صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۹ / ۱۷:۰۲
کد خبر: 2770
گزارشگر: 213
۱۰۰۴
۰
۰
۱
با یک کارشناس مسکن درباره وضعیت مستاجران و افزایش اجاره بها

ضرورت خرید مسکن حتی در مناطق ضعیف

ضرورت خرید مسکن حتی در مناطق ضعیف
«کمبود ۵ میلیون واحد مسکونی» موضوعی بود که چند روز گذشته از قول فرشید پورهاجر، دبیر کانون انبوه سازان مسکن به همراه موضوعات دیگر مانند ساخت خانه های ۲۵ تا ۴۰ متزی دنبال کردیم و بهانه ای شد تا به مساله مسکن از منظر اجاره نشین ها بپردازیم که این روزها در فشار عجیب و غریبی به سر می برند..در این باره با مرتضی چگونیان، کارشناس ملک و املاک که با بازار مسکن آشنایی حرفه ای دارند، گفت و گویی کوتاه انجام دادیم که در ادامه می آید:

مردم باید به فکر باشند که در هر منطقه هر چند ضعیف بتوانند مسکن تهیه کنند یا به طور قانونی پیش خرید داشته باشند تا بتوانند در چرخه اقتصاد قرار داشته باشند و نیازشان را برطرف کنند

 «کمبود ۵ میلیون واحد مسکونی» موضوعی بود که چند روز گذشته از قول فرشید پورهاجر، دبیر کانون انبوه سازان مسکن به همراه موضوعات دیگر مانند ساخت خانه های ۲۵ تا ۴۰ متزی دنبال کردیم و بهانه ای شد تا به مساله مسکن از منظر اجاره نشین ها بپردازیم که این روزها در فشار عجیب و غریبی به سر می برند..در این باره با مرتضی چگونیان، کارشناس ملک و املاک که با بازار مسکن آشنایی حرفه ای دارند، گفت و گویی کوتاه انجام دادیم که در ادامه می آید:

چگونیان در پاسخ به این سوال که وضعیت میلیون ها مستاجر و مشکلات پرداخت اجاره بها را در وضعیت فعلی چطور ارزیابی می کنید، گفت: در وهله نخست امیدوارم وضعیت اقتصادی مردم عزیزمان به زودی بهتر و بهتر شود.. زمانی تبلیغی را درباره خانه های کپسولی در ژاپن می دیدیم و می خندیدیم که چطور در این خانه ها زندگی می کنند. این روزها با توجه به شرایط تورمی قیمت سرمایه گذرای در مسکن و گران شدن قیمت آپارتمان، افزایش ناگهانی اجاره بها را خواهیم داشت..

وی افزود: موضوع دیگر که در افزایش اجاره بها دخیل است، هزینه بازسازی هایی است که مالکان اجاره می دهند؛ یعنی مجموع هزینه های که مستاجران کردند و درآمد مالک را هم که محاسبه کنید، با یک بازسازی در این لحظه برابری نمی کند. یعنی صاحبخانه بعد از ۵ و ۶ ماه که خانه را اجاره می دهد، شاید دو برابر مبلغ دریافتی اش را نیاز باشد که برای اجاره بها هزینه کند..در مجموع چندین آیتم برای اجاره بها وجود دارد...

چگونیان در ادامه با پیشنهاد به مردم مبنی بر اولویت قرار دادن خرید مسکن توضیح داد: مردم باید به فکر باشند که در هر منطقه هر چند ضعیف... بتوانند یک مسکن تهیه کنند یا به طور قانونی پیش خرید داشته باشند تا بتوانند در چرخه اقتصاد قرار داشته باشند و نیازشان را برطرف کنند و با توجه به افرایش قیمت ها جزو اولویت های نخست شان باشد..

این کارشناس مسکن تصریح کرد: در این صورت هم در چرخه اقتصاد سهیم هستند و هم صاحب مسکن شده اند..

چگونیان در پاسخ به سوالی در خصوص درباره افتتاح مسکن ملی که اخیرا از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام شده، گفت: امیدوارم دولت بتواند در این زمینه موفق باشد. دولت می تواند با تولید مسکن ارزان قیمت خانه در اختیار جوانان قرار دهد و با شرطی مانند چند سال اجاره با شرط تملیک.. در این حالت هم افراد تشویق به کار کردن می شوند و پویایی در جامعه ایجاد می شود که در مجموع تحقق این موضوعات سبب کاهش جرم در جامعه می شود./


https://www.asianews.ir/u/1NB
اخبار مرتبط
سخنگوی گمرک ایران چندی پیش از صادرات پوشاک ایران به ۲۹ کشور جهان خبر داد و به آن دلیل که از کشورهای مانند سوییس، ایتالیا ‌و اسپانیا که خود مهد مُد و لباس هستند، به عنوان کشور وارد کننده در این خبر نام برده شد، واکنش هایی در برداشت.. در این باره با صدرا شریعتمداری، فعال صنعت پوشاک، تولید کننده، ایده پرداز برند و مُد و فشن نویس باسابقه صحبت کردیم.
کسب و کار طلا و جواهر هم مانند دیگر کسب و کارها و بدتر از دوران تحریم، با اوضاع نابسامانی دست و پنجه نرم می کنند و آن طور که رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران و نایب رییس این اتحادیه بارها گفته اند، کسب و کار جواهر فروشان چندان خوب نیست؛ در این خصوص با سعید رضوی، صاحب طلا و جواهرفروشی «الهام» واقع در پاساژ «میلاد نور» صحبت کردیم. خانواده رضوی بیش از ۸۰ سال پیش به این صنف وارد شده است. با وی که نسل سوم این خانواده است، گفت و گویی کوتاه انجام داده ایم:
«موسسه جهانی نوروز» به بهانه روز جهانی صلح از پیکان زرین آرش کمانگیر رونمایی کرد.. به این بهانه با امیر عبدی پور، مدیرکل، بنیانگذار و دبیرکل موسسه جهانی نوروز گفت و گویی کوتاه انجام دادیم که در ادامه می آید:
عراق حدود ۲۸ کالای خوراکی ایرانی را به کشورش ممنوع کرده است و به نظر می رسددر هفته های اخیر سعی کرده تا خود را با کشورهای دیگری که با ایران زاویه دارند، همسو کند؛ این در حالی است که در یکی دو سال اخیر صادرات مواد غذایی به عراق بسیار زیاد بوده..در این باره خواستیم از تاثیرات این موضوع بر فعالیت تولید کنندگان در ایران مطلع بشویم و آن را با غلامرضا عطاران در میان گذاشتیم ..وی دارای کارخانه های تولید مواد غذایی و شبکه بازاریابی خاورمیانه است..این گفت و گو را در ادامه بخوانید :
نحوه ورود کاندیداها به صحنه های انتخاباتی و نوع لباس پوشیدن آنها، از نکاتی است که غیر از سوابق، پیشینه، چگونگی سخنرانی یا تحصیلات و خلق و خو، حایز اهمیت است و در نظر گرفته می شود.. در این باره و در خصوص حدود توجه به لباس پوشیدن دونالد ترامپ و جو بایدن، کاندیداهای انتخاباتی جدید آمریکا، با فرامرز فرمانی، طراح لباس و استایلیست گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:
موضوع فروش و بازاریابی شبکه ای، مساله ای قابل توجه در عصر امروز به شمار می آید؛ چرا که فروش در تولید اهمیت بالایی دارد و تولیدکنندگانی هستند که قادر به فروش کالاهایشان نیستند. به همین بهانه با غلامرضا عطاران که سال هاست در عرصه بازاریابی شبکه ای در ایران فعالیت مستمر دارد و به گونه ای به «پدر» بازاریابی شبکه ای شهرت یافته است ، گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می آید:
آغاز مُد در جهان از قرن بیستم پاریس بوده که با احداث خانه های مُد در جهان شروع شد و در ایران هم از زمان فتحعلی شاه قاجار...در این باره با امیر علی تویسرکانی، مترجم کتاب «همه چیز درباره مد» گفت و گو داشتیم. وی فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی و دکترا با موضوع سیاستگزاری عمومی است و کارشناس رشته طراحی مُد، «کت واک» و «فشن ران وی». تویسرکانی همچنین مجموع دوره های آموزشی فشن را در شهر نیویورک گذرانده است. این گفت و گو را در ادامه بخوانید:
اتفاق های پرسر و صدای هفته گذشته و صلح اعراب و امارات و مراودات نزدیک به صلح چند کشور عربی با اسراییل، سبب شد با محسن فرشاد، سخنگوی جبهه ملی ایران گفت و گویی داشته باشیم..وی که عضو هیات رهبری و اجرایی جبهه ملی است، در رشته حقوق قضایی از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده و سپس مدرک فوق لیسانس و دکترای دولتی حقوق خصوصی را از دانشگاه "اکس مارسی" فرانسه گرفته است. مدرس و مشاور دانشگاه ها و سازمان های مختلف، از جمله فعالیت ها در کارنامه کاری اوست.. این گفت و گو را در ادامه بخوانید:
شیرین نوری؛ اقتصاددان و پژوهشگر، درباره دلایل تصمیم دولت مبنی بر پیش فروش اوراق نفتی و تبعات آن به موضوعاتی اشاره کرده است و عدم هماهنگی میان شورای عالی اقتصادی را نیز از اشتباهات دیگر چنین تصمیمی برشمرد.
اقتصاد موسیقی را در هفته های اخیر مروری کردیم و در بخشی هم به اقتصاد ساز رسیدیم که مورد استقبال علاقمندان قرار گرفت.در هفته گذشته پارکی در تهران به نام «استاد ابراهیم قنبری مهر»نامگذاری شد. وی از استادان صاحبنام ویولون در ایران است و ویلن هایی که ساخته تا یک میلیون دلار در بازارهای دنیا به فروش رفته است..از شاگردان برجسته استاد قنبری مهر، هوشنگ اکبری را می شناسیم که غیر از به ساخت حرفه ای ویولون مشغول است.با وی در دفتر روزنامه آسیا گفت و گویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید:
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید