صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۱
کد خبر: 2768
گزارشگر: 213
۱۰۳۲
۰
۰
۱
امروز صورت می گیرد:

برپایی مراسم توافق بحرین و اسراییل با سفر هیات اسراییلی و آمریکایی

برپایی مراسم توافق بحرین و اسراییل با سفر هیات اسراییلی و آمریکایی
یک هیات اسرائیلی به همراه نمایندگان آمریکا برای برگزاری مراسم رسمی توافق عادی‌سازی روابط و امضای قراردادهای توسعه همکاری به منامه، پایتخت بحرین، سفر می‌کنند.
آوی برکوویتز،‌ نماینده آمریکا در خاورمیانه، امروز، ۲۷ مهرماه در مراسمی در فرودگاه تل‌آویو قبل از پرواز نمایندگان آمریکا و اسرائیل به منامه اعلام کرد قرار است اسرائیل با بحرین بیانیه‌ای مشترک برای «پیشبرد روابط در زمینه گردشگری،‌ بانکی و دیپلماسی» امضا کنند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام مسئول در این بازدید نوشت بیانیه مورد نظر روابط بین دو کشور را ارتقا می‌بخشد.

در این سفر استیو منوچین،‌ وزیر خزانه‌داری آمریکا،‌ مئیر بن‌شبات، مشاور امنیت ملی و فرستاده اسرائیل را همراهی می‌کند. به گفته شبات، قرار است طی مذاکرات دو کشور در این سفر حوزه‌های مالی و حمل و نقل هوایی مورد گفت‌وگو قرار گیرد.

بنا بر اعلام اسرائیل، این کشور می‌تواند در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، امنیت غذایی و فناوری‌های بانکی و مالی به بحرین کمک کند.

بحرین پس از امارات متحده عربی توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل را با میانجیگری آمریکا در ماه سپتامبر امضا کرده بود.

این دو توافق در حالی امضا شد که با وجود استقبال از سوی برخی مقام‌های کشورهای منطقه، از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی مورد انتقاد قرار گرفت.

پرواز خطوط هوایی اسرائیل که حامل نمایندگان آمریکا و اسرائیل به منامه است، به نام «ال‌عای-۹۷۳» نام‌گذاری شده که عدد آن به کد تلفن بین‌المللی بحرین باز می‌گردد.

این پرواز قرار است پیش از فرود در بحرین از آسمان عربستان سعودی نیز عبور کند.

هفته گذشته در جریان گفت‌وگوهای راهبردی آمریکا و عربستان سعودی،‌ واشینگتن از ریاض هم خواسته بود امضای توافق صلح با اسرائیل را بررسی کند.

قرار است منوچین و سایر مقام‌های آمریکایی پس از بحرین، روز دوشنبه به امارات متحده عربی سفر کنند. مقام‌های آمریکا روز سه‌شنبه با نخستین هیات اماراتی به اسرائیل خواهند رفت./
https://www.asianews.ir/u/1Nz
اخبار مرتبط
مذاکرات لبنان و اسراییل با وساطت آمریکا و برای ترسیم مرزهای لبنان و اسرائیل انجام خواهد شد؛ در حالی که حزب الله لبنان و جنبش امل در بیانیه‌ای مشترک از ترکیب هیات لبنانی مذاکره‌کننده با اسرائیل انتقاد کردند.
پادشاه عربستان در سخنرانی امسال سازمان ملل، حمایت خود را از تلاش‌های ایالات متحده به منظور برقراری مذاکرات میان اسرائیل و فلسطینی‌ها ابراز کرد و خواهان خلع سلاح حزب الله لبنان به دلیل وابستگی این حزب به جمهوری اسلامی ایران شد.
یک روزنامه اسراییلی نوشت که احتمال دارد عربستان به زودی با اسرائیل به توافق برسد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، اعلام کرد که به دنبال امارات متحده عربی، بحرین نیز با اسرائیل صلح می‌کند و آن را یک روز موفقیت‌آمیز تاریخی دیگر بیان کرد.
پس از امضای رسمی توافق امارات با اسراییل، بحرین نیز روابط خود را با این کشور آشکار خواهد کرد.
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در توییتی نوشت: تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران از نیمه شب به وقت گرینویچ در تاریخ ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) بازمی‌گردد.
اتفاق های پرسر و صدای هفته گذشته و صلح اعراب و امارات و مراودات نزدیک به صلح چند کشور عربی با اسراییل، سبب شد با محسن فرشاد، سخنگوی جبهه ملی ایران گفت و گویی داشته باشیم..وی که عضو هیات رهبری و اجرایی جبهه ملی است، در رشته حقوق قضایی از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده و سپس مدرک فوق لیسانس و دکترای دولتی حقوق خصوصی را از دانشگاه "اکس مارسی" فرانسه گرفته است. مدرس و مشاور دانشگاه ها و سازمان های مختلف، از جمله فعالیت ها در کارنامه کاری اوست.. این گفت و گو را در ادامه بخوانید:
شورای همکاری خلیج فارس به مواضع جمهوری اسلامی علیه امارات واکنش نشان داد و گفت که اظهارات مقامات ایران با منشور سازمان ملل، قوانین بین‌المللی و مسیر دیپلماسی در مغایرت است.
اسرائیل نام کشور بعدی عربی را که با آن توافقنامه صلح امضا می‌کند، سودان اعلام کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید