صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۲
کد خبر: 2789
گزارشگر: 213
۸۸۳
۰
۰
۱
امضای چند سند همکاری بین دو کشور:

اسرائیلی ها و اماراتی ها بدون روادید سفر می کنند

اسرائیلی ها و اماراتی ها بدون روادید سفر می کنند
در نخستین سفر یک هیات رسمی امارات متحده عربی به اسرائیل، دو کشور چند سند همکاری، از جمله توافقنامه لغو روادید برای سفر اتباع یکدیگر، امضا کردند.

در نخستین سفر یک هیات رسمی امارات متحده عربی به اسرائیل، دو کشور چند سند همکاری، از جمله توافقنامه لغو روادید برای سفر اتباع یکدیگر، امضا کردند.

امارات نخستین کشوری عربی است که با اسرائیل توافق لغو روادید امضا می‌کند.

سفر هیات اماراتی به اسرائیل امروز 29 مهر و یک روز پس از تصویب توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل در کابینه امارات، صورت گرفت.

در پرواز هواپیمایی «الاتحاد» که مقام‌های اماراتی را از ابوظبی به اسرائیل می‌برد استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، و همچنین چند مقام آمریکایی دیگر نیز حضور داشتند.

شماری از حاضران در این پرواز ویدئوی شرکت هواپیمایی «الاتحاد» را بازنشر کرده‌اند که حاوی پیام خوشامد مسئولان فرودگاه بن‌گوریون و همچنین سخنان خلبان این پرواز است که هر دو از «لحظه‌ای تاریخی» و «آغاز دوره‌ای جدید» سخن می‌گویند


ریاست هیات اماراتی با عبدالله بن طوق المری، وزیر اقتصاد، و عبید حمید الطایر، وزیر مشاور در امور مالی، بر عهده داشتند.

این هیات در جریان دیدار چند ساعته خود، با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، و همچنین وزیران خارجه و اقتصاد آن کشور دیدار کردند.

به دلیل محدودیت‌های شیوع کرونا، دیدارهای دو طرف در فرودگاه انجام شد.

پیشتر دو کشور توافق‌هایی امضا کرده و یک هیات اسرائیلی نیز برای اولین بار به ابوظبی رفته بود.

توافق عادی‌سازی روابط امارات متحده عربی و اسرائیل به نام توافق «آبراهام» مرداد گذشته از سوی دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، اعلام شد و ماه گذشته در واشینگتن به امضا رسید.

بحرین نیز توافق مشابهی را با اسرائیل امضا کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، ابراز امیدواری کرده که «توافق‌های صلح دیگری» میان این کشور و دیگر کشورهای منطقه به دست آید./

https://www.asianews.ir/u/1NU
اخبار مرتبط
یک هیات اسرائیلی به همراه نمایندگان آمریکا برای برگزاری مراسم رسمی توافق عادی‌سازی روابط و امضای قراردادهای توسعه همکاری به منامه، پایتخت بحرین، سفر می‌کنند.
مذاکرات لبنان و اسراییل با وساطت آمریکا و برای ترسیم مرزهای لبنان و اسرائیل انجام خواهد شد؛ در حالی که حزب الله لبنان و جنبش امل در بیانیه‌ای مشترک از ترکیب هیات لبنانی مذاکره‌کننده با اسرائیل انتقاد کردند.
پادشاه عربستان در سخنرانی امسال سازمان ملل، حمایت خود را از تلاش‌های ایالات متحده به منظور برقراری مذاکرات میان اسرائیل و فلسطینی‌ها ابراز کرد و خواهان خلع سلاح حزب الله لبنان به دلیل وابستگی این حزب به جمهوری اسلامی ایران شد.
یک روزنامه اسراییلی نوشت که احتمال دارد عربستان به زودی با اسرائیل به توافق برسد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، اعلام کرد که به دنبال امارات متحده عربی، بحرین نیز با اسرائیل صلح می‌کند و آن را یک روز موفقیت‌آمیز تاریخی دیگر بیان کرد.
پس از امضای رسمی توافق امارات با اسراییل، بحرین نیز روابط خود را با این کشور آشکار خواهد کرد.
وزیر امور خارجه آمریکا گفت: بدون صدمه زدن به برتری اسرائیل، به امارات سلاح می فروشیم.
اتفاق های پرسر و صدای هفته گذشته و صلح اعراب و امارات و مراودات نزدیک به صلح چند کشور عربی با اسراییل، سبب شد با محسن فرشاد، سخنگوی جبهه ملی ایران گفت و گویی داشته باشیم..وی که عضو هیات رهبری و اجرایی جبهه ملی است، در رشته حقوق قضایی از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده و سپس مدرک فوق لیسانس و دکترای دولتی حقوق خصوصی را از دانشگاه "اکس مارسی" فرانسه گرفته است. مدرس و مشاور دانشگاه ها و سازمان های مختلف، از جمله فعالیت ها در کارنامه کاری اوست.. این گفت و گو را در ادامه بخوانید:
شورای همکاری خلیج فارس به مواضع جمهوری اسلامی علیه امارات واکنش نشان داد و گفت که اظهارات مقامات ایران با منشور سازمان ملل، قوانین بین‌المللی و مسیر دیپلماسی در مغایرت است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید