صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۱
کد خبر: 2837
گزارشگر: 213
۱۲۵۵
۰
۰
۳
از سوی سنای آمریکا صورت گرفت

تایید قاضی برت و یک پیروزی برای رییس جمهور آمریکا

تایید قاضی برت و یک پیروزی برای رییس جمهور آمریکا
سنای آمریکا سرانجام صلاحیت ایمی کنی برت، نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ برای عضویت در دیوان عالی کشور را تایید کرد، اقدامی که از آن به عنوان یک پیروزی برای رئیس جمهور ایالات متحده نام برده می‌شود.
 ایمی برت سال ۲۰۱۷ از سوی دونالد ترامپ به عنوان قاضی فدرال دادگاه تجدیدنظر فدرال در شیکاگو منصوب شده بود

سنای آمریکا سرانجام صلاحیت ایمی کنی برت، نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ برای عضویت در دیوان عالی کشور را تایید کرد، اقدامی که از آن به عنوان یک پیروزی برای رئیس جمهور ایالات متحده نام برده می‌شود.

رای‌گیری برای عضویت خانم برت در عالی‌ترین نهاد قضایی ایالات متحده عصر دوشنبه ۵ آبان انجام شد که در جریان آن ۵۲ سناتور با رای موافق خود، او را به عنوان جانشین روث بیدر گینزبرگ، قاضی لیبرال انتخاب کردند.

در جریان این رای‌گیری از میان ۵۳ سناتور جمهوری‌خواه، سناتور سوزان کالینز از ایالات مین به جبهه دمکرات‌ها پیوست و به این ترتیب شمار مخالفان انتصاب قاضی برت به عنوان عضو دیوان عالی آمریکا به ۴۸ رسید که باز هم برای ممانعت از این اتفاق کافی نبود.

اقدام سنای آمریکا در تعیین قاضی جدید برای دیوان عالی کشور تنها ۸ روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده انجام گرفت، موضوعی که با اعتراض دمکرات‌ها همراه بوده است.

دمکرات‌ها معتقدند از آنجا که فرایند انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده آغاز شده و تاکنون حدود ۶۰ میلیون نفر نیز رای خود را داده‌اند، انتصاب قاضی جدید باید به بعد از این انتخابات و تشکیل دولت بعدی موکول می‌شد.

طبق عرف سیاسی آمریکا نیز روسای جمهور در ماه‌های پایانی دوره ریاست جمهوری از اتخاذ تصمیم‌های مهم پرهیز می‌کنند و تاکنون انتصاب یک عضو دیوان عالی در تاریخی به این حد نزدیک به زمان برگزاری انتخابات سابقه نداشته است.

اما دونالد ترامپ و جمهوری‌خواهان بر انجام سریع فرایند انتصاب قاضی جدید دیوان عالی تاکید داشتند و به این ترتیب اکنون ترکیب این نهاد قضایی کاملا به سود محافظه‌کاران است، جایی که ۶ قاضی محافظه‌کار در برابر ۳ قاضی لیبرال درباره برخی از مناقشه‌انگیزترین موضوعات سیاسی و اجتماعی در آمریکا از جمله سقط جنین، بیمه همگانی، اختیارات رئیس جمهوری و آزادی اسلحه تصمیم‌گیری می‌کنند.

گزارش‌ها حاکی است که آقای ترامپ قصد دارد دوشنبه شب به‌رغم اوج‌گیری موارد ابتلای به ویروس کرونا در سراسر کشور، جشنی را به مناسبت تایید قاضی بارت در کاخ سفید برگزار کند.

ایمی برت ۴۸ ساله، به عنوان چهره‌ای با دیدگا‌ه‌های محافظه‌کارانه مذهبی شناخته می‌شود. او سال ۲۰۱۷ از سوی دونالد ترامپ به عنوان قاضی فدرال دادگاه تجدید نظر فدرال منطقه هفت آمریکا در شیکاگو منصوب شده بود.

آقای ترامپ در دوره ریاست جمهوری خود این شانس را داشت که سه قاضی دیوان عالی آمریکا را معرفی کند./
https://www.asianews.ir/u/1OE
اخبار مرتبط
امی کنی برت در مراسم گشایش جلسه سنا گفت از این که از سوی آقای ترامپ برای این سمت برگزیده شده احساس "افتخار" می‌کند؛ این در حالی است که کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا روند رسیدگی به صلاحیت قاضی امی کنی برت، نامزد معرفی شده از سوی دونالد ترامپ برای جایگزینی روث بیدر گینزبرگ، را آغاز کرده است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای نخستین بار پس از مبتلا شدن به بیماری کووید ۱۹ با حضور در بالکن کاخ سفید برای حاضران سخنرانی کرد و گفت که بیماری کرونا به زودی محو خواهد شد
کامالا هریس و مایک پنس، معاونان جوبایدن و دونااد ترامپ، در نبود نامزدهای انتخاباتی بر سر کرونا و ایران، دیوان عالی و چین جدال کردند.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و نامزد جمهوریخواه انتخابات ساعتی پیش از آمادگی خود برای شرکت در دومین مناظره با جو بایدن رقیب دموکرات خبر داد.
اطلاعات شرکت ردیابی نفتکش‌ها، رفینیتیو، نشان می‌دهد که آمریکا محموله یکی از نفتکش‌هایی را که از ایران توقیف کرده در نیویورک تخلیه کرده است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا «ایمی برت» را به عنوان نامزد پیشنهادی خود برای عضویت در دیوان عالی آمریکا معرفی کرد.
دونالد ترامپ گفت: نامزد خود برای جانشینی قاضی «روث گینزبرگ» را تا روز جمعه یا شنبه هفته جاری اعلام خواهد کرد و گزینه او قاضی زن است.
نحوه ورود کاندیداها به صحنه های انتخاباتی و نوع لباس پوشیدن آنها، از نکاتی است که غیر از سوابق، پیشینه، چگونگی سخنرانی یا تحصیلات و خلق و خو، حایز اهمیت است و در نظر گرفته می شود.. در این باره و در خصوص حدود توجه به لباس پوشیدن دونالد ترامپ و جو بایدن، کاندیداهای انتخاباتی جدید آمریکا، با فرامرز فرمانی، طراح لباس و استایلیست گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید