صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۲
کد خبر: 2796
گزارشگر: 213
۹۱۶
۰
۰
۱
وضعیت پایان معاملات امروز بازار سرمایه

30 مهر؛ افت 7 هزار واحدی شاخص بورس

30 مهر؛ افت 7 هزار واحدی شاخص بورس
شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت ۷هزار واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۱۲هزار واحد قرار گرفت.

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت ۷هزار واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۱۲هزار واحد قرار گرفت.

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه 10میلیارد و 702میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 9هزار و 230میلیارد تومان در یک میلیون و 193هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 7هزار و 5واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و 412هزار و 300واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شد و در مقابل شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، ایران خودرو و بانک ملت با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

به نقل از تسنیم، شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 1833واحد، کل (هم‌وزن) 1075واحد، قیمت (هم‌وزن) 704واحد، آزاد شناور 3395واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب 5508 و 12666واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 1934میلیون ورقه به‌ارزش 4هزار و 13میلیارد تومان در 582هزارنوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 38واحد افت کرد و در ارتفاع 16هزار و 970واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی بیمه پاسارگاد، سرمایه‌گذاری صبا تامین و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه شد و در مقابل شرکت‌های پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند./

https://www.asianews.ir/u/1O1
اخبار مرتبط
در ادامه روند کاهش ارزش بورس تهران امروز شاخص بورس تهران با کاهش ۵۰ هزار واحدی به یک میلیون و ۴۶۲ هزار واحد در مقایسه با سه ماه اخیر رسید.
در حالی که بورس تهران از نیمه مردادماه امسال تاکنون در مسیر سقوط قرار گرفته است؛ شاخص کل بورس تهران روز یکشنبه، ۲۷ مهرماه با افتی ۴۷ هزار واحدی به حدود ۱.۵ میلیون واحد رسید که نسبت به روز گذشته بیش از ۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.
سخنگوی شورای عالی بورس گفت: در جلسه شورای عالی بورس درباره فرآیند داد و ستد سهام عدالت و تاسیس شرکت‌های تامین سرمایه تصمیم‌گیری شد.
محمد شریعمتداری گفت: تا پایان سال ۹۹ هر ماه یک شرکت از زیرمجموعه‌های شستا را برای واگذاری در بورس آماده می‌کنیم و در مجموع ۲۰ شرکت قابل واگذاری در تامین اجتماعی است که ۱۲ شرکت از آنها زیرمجموعه شرکت شستا قرار دارند.
امروز معامله‌گرها ۷۷۰میلیارد تومان سهام بانک ملت خرید و فروش کردند و بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری تعلق داشت.
در جریان معاملات بورس امروز و در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۲۹هزار و ۲۱واحدی (۱.۸درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۵۷۰هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۹درصدی مواجه شد.
با وجود رشد قیمت دلار و رسیدن قیمت دلار به آستانه 30 هزار تومان در صرافی ملی اما سهم‌های ارز محور بازار سهام مانند فولاد و فملی و پالایشی‌ها نه‌تنها واکنش مثبت به این افزایش قیمت ندارند، بلکه امروز روندی نزولی داشتند، اما دلیل این اتفاق چیست؟
در دهه نخست مهر شاخص‌‌های بورس و فرابورس عقبگردی جدی را نشان دادند و به‌رغم آنکه حداقل در بخش قابل توجهی از نمادهای بازار انتظار می‌رفت انتشار گزارش‌های ماهانه موید عملکرد مناسبی در بسیاری از نمادها باشد و کاهش قیمت روی تابلوی معاملات تداوم یافت.
در هفته‌ای که گذشت همه بازارها رکوردهای جدیدی را ثبت کردند؛ دلار به کانال قیمتی جدید نزدیک شد، سکه بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرد و حتی بورس هم تا مرز ورود به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی رفت و برگشت.
خالص سفارشات فروش سهام از رقم پنج هزار و ۷۰۰میلیارد تومان عبور کرد، برتری سمت عرضه در صنعت انبوه‌سازی، املاک و مستغلات بیش از سایرین بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید