صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲ آبان ۱۳۹۹ / ۰۲:۲۴
کد خبر: 2807
گزارشگر: 213
۹۳۷
۰
۰
۲
وزیر خارجه عراق:

بسته شدن سفارت آمریکا در عراق خطر داعش را افزایش می دهد

بسته شدن سفارت آمریکا در عراق خطر داعش را افزایش می دهد
فواد حسین وزیر خارجه عراق هشدار داده است که اگر آمریکا تهدید خود مبنی بر بستن سفارتخانه اش در در بغداد را عملی کند، این برای عراق تبعات سیاسی و امنیتی به دنبال خواهد داشت و خروج آمریکا می تواند سبب شود کشورهای دیگر عضو ائتلاف تحت رهبری آمریکا نیروهایشان را از عراق خارج کنند که می تواند خطرناک باشد چون گروه دولت اسلامی نه فقط عراق؛ بلکه کل منطقه را تهدید می کند." .

فواد حسین وزیر خارجه عراق هشدار داده است که اگر آمریکا تهدید خود مبنی بر بستن سفارتخانه اش در در بغداد را عملی کند، این برای عراق تبعات سیاسی و امنیتی به دنبال خواهد داشت.

وزیر خارجه عراق اخیرا بعد از انتشار گزارش هایی دایر بر تهدید آمریکا به خارج کردن نیروها و دیپلمات هایش از عراق گفته بود خروج آمریکا می تواند باعث شود کشورهای دیگر عضو ائتلاف تحت رهبری آمریکا، که با جهادی ها می جنگد، نیروهایشان را از عراق خارج کنند که می تواند "خطرناک باشد چون گروه دولت اسلامی نه فقط عراق بلکه کل منطقه را تهدید می کند."

حسین همراه با مصطفی کاظمی، نخست وزیر عراق و یک هیات سیاسی در روزهای اخیر به فرانسه و آلمان سفر کردند و پنجشنبه هم در لندن با بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا دیدار کردند.

واشنگتن تهدید کرده است که اگر دولت عراق نتواند حملات شبه نظامیان مورد حمایت ایران را به تاسیساتش در عراق متوقف کند، سفارت خود در بغداد را تعطیل خواهد کرد.
اما تحلیلگران می‌گویند که خروج دیپلماتیک آمریکا از بغداد از نفوذ این کشور در عراق کم خواهد کرد و اقدامی در جهت منافع ایران خواهد بود.

فواد حسین، وزیر خارجه عراق، گفت که دولت کنونی این کشور در تلاش است تا همه شبه‌نظامیان را تحت فرمان خود درآورد.

او در عین حال تاکید کرد که برنامه دولت برای حل معضل گروههای مسلح - از جمله گروههای وابسته به ایران - یافتن یک راه‌حل سیاسی از طریق مذاکره است./

https://www.asianews.ir/u/1Oc
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید