صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۹ / ۰۰:۵۱
کد خبر: 2863
گزارشگر: 213
۸۳۹
۰
۰
۱
سخنگوی وزارت خارجه ایران:

فروش محموله سوخت«دزدی دریایی» است!

فروش محموله سوخت«دزدی دریایی» است!
در پی اقدام دولت آمریکا در مصادره بنزین ارسالی ایران برای ونزوئلا و فروش آن، سخنگوی وزارت خارجه ایران، امروز واشنگتن را متهم کرد و گفت که آمریکا مثل «دزدان دریایی کارائیب» رفتار می‌کند.

ایران اقدام آمریکا در مصادره بنزین ارسالی برای ونزوئلا را «دزدی دریایی» نامید

در پی اقدام دولت آمریکا در مصادره بنزین ارسالی ایران برای ونزوئلا و فروش آن، سخنگوی وزارت خارجه ایران، امروز واشنگتن را متهم کرد و گفت که آمریکا مثل «دزدان دریایی کارائیب» رفتار می‌کند.

دولت آمریکا روز پنجشنبه هشتم آبان اعلام کرد ۱.۱ میلیون بشکه بنزین ارسالی ایران برای ونزوئلا را که ماه گذشته ضبط کرده بود فروخته است. این جدیدترین مورد از اعمال فشارهای واشنگتن به ایران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست که روز ۱۳ آبان برگزار خواهد شد.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز جمعه در توئیتی نوشت:«دزدان دریایی کارائیب علنا با آن‌چه به غارت برده‌اند فخر می‌فروشند.»

وی سپس تاکید کرده که این محموله البته متعلق به ایران نبوده، اما «در هر صورت قطعا نفت شخص دیگری به سرقت رفته است. و هیچ فرد متمدنی، به دزدی افتخار نمی‌کند».

ایران پیش از این نیز اعلام کرده بود که نفت مصادره شده به‌ صورت فوب به ونزوئلا فروخته شده و پول آن نیز تسویه شده است. ولی طبق حکم مصادره‌ای وزارت دادگستری گفته است که این محموله متعلق به شرکت‌های وابسته به سپاه پاسداران بوده و شرکت‌های حمل و نقل سعی کرده بودند در بارنامه این موضوع را پنهان کنند.

حکم مصادره این محموله روز پنجشنبه و همزمان با تحریم ۱۱ فرد حقیقی و حقوقی ایرانی از سوی وزارت خارجه و وزارت خزانه‌داری آمریکا به دلیل مشارکت در خرید و فروش محصولات نفتی ایران منتشر شد.

دولت آمریکا درعین حال اعلام کرد که یک محموله موشک‌های ارسالی ایران به مقصد یمن را ضبط کرده است. دولت ایران در ماه ژوئیه این ادعا را تکذیب کرد و گفت دولت آمریکا با انتشار این خبر قصد دارد اقدامات خود برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران را توجیه کند.

 ایران همواره ادعای عربستان سعودی و آمریکا در مورد کمک تسلیحاتی به شورشیان حوثی را تکذیب کرده است./

https://www.asianews.ir/u/1P1
اخبار مرتبط
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و جو بایدن نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه همزمان مشغول کمپین در ایالت کلیدی فلوریدا بوده اند.
لی زلدین، نماینده جمهوریخواه نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: با اخراج هیئت دیپلمات‌های ایرانی حاضر در سازمان ملل متحد و آن‌هایی که در نیویورک ساکن هستند، باید این پیام صریح را به ایران منتقل کرد که ایالات متحده دخالت خارجی در انتخابات خود را تحمل نخواهد کرد.
سنای آمریکا سرانجام صلاحیت ایمی کنی برت، نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ برای عضویت در دیوان عالی کشور را تایید کرد، اقدامی که از آن به عنوان یک پیروزی برای رئیس جمهور ایالات متحده نام برده می‌شود.
نماینده ایالات متحده در امور ایران و ونزوئلا گفت اگر موشک‌های ایران وارد خاک ونزوئلا شوند در همان‌جا آن‌ها را منهدم خواهیم کرد.
مصطفی هاشمی‌طبا، نامزد انتخابات پیشین ریاست‌جمهوری در ایران، می‌گوید هیچ‌یک از احزاب سیاسی درون جمهوری اسلامی، چه اصلاح‌طلب چه اصولگرا، برنامه‌ای برای برون‌رفت از شرایط فعلی ایران ندارند.
دومین و آخرین مناظره انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در بلمونت نشویل در ایالت تنسی برگزار شد.
فواد حسین وزیر خارجه عراق هشدار داده است که اگر آمریکا تهدید خود مبنی بر بستن سفارتخانه اش در در بغداد را عملی کند، این برای عراق تبعات سیاسی و امنیتی به دنبال خواهد داشت و خروج آمریکا می تواند سبب شود کشورهای دیگر عضو ائتلاف تحت رهبری آمریکا نیروهایشان را از عراق خارج کنند که می تواند خطرناک باشد چون گروه دولت اسلامی نه فقط عراق؛ بلکه کل منطقه را تهدید می کند." .
در حالی که ایران امروز اعلام کرد تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران به انقضا رسیده، مقامات آمریکا نیز گفته اند با به کارگیری سازوکار ماشه تمامی تحریم‌های سازمان ملل و همچنین تحریم‌های تسلیحاتی را علیه تهران اعمال می شود.
در پی اولتیماتوم ۲۴ ساعته آمریکا به سودان برای عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل، این کشور آفریقایی تصمیم گرفته روند عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل را آغاز کند.
دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارشی «نقض مکرر و شدید» حقوق بشر در ایران را «مایه نگرانی جدی» دانست و همچنین بر همه‌گیری کرونا در جهان که ایران را پیش از هر کشور دیگر به پیشرو آمار کرونا در خاورمیانه تبدیل کرد، اشاره داشت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید