صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۹ / ۲۰:۴۵
کد خبر: 2746
گزارشگر: 213
۲۱۱۵۷
۱
۰
۸
به مجری صاجبنام ورزشی مجوز «ساترا» داده نشد

پشت پرده حذف عادل فردوسی پور چیست؟

پشت پرده حذف عادل فردوسی پور چیست؟
از آنجایی که قرار بود با آغاز دور جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، تهیه‌کننده و مجری سابق برنامه ۹۰ بار دیگر مقابل دوربین برود و پس از نزدیک به دو سال، مجری یک برنامه ورزشی باشد، ولی خبرها حاکی از صادر نشدن مجوز پخش برنامه ۹۹ به تهیه‌کنندگی و اجرای عادل فردوسی‌پور، مجری پیشین تلویزیون ایران است.

عادل فردوسی‌پور، مجری جوان و پرطرفدار یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون ایران، بهمن سال ۹۸ مجوز پخش برنامه ای با نام 99 را از وزارت ارشاد گرفت. اما برای پخش زنده این برنامه نیازمند مجوز "ساترا" هم بود.

این در حالی است که مشاور روحانی خواستار برگشت عادل فردوسی‌پور و برنامه نود شد

پشت پرده حذف نود و فردوسی‌پور

 نماینده مجلس ایران درباره عادل فردوسی‌پور: مقام امنیتی گفت مشکل او محبوبیت است

ساترا، سازمانی است که مستقیما زیر نظر سازمان صداوسیما اداره می‌شود و تمام برنامه‌های پخش زنده در فضای مجازی باید از این سامانه مجوز بگیرند. نام کامل آن، "سازمان تنظیم مقررات رادیویی" است. "سازمان" اما مجوز پخش برنامه ۹۹ را به عادل فردوسی‌پور نداد.

علی سعد، سرپرست معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا در حساب توییتر خود دلیل این تصمیم را رویکرد کلی ساترا در "حمایت از رسانه‌های صوت و تصویر ایرانی و محتوای بومی آن‌ها" اعلام کرد و "عدم وجود موانع حقوقی، قضایی و امنیتی" را از دیگر مستندات لازم برای تخصیص مجوز به هر برنامه زنده اینترنتی دانست.

پس از رد شدن درخواست مجوز برنامه ۹۹ از سوی ساترا، روزنامه آرمان ملی، در گزارشی به انتقاد از سیاست‌های سازمان صداوسیما پرداخت. این روزنامه از "پایان نداشتن کینه صداوسیما با عادل" به عنوان تنها دلیل مهم ندادن مجوز به  فردوسی‌پور نوشت.

فردوسی‌پور در پاسخ به پرسش برخی از اطرفیانش که در مورد "چرایی لغو این مجوز" پرسیده بودند فقط به پاسخ اکتفا کرده است: "نو کامنت" (بدون شرح).
عادل فردوسی‌پور به رغم محبوبیت بالایی که دارد با انتقاداتی جدی از سوی مخالفانش نیز روبرو است. از روزنامه کیهان که دی سال ۹۸ دلیل حذف شدن عادل فردوسی‌پور را "تخلفات متعدد در شبکه سه" و "واکنش نهادهای اداری" این سازمان دانست تا یکی از روزنامه‌نگاران با سابقه ورزشی که به گوشه‌ای از عملکرد عادل فردوسی‌پور نقدهایی دارد.

فرشاد کاس‌نژاد روزنامه‌نگار ورزشی ایران در رشته توییتی به عدم تخصیص مجوز به برنامه ۹۹ واکنش نشان داده است. او در یکی از توییت‌های خود می‌نویسد: "تصمیمی که صدا و سیما بعد از ۲۰ سال فرصت انحصاری درباره عادل گرفت، ۲۰ سال و ۴۰ سال پیش از نطفه درباره دیگران گرفته بود. عادل هنوز تهیه‌کننده همان رسانه است. مجوزی که برای راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی برای او صادر نشد، برای هزاران مستعدتر و داناتر از او هرگز صادر نشده است."

هفته گذشته عادل فردوسی‌پور بعد از دریافت "جایزه دستاورد فارغ التحصیلان" در مراسم آنلاین "انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه شریف" گفت: "همیشه به دانشجوهایم می‌گفتم بمانید تا این کشور را باهم بسازیم، بعد از اسفند ۹۷ دیگر جوابی برای آنها نداشتم."
او گفته بود که بی‌دلیل و بی‌جهت او را از برنامه ورزشی ۹۰ کنار گذاشتند./

https://www.asianews.ir/u/1Nf
اخبار مرتبط
جمعیتی از هواداران پرسپولیس در اعتراض به وضعیت بد این باشگاه، مقابل مجلس تجمع کردند.
پرسپولیس اعلام کرد که تا دوشنبه زمان دارد پول برانکویچ را بدهد، ولی مدیر این باشگاه گفت که راهی برای انتقال پول این مربی وجود ندارد.
در پی شکایت باشگاه النصر عربستان از باشگاه پرسپولیس مبنی بر استفاده این باشگاه از بازیکنان غیرمجاز، کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس ۴۸ ساعت فرصت داد تا توضیحات خود را در این باره ارائه کند.
دیدار تیم‌های پرسپولیس ایران و النصر عربستان با پیروزی سرخپوشان ایرانی و صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید.
سعد الحارثی، خبرنگار سرشناس عربستانی درباره محرومیت بازیکن پرسپولیس واکنش نشان داد و در یک توییت نوشت: به خدا پرسپولیس مظلوم است.
کنفدراسیون فوتبال آسیا(AFC) عیسی آل کثیر، مهاجم گلزن تیم فوتبال پرسپولیس را در حالی که این تیم در چند قدمی فینال قهرمانی بود، به مدت ۶ ماه از هر گونه فعالیت های فوتبالی محروم کرد.
تیم فوتبال پرسپولیس ایران با برتری برابر پاختاکور ازبکستان به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.
دیدار دو تیم پرسپولیس و السد با پیروزی قرمزپوشان پایتخت به پایان رسید.
تیم فوتبال پرسپولیس ایران با برتری چهار بر صفر برابر شارجه امارات راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد.
ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، با شکست دوباره پرسپولیس مانند دیدار رفت در برابر الدحیل همراه شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ناشناس
۱۳۹۹/۰۹/۱۵
5
0
0

ایشالاپرسپولیس قهرمان میشه و یه درس خوب به تیمهای اسیایی وایرانی مخصوصا استقلال ژاپنی و الاستقلاله السعودیه میده تا بفهمه قهرمانی اینجوریه نه اینکه بری دوتا تیمو بابدبختی ببری بعد ادعات بشه قهرمان اسیایی اونم تیم تایلندو هندو ترکمنستان که کسی حتی بلدشون نیست چ برسه تیمهاشو بشناسه...


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید