صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۲
کد خبر: 2847
گزارشگر: 213
۱۰۵۳
۰
۰
۱
در پی ادامه آلودگی هوا در شهرهای پر جمعیت

جدال تهرانی ها با مرگ/کرونا و آلودگی هوا به جان پایتخت افتادند

جدال تهرانی ها با مرگ/کرونا و آلودگی هوا به جان پایتخت افتادند
تحقیقات انجام ‌شده در سطح جهان از نقش مهم آلودگی هوا در افزایش نرخ مرگ و میر کرونا حکایت دارد؛ این در حالی است که در چند هفته اخیر شهرهای پرجمعیت کشور و به خصوص تهران همچنان با بحران آلودگی هوا و افزایش آلاینده ها هم مواجه هستند.

تحقیقات انجام‌شده در سطح جهان از نقش مهم آلودگی هوا در افزایش نرخ مرگ و میر کرونا حکایت دارد؛ موضوعی که نگرانی‌ها را درباره هفته‌های پیش روی در کشور و مواجهه با پدیده وارونگی هوا به خصوص در تهران و در شهرهای پرجمعیت بیشتر می‌کند.

هرچند به گفته عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، شاید نتوان به‌طور قطعی درباره اثرمستقیم آلودگی هوا بر کرونا اظهارنظر کرد، اما خطر آن برای بیماران مزمن غیرقابل انکار است و می‌تواند بحران کرونایی کشور را تشدید کند.

این در حالی است که به دلیل افزایش ابتلایان به کرونا و مرگ و میر در استان تهران و بحرانی شدن وضعیت این شهر باید چند هفته قرنطینه و تعطیل می شد؛ موضوعی که بسیاری از پزشکان و مسوولان نطام پزشکی، وزارت بهداشت و مسوولان ستاد مقابله با کرونا و نیز مدیران شورای شهر بارها گوشزد کردند./  


https://www.asianews.ir/u/1ON
اخبار مرتبط
سخنگوی وزارت بهداشت با انتقاد و ابراز تاسف از برگزاری جشن مذهبی در مشهد، گفته است برگزاری چنین مراسمی «واقعا جنایت» است.
یک عضو شورای عالی نظام پزشکی ایران می‌گوید تعداد واقعی جان‌باختگان کرونا در کشور سه تا چهار برابر آمار رسمی است؛ همزمان ستاد مقابله با کرونا در تهران با تاکید بر اینکه بخش زیادی از توان دستگاه‌های اجرایی مصروف شده اعلام کرد نیاز به «آرایش جنگی» وجود دارد.
علی رغم اعلام وزارت بهداشت مبنی اینکه شمار روزانه مبتلایان به کرونا از پنج هزار نفر بالاتر رفته است، یک پزشک و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید آمار واقعی جان‌باختگان این بیماری نیز ۲/۵ برابر آمار رسمی است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مبتلایانی که در خانه جان خود را از دست می دهند جزء آمار فوتی های روزانه به حساب نمی آیند.
محمدرضا ظفرقندی، رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با بیان این‌که ایران به نسبت شمار مبتلایان، جزو پنج کشور اول جهان در مرگ‌ومیر ناشی از کروناست، اعلام کرد که نظام پزشکی به زودی کمیته‌ای برای تحقیق درباره علت شمار بالای تعداد جان‌باختگان کرونا در ایران تشکیل می‌دهد؛ این در حالی است که همزمان، سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران از اعمال محدودیت در رفت‌وآمد در پنج شهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه در سه روز تعطیلات پیش رو خبر داد.
رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، خواستار تعطیلی ۲ تا ۳ هفته‌ای تهران برای «پایان دادن به آمار بالای فوتی‌های کرونا» در این شهر شد.
تعطیلی‌ها و محدودیت‌هایی که برای مهار کرونا در تهران وضع شده به مدت یک هفته دیگر تمدید شده است و از سویی تراکم بیماران در بیمارستان‌ها باعث شده پذیرش بیماران غیراورژانسی ممنوع شود.
علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت کرونا در شهر تهران، در نامه ای به وزیر بهداشت خواستار تمدید محدودیت های کرونایی در این شهر به مدت حداقل یک هفته دیگر تا ۲۵ مهرماه شد.
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران، خواستار تعطیلی یک هفته‌ای برخی مشاغل تهران با هدف مهار کرونا در پایتخت شد.
پس از اعلام خبر مثبت شدن تست کرونای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، شاخص سهام در آمریکا ۱.۴ درصد سقوط کرد و قیمت نفت حدود ۳ درصد کاهش یافت.
هیات داوران پنج گانه پروژه سفیر حسن نیت بحران قرن جهان؛ مرکب از سازمان ملل متحد، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری های اقتصادی (اکو)، نهضت بین المللی صلیب سرخ جهانی و هلال احمر و نیز کمپین ایران همدل، مهدی کریمی تفرشی، رئیس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان تهران را به عنوان سفیر حسن نیت بحران قرن برگزیدند
تحلیل ها یا برداشت های شاید گفته نشده ای درباره بیماری کرونا، بهانه ای شد تا پای صحبت های دکتر شکور امیدی، فوق تخصص ایمونولوژی و آلرژی و رییس و بنیانگذار انجمن دیابت کشور بنشینیم. روایت این پزشک از کرونا متفاوت و مرتبط با ضعف سیستم ایمنی بدن و وجود استرس و نگرانی های زندگی در جامعه فعلی ایران است. گفت وگوی ما را در روزنامه آسیا با وی در ادامه بخوانید
اهمیت تولید درب های اتوماتیک شیشه ای از جهات مختلف و به خصوص در شرایط شیوع ویروس کرونا، سبب شد تا با یکی از تولیدکنندگان فعال این صنف، درباره وضعیت تولید این گونه درب ها و مزایای آن در تردد مطلوب در فروشگاهها و بنگاههای پر رفت و آمد، گفت و‌گویی داشته باشیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید