صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۹ / ۰۲:۲۱
کد خبر: 2794
گزارشگر: 213
۱۵۹۸
۰
۰
۳
با یک کارشناس طلا جواهر درباره «مجتمع الماس» و نوسان قیمت طلا

قیمت طلا افزایش می یابد

قیمت طلا افزایش می یابد
مجتمع «الماس»کریمخان که قرار است به صورت تخصصی و آنلاین به کار طلا، جواهر، سکه، ساعت و صنایع وابسته اختصاص داده شود، در مرکز شهر و خیابان کریمخان قرار دارد.این مجتمع دارای ۱۳۵ واحد اداری ۱۳ طبقه و همچنین ۶ طبقه پارکینگ طبقاتی است.. به همین منظور با سعید رضوی، صاحب جواهر فروشی قدیمی «الهام» در پاساژ «میلاد نور» و کارشناس طلا و جواهر که سابقه خانوادگی طولانی در این صنف دارند، در خصوص مجتمع الماس و وضعیت فعلی قیمت ها در بازار طلا گفت و گوی کوتاهی انجام داده ایم که در ادامه می آید:

یک کارشناس طلا و جواهر گفت: با توجه به اینکه مجتمع الماس محل تخصصی و آنلاین طلا و جواهر و بسیار بزرگ است و نسبت به واقع شدن در خیابان اصلی امکانات رفاهی و امنیت دارد، دارای موقعیت مناسبی است، ولی مردم در وضعیت تحریم و کرونا در وهله نخست مایحتاجشان را در نظر می گیرند تا بخواهند طلا جواهر بخرند.

مجتمع «الماس»کریمخان که قرار است به صورت تخصصی و آنلاین به کار طلا، جواهر، سکه، ساعت و صنایع وابسته اختصاص داده شود، در مرکز شهر و خیابان کریمخان قرار دارد.این مجتمع دارای ۱۳۵ واحد اداری است و ۱۳ طبقه و حدود ۹ هزار متر مربع زیر بنا دارد و ۴۰۰ واحد تجاری در آن فعال است و همچنین دارای ۶ طبقه پارکینگ طبقاتی است..و به زودی بخشی از آن همراه با یک ایونت افتتاح خواهد شد.. به همین منظور با سعید رضوی، صاحب جواهر فروشی قدیمی «الهام» در پاساژ «میلاد نور» و کارشناس طلا و جواهر که سابقه خانوادگی طولانی در این صنف دارند، در خصوص مجتمع الماس و وضعیت فعلی قیمت ها در بازار طلا گفت و گوی کوتاهی انجام داده ایم که در ادامه می آید:

رضوی ابتدا درباره وضعیت تجاری مجتمع الماس توضیح داد: با توجه به اینکه این مجتمع بسیار بزرگ است و نسبت به واقع شدن در خیابان اصلی امکانات رفاهی و امنیت دارد، دارای موقعیت مناسبی است.

وی افزود: موقعیت جغرافیایی این محل نیز طوری واقع شده که اقصی نقاط تهران را تحت الشعاع قرار می دهد. همانطور که می دانیم تهران مانند یک کشور است وهر کدام از شرق و غرب و شمال جنوب تهران در قالب یک کلانشهر، شهر محسوب می شوند و با توجه به اینکه «الماس» در قلب تهران قرار گرفته و امکاناتی مانند پارکینگ دارد بسیار خوب است ولی شاید تنها مشکل طرح ترافیک آن محدوده باشد..

رضوی در ادامه با اشاره به وضعیت فعلی این محل گفت: در حال حاضر راه اندازی این مجتمع کمی سخت است چون مردم ما در وضعیت تحریم و کرونا در وهله نخست مایحتاجشان را در نظر می گیرند، تا بخواهند طلا جواهر بخرند.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت قیمت طلا چطور پیش خواهد رفت؟ گفت: با توجه به وضعیت کرونا و تحریم ها قیمت طلا و جواهر رو به افزایش است و بالا می رود./

روزنامه آسیا
https://www.asianews.ir/u/1NZ
اخبار مرتبط
در حالی که بورس تهران از نیمه مردادماه امسال تاکنون در مسیر سقوط قرار گرفته است؛ شاخص کل بورس تهران روز یکشنبه، ۲۷ مهرماه با افتی ۴۷ هزار واحدی به حدود ۱.۵ میلیون واحد رسید که نسبت به روز گذشته بیش از ۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.
افسار گسیختگی قیمت ارز در ایران از زمانی آغاز شد که رییس بانک مرکزی خرید و فروش دلار را ممنوع و دلار را کالای قاچاق اعلام کرد و سپس دولت با تصویب ارز ٤٢٠٠ و راه اندازی سامانه نیما تصمیم گرفت مشکلات ارز را در اقتصاد کشور حل کند، اما این سامانه نه تنها با مشکلات بسیاری همراه بود و باعث تثبیت قیمت دلار نشد، بلکه سبب شد کنترل نرخ ارز از دست بانک مرکزی خارج شود.
با وجود رشد قیمت دلار و رسیدن قیمت دلار به آستانه 30 هزار تومان در صرافی ملی اما سهم‌های ارز محور بازار سهام مانند فولاد و فملی و پالایشی‌ها نه‌تنها واکنش مثبت به این افزایش قیمت ندارند، بلکه امروز روندی نزولی داشتند، اما دلیل این اتفاق چیست؟
کسب و کار طلا و جواهر هم مانند دیگر کسب و کارها و بدتر از دوران تحریم، با اوضاع نابسامانی دست و پنجه نرم می کنند و آن طور که رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران و نایب رییس این اتحادیه بارها گفته اند، کسب و کار جواهر فروشان چندان خوب نیست؛ در این خصوص با سعید رضوی، صاحب طلا و جواهرفروشی «الهام» واقع در پاساژ «میلاد نور» صحبت کردیم. خانواده رضوی بیش از ۸۰ سال پیش به این صنف وارد شده است. با وی که نسل سوم این خانواده است، گفت و گویی کوتاه انجام داده ایم:
نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: انتظار می‌رفت کاهش ۵۰ دلاری اونس طلا باعث کاهش قیمت طلا و سکه شود ولی با افزایش ارز قیمت سکه نیز افزایش یافت.
نوسانات قیمت طلا و بازار سکه و جواهر در ایام اخیر سبب شد تا با دکتر هومن زنگنه، عضو هیات رییسه اتحادیه انجمن طلا و جواهر کشور گفت و گویی کوتاه در روزنامه آسیا داشته باشیم. زنگنه با توضیحاتی اختصاصی درباره وضعیت کسب و کار طلا و جواهر، از خبرهای خوبی درباره این صنف در چند ماه آینده صحبت کرد که در ادامه می خوانیم:
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید