صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۳
کد خبر: 2810
گزارشگر: 213
۹۰۵
۰
۱
۱
سفیر ایران در بغداد:

خوشحالم که تحریم شدم

خوشحالم که تحریم شدم
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، در واکنش به تحریم خود از سوی آمریکا، گفت از شنیدن این خبر بسیار خوشحال شده است.
ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، در واکنش به تحریم خود از سوی آمریکا، گفت از شنیدن این خبر «بسیار خوشحال» شده است.

بمسجدی روز جمعه با متهم کردن آمریکا به اعمال «فشارهای غیرانسانی» به ایران، ادامه داد این اقدام آمریکا او را بر «حقانیت هدف و اقدامات» خود در راستای تحقق اهداف جمهوری اسلامی و مردم راسخ‌تر کرده است.

به نقل از ایسنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد را تحریم و اعلام کرد که او نقش کلیدی در سیاست‌گذاری نیروی قدس سپاه‌ پاسداران در عراق داشته است.

اما مسجدی همکاری با سپاه پاسداران و نیروی قدس را سند افتخاری برای خود خواند و اضافه کرد که حمایت جمهوری اسلامی از گروه‌های شبه‌نظامی موسوم به «محور مقاومت» ادامه خواهد یافت.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده بود که سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق «بر یک برنامه آموزش و پشتیبانی از گروه‌های شبه نظامی عراقی نظارت داشته و گروه‌هایی را که مسئول حملات منجر به کشته و زخمی شدن نیروهای آمریکا و ائتلاف در عراق بوده‌اند را هدایت یا پشتیبانی کرده است.»/
https://www.asianews.ir/u/1Of
اخبار مرتبط
فواد حسین وزیر خارجه عراق هشدار داده است که اگر آمریکا تهدید خود مبنی بر بستن سفارتخانه اش در در بغداد را عملی کند، این برای عراق تبعات سیاسی و امنیتی به دنبال خواهد داشت و خروج آمریکا می تواند سبب شود کشورهای دیگر عضو ائتلاف تحت رهبری آمریکا نیروهایشان را از عراق خارج کنند که می تواند خطرناک باشد چون گروه دولت اسلامی نه فقط عراق؛ بلکه کل منطقه را تهدید می کند." .
حسن روحانی که در برنامه های عمومی شرکت ندارد و صرفا از طریق ویدئویی سخنرانی می کند، گفت: مراسم چهلم امام سوم شیعیان به صورت نمادین هم برگزار نخواهد شد.
رئیس‌جمهوری ایران امروز هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید عراق در تهران از آیت‌الله سیستانی به عنوان کسی یاد کرد که همواره نزد مردم و دولت ایران مورد احترام بوده است.
روزنامه کیهان دو روز گذشته به آیت‌الله سیستانی که در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق، خواهان انتخابات پارلمانی این کشور تحت نظارت سازمان ملل شده بود، انتقاد کرد و این انتقاد به واکنش منفی مقام سابق این کشور منجر شد.
واشینگتن که از ناتوانی دولت عراق برای جلوگیری از حملات روزانه به اماکن آمریکایی در عراق ناخرسند و خشمگین است تهدید کرده که علاوه بر خارج کردن نیروهای آمریکایی از این کشور، سفارتخانه خود در عراق را نیز تعطیل خواهد کرد.
سفیر جمهوری اسلامی در بغداد گفت: پرونده اربعین بسته شده است و این کشور به زائران خارجی اجازه ورود به عراق برای انجام آیین اربعین را نمی دهد.
ترامپ در دیدار با نخست وزیر عراق به نقل از وی گفت: اوباما یک فاجعه بود و هنگامی که شما(دونالد ترامپ) قدرت را به دست گرفتید، داعش 30 درصد از مساحت کشور ما را در اشغال داشت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید