صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۲
کد خبر: 2769
گزارشگر: 213
۶۰۴
۰
۰
۱
یادداشت

صلح بهتر که جنگ !

صلح بهتر که جنگ !
تجربه ها در گذشته تا کنون ثابت شده است که صلح که به معنا همان مذاکره هست بهتر از جنگ یا هر نوع نا آرامی پس از بازگشت تحریمها ، تلاطم خاصی در بازار های مالی ایران مشاهده شد که حکایت از تاثیر شدید تحریم ها و سیاست های نادرست و نابهنگام دولت، بر ثبات بازار های مالی ایران دارد و در حال حاضر نیز با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا، این تلاطم و تغییرات بخوبی قابل مشاهده است.

تجربه ها در گذشته تا کنون ثابت شده است که صلح که به معنا همان مذاکره هست بهتر از جنگ یا هر نوع نا آرامی پس از بازگشت تحریمها ، تلاطم خاصی در بازار های مالی ایران مشاهده شد که حکایت از تاثیر شدید تحریم ها و سیاست های نادرست و نابهنگام دولت، بر ثبات بازار های مالی ایران دارد و در حال حاضر نیز با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا، این تلاطم و تغییرات بخوبی قابل مشاهده است.

به طوری که به نظر می‌رسد این اتفاق در حال رخ دادن در بازار ارز است چرا که مردم پناهگاهی برای ریال متصور نیستند هر بار به سمت یک بازار یورش می‌برند و قیمت را در آن بازار بیش از حد مبتنی بر واقعیات، افزایش می‌دهند، اما دیر یا زود آن بازار با فروکش تقاضا مواجه می‌شود.

درباره ارز، بسیاری به این نکته اشاره دارند که پیش‌خور شدن اتفاقات آتی بیشتر مبتنی بر تداوم دوره ریاست‌جمهوری ترامپ و ادامه عدم فروش نفت و تحریم حداکثری بانکی است اما نظرسنجی‌ها نشان از فاصله معنادار بایدن در انتخابات ماه آتی دارد و حتی برخی پا را فراتر از پیروزی بایدن و مساله را چگونگی پذیرش ترامپ بر پایان ریاست‌جمهوری‌اش می‌دانند.

هر چند همگی تحلیلگران بر این باورند که با توجه به تحولات سه سال اخیر، بایدن برجام را در سطح دوره اوباما عملیاتی نمی‌کند، اما اقداماتی انجام خواهد داد تا نشان دهد قول انتخاباتی خود مبنی بر بازگشت به برجام را به انجام رسانده و متحدان خود را در دنیا بار دیگر پشت‌سر خود داشته باشد.

این اقدامات می‌تواند شامل مجوزهایی برای فروش نفت یا آزادسازی بخشی از دارایی‌های ایران برای تداوم گفت‌وگو‌ها ذیل برجام باشد. هر کدام از این گزینه‌ها به معنی کاهش فشار ظالمانه حداکثری است که ترامپ بر اقتصاد ایران روا داشته و بدون تردید به تغییر وضعیت موجود می‌انجامد.

سخن آخر اینکه از نظر اسلام صلح و همزیستی مسالمت آمیز انسانها با عقاید گوناگون یک ارزش و هدف است و هدف از صلح، مصلحت گرایی نیست بلکه خودِ صلح، مصلحت است و با فطرت انسانی سازگار می باشد. در شرایط صلح رشد و تعالی همه انسان ها و گرایش به حق و رستگاری ممکن می گردد. از اینرو برقراری صلح و دعوت به صلح جهانی و همزیستی مسالمت آمیز بر اساس توحید و عدالت و پارسایی هدف نهایی اسلام و پیروان این دین است و به نظر می رسد تأسی به این آموزه ها می تواند راهگشای خروج امروز از جنگ و درگیری های فراوان کنونی آن باشد و چه زیبا می سراید سعدی شیرازی:
اگر پیل زوری وگر شیر چنگ
به نزدیک من صلح بهتر که جنگ
چو دست از همه حیلتی در گسست
حلال است بردن به شمشیر دست


https://www.asianews.ir/u/1NA
اخبار مرتبط
دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارشی «نقض مکرر و شدید» حقوق بشر در ایران را «مایه نگرانی جدی» دانست و همچنین بر همه‌گیری کرونا در جهان که ایران را پیش از هر کشور دیگر به پیشرو آمار کرونا در خاورمیانه تبدیل کرد، اشاره داشت.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ایران در حدی بسیار بالاتر از آنچه متعهد شده، به غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهد.
نماینده ایران در سازمان ملل می‌گوید سیاست فشار حداکثری ایالات متحده علیه تهران با هدف تغییر نظام طراحی شده است
مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی نسبت به بدتر شدن شیوع ویروس کرونا و وضعیت زندانیان سیاسی در ایران بار دیگر بر آمادگی ایالات متحده برای کمک به ایران تاکید کرده است.
الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا، در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که فشار تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران هرگز به این شکل نبوده است و ما آن را ادامه خواهیم داد.
وزیر دفاع اسرائیل گفته است که توافق‌های عادی‌سازی روابط کشورش با دولت‌های عربی جبهه مبارزه علیه ایران را تقویت می‌کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید