صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۴ آبان ۱۳۹۹ / ۲۲:۰۲
کد خبر: 2824
گزارشگر: 213
۱۹۴۸
۰
۰
۱
همزمان با اصابت گلوله‌های جنگی به مناطق مرزی ایران

اعزام نیروی نظامی ایران به مرز ارمنستان و آذربایجان

اعزام نیروی نظامی ایران به مرز ارمنستان و آذربایجان
نیروی زمینی سپاه پاسداران همزمان با ادامه اصابت گلوله‌های جنگی به مناطق مرزی ایران یک «تیپ مکانیزه» را در مناطق مرزی با ارمنستان و آذربایجان مستقر کرده است.
نیروی زمینی سپاه پاسداران همزمان با ادامه اصابت گلوله‌های جنگی به مناطق مرزی ایران یک تیپ مکانیزه را در مناطق مرزی با ارمنستان و آذربایجان مستقر کرده است.

به نقل از سپاه‌نیوز، این تیپ مکانیزه و تانک‌ها و تجهیزات نظامی در مناطق خداآفرین و جلفا مستقر شده است.

طی هفته‌های گذشته گزارش‌های متعددی درباره اصابت گلوله‌های جنگی به روستاهای مناطق مرزی ایران و سقوط پهپاد در این مناطق منتشر شد.

در آخرین مورد، فرماندار شهرستان خداآفرین در استان آذربایجان شرقی روز ۳۰ مهرماه از اصابت ۷۱ گلوله جنگی به روستاهای این شهرستان خبر داد. روز ۲۹ مهرماه نیز یک «فروند پهپاد» در حوالی این شهرستان سقوط کرد.

خبرگزاری صداوسیما نیز گزارش داده است که در جریان جنگ ارمنستان و آذربایجان «چندین پهپاد» متعلق به دو کشور در مناطق مرزی ایران سقوط کرده‌اند ولی تاکنون گزارش رسمی درباره اینکه این پهپادها متعلق به کدام کشور بوده‌اند، منتشر نشده است.

وزارت خارجه ایران طی دو هفته گذشته بارها به طرفین درگیر در جنگ ارمنستان و آذربایجان تذکر داده بود که با اتخاذ «اقدامات مناسب» از تکرار چنین حملاتی جلوگیری کنند.

به نقل از  تسنیم روز یکشنبه محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در بازدید از مناطق مرزی آذربایجان شرقی ضمن تاکید بر اینکه «نسبت به امنیت و آرامش ایران با کسی تعارف نداریم» اعلام کرد برای تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه احترام قائلیم و هیچ تغییری در ژئو پلیتیک مرزها را نمی‌پذیریم.

او گفت از ابتدای درگیری‌ها توسط مسئولین مرزبانی جمهوری اسلامی ایران به طرف‌های درگیر اخطار داده شده بود که هر گونه اقدامی که مخل امنیت و آرامش مردم منطقه باشد، مورد پذیرش ما نیست و این موضوع خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان از سال‌های پایانی اتحاد جماهیر شوروی بر سر منطقه ناگورنو قره‌باغ با هم اختلاف دارند. جنگ قبلی آن‌ها در سال ۱۹۹۴ بر سر این موضوع، با آتش‌بسی شکننده و حدود ۳۰ هزار کشته به پایان رسید.

از آن زمان، این منطقه که رسما جزئی از خاک جمهوری آذربایجان به حساب می‌آید، تحت کنترل اکثریت ارمنی قره‌باغ قرار گرفته است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، اعلام کرده است که در جریان درگیری‌های اخیر بین دو کشور تاکنون پنج هزار نفر کشته شده‌اند.

جمهوری آذربایجان هنوز شمار تلفات نظامی خود را منتشر نکرده است اما ارمنستان رسما اعلام کرده که ۹۷۴ نفر نظامی و دهها غیرنظامی این کشور در مناقشه اخیر کشته شده‌اند.

آذربایجان نیز کشته شدن حدود ۷۰ غیرنظامی را تایید کرده است./
https://www.asianews.ir/u/1Ot
اخبار مرتبط
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه مخالفت خود با مشارکت دولت‌های روسیه، فرانسه و آمریکا در بحران ناحیه ناگورنو- قره باغ را اعلام کرد.
مکرون در بدو ورود به نشست سران اروپایی ترکیه را به استفاده از اسلام‌گرایان افراطی در نبرد قره باغ متهم کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید