صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۹ / ۲۲:۲۱
کد خبر: 2801
گزارشگر: 213
۹۱۲
۰
۰
۳
تازه ترین وضعیت پرونده شلیک به پرواز 752

عاقبت مذاکرات 3 روزه درباره هواپیمای اوکراینی

عاقبت مذاکرات 3 روزه درباره هواپیمای اوکراینی
سفیر ایران در اوکراین مذاکرات تهران را سازنده خوانده اما مقام های اوکراینی در روز اول گفت و گوها اعلام کرده بودند خواهان روشن شدن تمام جزئیات به طور دقیق هستند

سفیر ایران در اوکراین مذاکرات تهران را "سازنده" خوانده اما مقام های اوکراینی در روز اول گفت و گوها اعلام کرده بودند خواهان روشن شدن تمام جزئیات به طور دقیق هستند
پس از سه روز مذاکره بین ایران و اوکراین درباره هواپیمای سرنگون شده توسط موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تهران، بر سر زمان دور سوم گفت و گوها، توافق صورت گرفته است.

به نقل از فارس، معاون وزارت خارجه ایران گفته است که این کشور به زودی گزارش شلیک به هواپیما را به طرف های خارجی خواهد داد.

این در حالی است که قرار است دور سوم مذاکرات پیش از پایان سال میلادی جاری برگزار شود.

منوچهر مرادی سفیر ایران در اوکراین مذاکرات تهران را "سازنده" خوانده اما مقام های اوکراینی در روز اول گفت و گوها اعلام کرده بودند خواهان روشن شدن تمام جزئیات مربوط به شلیک به هواپیما و سرنگونی آن از سوی سپاه هستند.

مقام های اوکراینی گفته اند که برای مشخص شدن میزان غرامت، اطلاع از جزئیات واجب است.

این مذاکرات از دو روز پیش در سطح معاونان وزارت خارجه دو کشور در تهران آغاز شده بود. یوگنی ینین معاون وزارت خارجه اوکراین در حاشیه این مذاکرات با وزیر خارجه ایران هم دیدار کرده بود.

در روز دوم مذاکرات، گروهی از خانواده های قربانیان سرنگونی این هواپیما با تجمع در برابر محل مذاکرات در یکی از ساختمان‌های وزارت خارجه ایران، خواستار دیدار با مقام های اوکراینی و تحویل نامه شان به معاون وزیر خارجه اوکراین شده بودند.

در ویدئوهایی که منتشر شده گروهی از تجمع کنندگان به محسن بهاروند، معاون وزارت خارجه ایران که برای آرام کردن آنها به خیابان آمده بود، می گویند که با "خون عزیزانشان معامله نکند" و "اجازه دهند حقیقت درباره افرادی که به هواپیما شلیک کردند روشن شود".

اغلب سرنشینان این هواپیما اتباع ایرانی از جمله شهروندان دارای تابعیت مضاعف کانادایی و بریتانیایی بودند. اتباعی از اوکراین و افغانستان از دیگر قربانیان سرنگونی هواپیما در آسمان تهران هستند.

هواپیمای مسافربری اوکراین روز هجدهم دی ماه ۱۳۹۸ هدف موشک های سپاه قرار گرفت و با ۱۷۶ مسافر و خدمه بر فراز تهران سرنگون شد./

https://www.asianews.ir/u/1O7
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید