گذشت همه بازارها رکوردهای جدیدی را ثبت کردند؛ دلار به کانال قیمتی جدید نزدیک شد، سکه بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرد و حتی بورس هم تا مرز ورود به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی رفت و برگشت.
خالص سفارشات فروش سهام از رقم پنج هزار و ۷۰۰میلیارد تومان عبور کرد، برتری سمت عرضه در صنعت انبوه‌سازی، املاک و مستغلات بیش از سایرین بود.
مدیرعامل بورس تهران در مورد تصمیم جدید مبنی بر عدم امکان فروش سهام خریداری شده در یک روز و همچنین ممنوعیت معاملات الگوریتمی توضیح داد.
بررسی دقایق ابتدایی گشایش بازار سهام از بهبود اندک احتمالی در روند بازار سهام حکایت دارد و آیا شاخص بازار سهام امروز مثبت خواهد شد؟
نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: انتظار می‌رفت کاهش ۵۰ دلاری اونس طلا باعث کاهش قیمت طلا و سکه شود ولی با افزایش ارز قیمت سکه نیز افزایش یافت.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در نخستین ساعت بازار ۲.۶ درصد کاهش داشت، شاخص هم‌وزن نیز ۰.۸ درصد افت کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید