صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۲
کد خبر: 2755
گزارشگر: 213
۱۹۲۴
۰
۰
۱
صبح امروز؛ جمعه ۲۵ مهرماه

خانواده شجریان بر سر مزار او در مراسم هفتم؛ آرامگاه فردوسی تعطیل شد!

خانواده شجریان بر سر مزار او در مراسم هفتم؛ آرامگاه فردوسی تعطیل شد!
خانواده محمدرضا شجریان صبح جمعه ۲۵ مهرماه به مناسبت هفتمین روز درگذشت او بر مزارش حضور یافتند؛ با این حال علاقه‌مندان او پشت درهای بسته آرامگاه فردوسی ماندند.
خانواده محمدرضا شجریان صبح جمعه ۲۵ مهرماه به مناسبت هفتمین روز درگذشت او بر مزارش حضور یافتند؛ با این حال علاقه‌مندان او پشت درهای بسته آرامگاه فردوسی ماندند.

به گزارش آسیانیوز، تصاویری در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است که حضور فرزندان استاد شجریان را بر مزار او در روز جمعه نشان می‌دهد.

با این حال، بر اساس ویدئوهایی که به دست ایران اینترنشنال رسیده، شامگاه پنجشنبه و صبح جمعه مردمی که برای برگزاری مراسم هفتمین روز درگذشت استاد آواز ایران به توس رفته‌ بودند به دلیل بسته بودن درهای آرامگاه فردوسی اجازه نیافتند بر مزار او حاضر شوند.

ابوالفضل مکرمی‌فر، مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی، گفت که مطابق دستورالعمل اجرایی، تمامی مجموعه‌های تاریخی از جمله آرامگاه فردوسی در روزهای جمعه و شنبه ۲۵ و ۲۶ مهر ماه تعطیل هستند.

به گفته این مقام دولتی، آرامگاه فردوسی از زمان خاکسپاری پیکر محمدرضا شجریان به صورت میانگین روزانه میزبان بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از علاقه‌مندان و دوستداران او بوده است.
از سوی دیگر، روز پنجشنبه حسام‌الدین سراج، خواننده، در اینستاگرام خود خبر داد که مراسم بزرگداشت استادش محمدرضا شجریان که قرار بود در پردیس سینمایی شهرک غرب برگزار شود لغو شده است.

او نوشت برای برگزاری این مراسم همه مجوزها اخذ شده و هماهنگی‌ها انجام شده بود، اما ۴۰ دقیقه قبل از شروع مراسم این برنامه لغو شد.

خبرگزاری ایلنا نوشت که این مراسم بدون اطلاع قبلی اما به دلیل جلوگیری از گسترش کرونا لغو شد.

هم‌زمان تهمورس پورناظری، آهنگساز، در متنی که به مناسبت هفتمین روز درگذشته محمدرضا شجریان منتشر کرده از اسطوره آواز ایران با عنوان «ستاره خورشید می‌شود» نام برده است.

پیکر محمدرضا شجریان، اسطوره آواز ایران، روز ۱۹ مهر در حالی در آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شد که به دوستدارانش اجازه ورود به محوطه داخلی آرامگاه فردوسی داده نشد./

https://www.asianews.ir/u/1Nn
اخبار مرتبط
حسام‌الدین سراج، خواننده، از لغو مراسم هفتمین روز درگذشت محمدرضا شجریان در تهران با وجود اخذ مجوز و بدون اطلاع قبلی به برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان خبر داد.
پیکر محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران، امروز صبح روز شنبه در کنار آرامگاه فردوسی در توس به خاک سپرده شد.
خبر درگذشت محمدرضا شجریان، استاد آواز ایرانی، در رسانه‌های جهان بازتاب گسترده‌ای داشت و رسانه‌های مختلف به گرامی‌داشت مقام هنری و جایگاه اجتماعی او پرداخته‌اند؛ در حالی که وال استریت ژورنال در گزارشی شجریان را «اسوه آواز ایرانی» در وصف تجسم عشق الهی بیان کرد.
مراسم اقامه نماز بر پیکر استاد شجریان در بهشت زهرا در حالی برگزار شد که جمعیت زیادی همراه با چهره های موسیقی کشور برای بدرقه پیکر استاد محمدرضا شجریان به بهشت زهرا آمده بودند.
محمدرضا شجریان پنجشنبه، امروز پس از یک دوره طولانی بیماری، در سن ۸۰ سالگی درگذشت.
محمدرضا شجریان استاد موسیقی و آواز ایران، بار دیگر به دلیل افت سطح هوشیاری و فشار خون به بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان جم تهران منتقل شد و در حال حاضر پزشکان در تلاش برای پایدار کردن وضعیت او هستند.
محمدرضا شجریان به علت کاهش سطح هوشیاری امروز در بیمارستان بستری شد و هیات مدیره بیمارستان جم خواست برای سلامتی وی دعا کنند.
رئیس بیمارستان جم گفت: سطح هوشیاری استاد شجریان خوب نیست و ایشان نیاز به مراقبت ویژه دارند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید