صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۰
کد خبر: 2849
گزارشگر: 213
۹۲۴
۰
۰
۱۲
تصویب یک طرح در مجلس ایران:

دولت به ۶۰ میلیون نفر یارانه بیشتری بدهد

دولت به ۶۰ میلیون نفر یارانه بیشتری بدهد
مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه هفتم آبان خود طرح الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی در قالب کالابرگ (کوپن) را تصویب کرد.
مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه هفتم آبان خود طرح الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی در قالب کالابرگ (کوپن) را تصویب کرد.

طرح اصلاح قانون بودجه ۱۳۹۹ کل کشور و الزام دولت به پرداخت یارانه تامین کالاهای اساسی با رای موافق ٢١۵ تن از مجموع ٢۴٩ نماینده تصویب شد.

بر اساس این طرح که در صورت تایید از طرف شورای نگهبان به قانون تبدیل خواهد شد، دولت موظف می‌شود از ابتدای شش ماهه دوم امسال به حدود ۶۰ میلیون نفر از شهروندان یارانه بیشتری بدهد.

بر اساس این طرح، به هر یک از افراد سه دهک اول از جمله افراد تحت پوشش «کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی، رزمندگان معسر و افراد با درآمد کمتر از حداقل حقوق و دستمزد» مبلغ ۱۲۰ هزار تومان و برای هر یک از افراد سایر دهک‌ها ۶۰ هزار تومان پرداخت شود.

دولت حسن روحانی هنوز به تصویب این طرح در مجلس واکنش نشان نداده است.

در دوران ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد نیز پرداخت یارانه به شهروندان به اجرا در آمد و در دوران ریاست‌جمهوری حسن روحانی دهک‌های پر در آمد جامعه از لیست یارانه‌گیران حذف شدند.

طرح کالابرگ که رسانه‌ها از آن با عنوان «کوپن الکترونیکی» یاد می‌کنند، یادآور دوره جنگ هشت ساله ایران و عراق است که تا چند سال پس از آن هم، برخی مواد غذایی از جمله گوشت، برنج و قند به صورت کوپنی در بین مردم توزیع می‌شد.

اخیراً بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران با اشاره به این‌که خط فقر برای خانوار چهار نفره ۱۰ میلیون تومان است، گفت: «نیمی از جمعیت کشور در فقر مطلق به سر می‌برند».

درباره خط فقر مطلق در ایران اعداد متفاوتی اعلام شده است، اما اگر رقم ۱۰ میلیون تومان درست باشد، خط فقر مطلق از سال ۹۶ تاکنون بیش از دو برابر شده است. به‌گفته حسین راغفر، استاد دانشگاه، خط فقر مطلق در سال ۹۶ حدود چهار میلیون تومان بوده است.

مرکز پژوهش‌های مجلس نیز پارسال در گزارشی اعلام کرد که حدود ۲۳ تا ۴۰ درصد از جمعیت ایران در سال ۹۷ زیر خطر فقر قرار گرفته‌اند.

بر اساس پیش‌بینی مجلس یازدهم، در نیمه دوم سال ۱۳۹۹ حدود ۶۰ میلیون نفر، یعنی بیش از دو‌ سوم جمعیت کشور، باید تحت پوشش طرح معیشت خانوار قرار گیرند.

فقر مطلق، عدم دسترسی به حداقل‌های معیشت در جامعه است که با توجه به تفاوت هزینه‌های زندگی در مناطق گوناگون کشور می‌تواند متفاوت باشد./
https://www.asianews.ir/u/1OP
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید