صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۶ آبان ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۹
کد خبر: 2835
گزارشگر: 213
۱۷۰۱
۰
۰
۱
روایتی از فریب های تلگرامی در خرید فروش سهام

سهام عدالت؛ مجالی برای کلاهبرداری سودجویان؟

سهام عدالت؛ مجالی برای کلاهبرداری سودجویان؟
در حالی که قرار بود آزادسازی سهام عدالت به معیشت خانوارهای کشور کمک کند و منفعت اصلی آن را به سهامداران برسد، گروه‌های مختلف به جز سهامداران سود بردند.

در حالی که قرار بود آزادسازی سهام عدالت به معیشت خانوارهای کشور کمک کند و منفعت اصلی آن را به سهامداران برسد، گروه‌های مختلف به جز سهامداران سود بردند.

در شرایطی که امکان فروش سهام عدالت برای کارگزاری‌ها وجود ندارد، حقوقی‌ها تمایلی به خرید بلوکی این سهام ندارند، سهامداران منتظر دریافت پول سهامشان هستند و … افرادی با ایجاد کانال و گروه در فضای مجازی با نام سهام عدالت پول درمی‌آورند.

یک گروه تلگرامی با نامی مرتبط با سهام عدالت در تلگرام از اعضای خود می‌خواهد تا مخاطب‌های خود را به گروه اضافه و به‌ازای هر فرد مبلغی را دریافت کنند.

در پیام این گروه آمده است: «شرکت ازاد سازی سهام عدالت خریدار تک تک افراد یا مخاطب تلگرام شماست، شرکت برای خرید و فروش سهام عدالت و جذب مشمولان دریافتی سهام عدالت با کد پیگیری:5993939 ،هریک از اعضای مخاطبین شما به قیمت10هزار تومان خریدار است.»

امکان ورود به کانال به جز از راه یکی از مخاطبان ممکن نیست، یعنی لینکی وجود ندارد.

در این کانال هدف را اینطور توضیح داده است: «میپرسید شما اد بزنید چه سودی برای شرکت بزرگ ما داره :جواب:مثال یکی از مخاطبین شما قصد خرید و فروش سهام عدالت دارد به موسسه ما میپوندت و به صورت رسمی به اداره ما تشریف میاورد و سهام خود راه خرید و فروش میکند.»

همچنین این کانال بدون هویت مدعی است که نزدیک چهار سال هست خریدوفروش سهام را انجام می‌دهد و در عرصه تلگرام سهام عدالت از سال 86 بوده است.

براساس نرخ‌هایی که در این گروه آمده به‌ازای اضافه کردن ۲۰۰نفر از مخاطبان مبلغ دو میلیون تومان به حساب فرد واریز می‌شود.

پیش از این نیز برخی با خرید برگه‌های سهام عدالت به نصف قیمت اصلی کسب سود کرده بودند.

این در حالی است که ارزش سهام عدالت در دو ماه و نیم اخیر 40 درصد افت کرده و به 12 میلیون و 500 هزار تومان رسیده، یعنی ارزش کل سهام عدالت به رقمی کمتر از 60 درصد آن در مرداد ماه رسیده است.

به نقل از تجارت‌نیوز،همچنین برخی دیگر با ارسال پیامک به مردم از آنها دعوت می‌کنند تا برای اطلاع از وضعیت سهام عدالت خود را یک شماره تماس بگیرند.

اما سهامداران با این شماره به اطلاعات اولیه‌ای می‌رسد که به‌ازای هر دقیقه آن چهار هزار تومان روی قبض تلفن محاسبه می‌شود.


https://www.asianews.ir/u/1OC
اخبار مرتبط
​در حالی که اوایل شهریور ماه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود طرح ساماندهی سهام عدالت موسوم به جاماندگان، در نخستین جلسات علنی بعد از تعطیلات در دستور کار بهارستان قرار می‌گیرد اما اکنون بیش از یک ماه و نیم از این وعده گذشته و هنوز این طرح در نوبت بررسی قرار نگرفته است.
سخنگوی شورای عالی بورس گفت: در جلسه شورای عالی بورس درباره فرآیند داد و ستد سهام عدالت و تاسیس شرکت‌های تامین سرمایه تصمیم‌گیری شد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: گزارش های اخیر کمیسیون اقتصادی مجلس حاکی از آن است که حدود 20میلیون نفر از افراد واجدالشرایط که جزو شش دهک کم‌درآمد جامعه بودند، به ‌دلیل فقدان اطلاعات کامل یا عدم دقت در پردازش اطلاعات یا سهوی یا به هر شکل دیگری از سهام عدالت محروم شدند.
چند مدیر معاملات کارگزاری های مختلف از عدم فروش سهام عدالت خبر می‌دهد که خریداری برای آن وجود ندارد و حدود یک ماه است که هیچ درخواست فروشی انجام نشده است.
ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به 17.1 میلیون تومان رسید و کسانی که تاکنون 30 درصد این برگه‌های سهام عدالت را فروخته باشند می‌توانند منتظر دریافت 5.1 میلیون تومان باشند.
مشکل عمده ای که سهامداران سهام عدالت از ابتدا با آن مواجه بوده‌اند، پروسه کند فروش و واریز پول بیان شده است و در حالی که که 30 درصد دوم نیز مجاز به فروش است، هنوز برخی از سهامداران به پول 30 درصد نخست خود نرسیده‌اند.
پرتفوی سهام عدالت تا پایان مرداد ماه ارزش ۱۶ میلیون تومان پیدا کرد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید