صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۴ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۲
کد خبر: 2821
گزارشگر: 213
۱۰۹۸
۰
۰
۱
پیش بینی بازار سهام در هفته های آینده

وضعیت بازار سرمایه بعد از انتخابات آمریکا/تعادل به بورس بازمی گردد؟

وضعیت بازار سرمایه بعد از انتخابات آمریکا/تعادل به بورس بازمی گردد؟
زمان زیادی تا انتخابات امریکا نمانده است و بازار سهام به دلیل ریسک انتخابات آمریکا با خروج سرمایه و صف‌های فروش همراه شده است، اما چه سناریوهایی بعد از انتخابات آمریکا مطرح است؟
با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا ریزش شاخص کل به دلیل مختصات توده‌واری بازار سهام و همچنین مشخص نبودن تکلیف متغییرهای تاثیرگذار بر بازار سهام از جمله قیمت ارز و نرخ سود بانکی بیشتر شده است، اما چه سناریوهایی بعد از انتخابات آمریکا محتمل است؟

به گزارش آسیانیوز، به نقل از تجارت نیوز، مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه انتخابات آمریکا بر بازار سهام گفت: برای پیش‌بینی دقیق روند بازار سهام باید ببینیم بعد از انتخابات چه اتفاقی خواهد افتاد اما به نظرم جدا از اینکه چه کسی در انتخابات امریکا پیروز می‌شود بعد از انتخابات معاملات پرحجم‌تری در بورس خواهیم داشت و بازار به تعادل خواهد رسید. زیرا سهامداران و فعالان بازار سهام به دلیل مشخص نبودن نتیجه انتخابات آمریکا و در مقابل سیاست دولت در برابر آمریکا فعلا از معامله در بازار سهام دست کشیده و منتظر مشخص شدن نتیجه و روشن شدن تکلیف متغییرها هستند.

او در ادامه گفت: در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا در وهله اول قیمت دلار رشد خواهد کرد و بازار سهام نیز به تناسب قیمت دلار رشد می‌کند اما تورم در جامعه به دلیل ادامه تحریم‌ها بیشتر خواهد شد./
https://www.asianews.ir/u/1Oq
اخبار مرتبط
با اینکه سیگنال‌ها برای بورس این هفته مثبت بود اما با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل روند نزولی پیدا کرد، دلیل نزولی شدن شاخص کل چه بود؟ روند بازار سهام در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه چگونه خواهد بود؟
​بعد از پشت سر گذاشتن هفته‌ای که دلار بیش از هفت درصد کاهش قیمت داشت، به نظر می‌رسد این هفته نیز جدال سیگنال‌های مثبت و منفی برای تاثیرگذاری در بازار ارز ادامه خواهد یافت اما در نهایت کدام یک وضعیت دلار را در هفته پیش رو تعیین خواهند کرد؟
شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت ۷هزار واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۱۲هزار واحد قرار گرفت.
افسار گسیختگی قیمت ارز در ایران از زمانی آغاز شد که رییس بانک مرکزی خرید و فروش دلار را ممنوع و دلار را کالای قاچاق اعلام کرد و سپس دولت با تصویب ارز ٤٢٠٠ و راه اندازی سامانه نیما تصمیم گرفت مشکلات ارز را در اقتصاد کشور حل کند، اما این سامانه نه تنها با مشکلات بسیاری همراه بود و باعث تثبیت قیمت دلار نشد، بلکه سبب شد کنترل نرخ ارز از دست بانک مرکزی خارج شود.
دست برداشتن از سودهای کلان کار آسانی نیست و همه می‌دانند که وقتی بازار سهام با سرعتی بی‌محابا بالا می‌رود، ممکن است همه‌چیز ناگهان فروبپاشد، ولی خیلی‌ها ترجیح می‌دهند بختشان را محک بزنند. نمونه‌ای بسیار شاخص، آیزاک نیوتون، بزرگترین ریاضی‌دان عصر خودش و مظهر عقلانیت و هوش بود که علی‌رغم هشدارها، تمام ثروتش را پای سودای سود بیشتر در بازار سهام از دست داد.
مرحله پیش گشایش بازار امروز با افزایش تقاضا در نمادهای فلزی از جمله کاوه، فولاد و معدنی هم‌چون کگل همراه استد و نیز بازارگردان‌های فملی و فولاد به میزان ۵۰۰ و ۷۰۰ میلیارد تومان تقویت و در صورت لزوم، امکان افزایش بیشتر وجود دارد.
دو قطبی(پولاریزه شدن) جامعه، منجر به تورم همراه با رکود و افزایش نابرابری خواهد بود و آخر اینکه در صورت عدم برگشت و اصلاح می بایست در انتظار نارضایتی اجتماعی باشیم.
آغاز معاملات امروز بازار سهام با ریزش بیش از ۲ درصدی شاخص کل همراه شد و اغلب سهم‌های بنیادین بازار، امروز قرمزپوش شدند.
اقتصاددانان بنام کشور معتقدند ۷۰ درصد مشکل عظیم اقتصادی کشور بدلیل تصمیمات و ساختارهای نادرست اقتصادی است و تنها ۳۰ درصد آن به تحریم ها مربوط می شود و در غیر اینصورت حتی اگر تمام ثروت دنیا را داشته باشیم وضعیت همین است که هست.
امروز(سه شنبه؛ 4 شهریور) با رشد ۲۰ هزار واحدی شاخص کل در ۲۰ دقیقه ابتدایی شروع معاملات در بازار سرمایه مواجه بودیم.
مشکلات اقتصادی کشور بخصوص در یک سال گذشته باعث شد که چشم سیاستگذاران دولتی نسبت به بازار سرمایه بخصوص بورس بازتر شود، اما متاسفانه این بازار نیز در دو هفته گذشته با چالش هایی روبرو بود که سبب ریزش بی سابقه بورس شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید