صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۹ / ۱۶:۵۲
کد خبر: 2745
گزارشگر: 213
۱۱۴۰
۰
۰
۲
آخرین وضعیت محدودیت های کرونایی در کشور

هشدار نظام پزشکی درباره مرگ و میرهای کرونایی/در پنج شهر ایران تردد ممنوع شد

هشدار نظام پزشکی درباره مرگ و میرهای کرونایی/در پنج شهر ایران تردد ممنوع شد
محمدرضا ظفرقندی، رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با بیان این‌که ایران به نسبت شمار مبتلایان، جزو پنج کشور اول جهان در مرگ‌ومیر ناشی از کروناست، اعلام کرد که نظام پزشکی به زودی کمیته‌ای برای تحقیق درباره علت شمار بالای تعداد جان‌باختگان کرونا در ایران تشکیل می‌دهد؛ این در حالی است که همزمان، سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران از اعمال محدودیت در رفت‌وآمد در پنج شهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه در سه روز تعطیلات پیش رو خبر داد.

محمدرضا ظفرقندی، رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با بیان این‌که ایران به نسبت شمار مبتلایان، جزو پنج کشور اول جهان در مرگ‌ومیر ناشی از کروناست، اعلام کرد که نظام پزشکی به زودی کمیته‌ای برای تحقیق درباره علت شمار بسیار بالای تعداد جان‌باختگان کرونا در ایران تشکیل می‌دهد.

این در حالی است که همزمان، سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران از اعمال محدودیت در رفت‌وآمد در پنج شهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه در سه روز تعطیلات پیش رو خبر داد.

ظفرقندی در جلسه شورای معاونین سازمان نظام پزشکی، گفت: «ایران در میان همه کشورهای جهان، جزو پنج کشور با بیشترین میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا نسبت به تعداد مبتلایان به این ویروس است.»

به گزارش آسیانیوز، رییس کل سازمان نظام پزشکی با بیان این‌که «ما [سازمان نظام پزشکی] به عنوان جامعه پزشکی ایران به شدت نگران افزایش مرگ‌ومیر عمومی و نیز صنفی کرونا هستیم»، گفت: «به همین خاطر به زودی کمیته‌ای ملی را برای ارزیابی علت این روند صعودی به ویژه نسبت بسیار بالای مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در بین همکارانمان، تشکیل خواهیم داد.»

ظفرقندی همچنین افزود که همکاران پژوهشگر باید علت میزان بالای تلفات در بخش‌های آی‌سی‌یو را بررسی کنند و همه جوانب را مد نظر قرار داده و نتایج را برای اتخاذ تصمیمات درست منتشر کنند.

خداکرمی: شمار جان‌باختگان کرونا در تهران: ۱۴ هزار و ۱۰۴ نفر

  هم‌زمان ناهید خداکرمی، عضو شورای‌عالی نظام پزشکی و رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران، در گفت‌وگویی با روزنامه همشهری، اعلام کرد که «تا روز یک‌شنبه بیستم مهرماه، ۱۴ هزار و ۱۰۴ نفر در تهران به ‌دلیل ابتلا به کرونا» جان خود را از دست داده‌اند».

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران شمار مرگ‌ومیر روزانه کرونا در تهران را بین ۱۴۰ تا ۲۰۰ نفر عنوان کرد و گفت که فقط در روز شنبه نوزدهم مهرماه، ۱۴۶ نفر در تهران به دلیل ابتلا به کرونا جان‌باختند.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد که مسئولان کشور در مدیریت کرونا در سطح کلان به صدای متخصصان توجهی ندارند. او افزود که همه پیش‌بینی‌هایی که اپیدمیولوژیست‌ها در این مدت درباره کرونا کرده‌اند درست بوده و همه آنها اتفاق افتاده است اما کسی به این صدا گوش نمی‌دهد.

خداکرمی که عضو شورای ‌عالی نظام پزشکی و عضو شورای شهر تهران است، تاکید کرد که برای کنترل روند افزایشی کرونا در تهران، باید پایتخت دست‌کم دو هفته تا یک ماه به طور کامل تعطیل شود. او گفت این‌که «کج‌دار و مریز به جنگ با این ویروس برویم، فایده‌ای ندارد. باید محدودیت‌ها به‌گونه‌ای باشد که در این دو هفته هیچ‌کس نتواند از خانه خارج شود».

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران همچنین افزود که «منابع مالی که برای درمان بیماران مبتلا به کرونا هزینه می‌کنیم خیلی بیشتر از هزینه تامین بسته مواد غذایی ۱۵ روزه برای عده‌ای از مردم است». او گفت که در شهری مثل تهران احتمالا سه میلیون نفر به بسته‌های غذایی در صورت تعطیلی کامل پایتخت نیاز دارند.

زالی:تنها راه کنترل کرونا در تهران، انجام مداخلات جدی است

در تازه‌ترین مورد علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در پایتخت، از دو هفته قبل بر لزوم «مداخلات جدی» به ویژه محدودیت در ترددهای غیر ضروری برای مهار روند صعودی شمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا تاکید دارد اما تاکنون با این «مداخلات» موافقت نشده است.

زالی روز سه‌شنبه بار دیگر گفت که «تهران در حال تجربه سخت‌ترین روزهای موج سوم بیماری کرونا است و تا زمانی که مداخلات جدی اعمال نشود این موج رو به افول نخواهد گذاشت و شرایط به همین شکل ادامه می‌یابد».

محور کرج - چالوس نیز مسدود شد

در همین حال به دلیل تعطیلی روز شنبه تردد به 5 شهر کشور ممنوع و محور کرج - چالوس نیز مسدود شد

راهداری استان البرز: محور کرج - چالوسدر این باره گفت: به دلیل انجام عملیات لق‌گیری، بتن‌ریزی و قالب‌بندی گالری‌های موجود و تکمیل لوله‌گذاری برای هدایت آب‌های سطحی، از ساعت ۱۴ امروز تا ساعت ۷ صبح روز یکشنبه ۲۷ مهرماه مسدود است./

https://www.asianews.ir/u/1Nd
اخبار مرتبط
بنا بر پیشنهاد برخی کارشناسان در نبود واکسن کرونا باید اجازه داد ویروس شیوع طبیعی در جمعیت پیدا کند، اما رئیس سازمان بهداشت جهانی چنین رویکردی را هم از نظر علمی و هم به لحاظ اخلاقی مشکل‌ساز دانست.
توزیع واکسن کرونا از جمله از سوی آمریکا و دیگر کشورها چقدر به واقعیت نزدیک است؟ آیا ممکن است در روزهای آینده ایرانیان شاهد توزیع واکسن کرونا باشند؛ این در حالی است که اخیرا وزیر بهداشت در این مورد توضیحات قابل توجهی داده است.
اکبر عالمی، منتقد سینما و مستندساز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت وی مجری برنامه پرطرفدار «هنر هفتم» در دهه 70 بود.
محققان می‌گویند ویروس عامل بیماری کووید ۱۹ تا ۲۸ روز می‌تواند روی اسکناس، صفحات تلفن همراه و سطوح فلزی دوام آورد و دیگران را مبتلا کند و لزوم تمیز کردن موثر و شستن دست‌ها را دوچندان کرده است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای نخستین بار پس از مبتلا شدن به بیماری کووید ۱۹ با حضور در بالکن کاخ سفید برای حاضران سخنرانی کرد و گفت که بیماری کرونا به زودی محو خواهد شد
رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، خواستار تعطیلی ۲ تا ۳ هفته‌ای تهران برای «پایان دادن به آمار بالای فوتی‌های کرونا» در این شهر شد.
ایجاد تغییراتی کوچک در زندگی می‌تواند مانع از اضمحلال عاطفی شود؛ بدان معنی که افراد در احساس خستگی یا احساس تحمل فشار، بی‌حالی، در کار غرق شدند و فکر اینکه کارها چنان پایان‌ناپذیر که راه فراری باقی نمانده است و چطور می شود در احوال امروز و مشکلات زندگی با کرونا شاد بود؟ ممکن است در آستانه فرسودگی عاطفی قرار گرفته باشند.
تعطیلی‌ها و محدودیت‌هایی که برای مهار کرونا در تهران وضع شده به مدت یک هفته دیگر تمدید شده است و از سویی تراکم بیماران در بیمارستان‌ها باعث شده پذیرش بیماران غیراورژانسی ممنوع شود.
علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت کرونا در شهر تهران، در نامه ای به وزیر بهداشت خواستار تمدید محدودیت های کرونایی در این شهر به مدت حداقل یک هفته دیگر تا ۲۵ مهرماه شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید