صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۴
کد خبر: 2868
گزارشگر: 213
۹۳۶
۰
۰
۱
اظهارات جدید مسوولان بیمارستان مسیح دانشوری:

۹۰۰ کشته در روز؛ اگر کشور قرنطینه نشود!/ایمنی توده ای غیر اخلاقی است

۹۰۰ کشته در روز؛ اگر کشور قرنطینه نشود!/ایمنی توده ای غیر اخلاقی است
براساس تاکید مسوولان بیمارستان مسیح دانشوری، باید دو تا سه هفته کشور را قرنطینه کامل کرد یا شهرهای قرمز را قرنطینه کرد تا سکون کامل در کشور ایجاد شود و مردم همگی در خانه‌ها بمانند.
رئیس مرکز ویروس‌شناسی بیمارستان مسیح ‌دانشوری گفت: با رویه مدیریتی فعلی رسیدن به عدد ۹۰۰ کشته در روز دور از ذهن نیست.

پیام طبرسی افزود: باید دو تا سه هفته کشور را قرنطینه کامل کرد یا شهرهای قرمز را قرنطینه کرد تا سکون کامل در کشور ایجاد شود و مردم همگی در خانه‌ها بمانند و این قرنطینه را کامل اجرا کنیم. ایمنی توده‌ای غیراخلاقی و روشی سراب‌گونه است و در هیچ کشوری پاسخ مثبت نداده است.

وی اضافه کرد: در ظاهر گفته می‌شود مسئولیت کنترل با وزارت بهداشت است اما در عمل این‌طور نیست./
https://www.asianews.ir/u/1P6
اخبار مرتبط
اعضا جلسه کمیته بررسی مشکلات حوزه سلامت استان تهران بر تعطیلی دو هفته ای این استان در راستای قطع زنجیره کرونا تاکید کردند و تصمیم قطعی در این باره هنوز اتخاذ نشده است.
تحقیقات انجام ‌شده در سطح جهان از نقش مهم آلودگی هوا در افزایش نرخ مرگ و میر کرونا حکایت دارد؛ این در حالی است که در چند هفته اخیر شهرهای پرجمعیت کشور و به خصوص تهران همچنان با بحران آلودگی هوا و افزایش آلاینده ها هم مواجه هستند.
سخنگوی وزارت بهداشت با انتقاد و ابراز تاسف از برگزاری جشن مذهبی در مشهد، گفته است برگزاری چنین مراسمی «واقعا جنایت» است.
یک عضو شورای عالی نظام پزشکی ایران می‌گوید تعداد واقعی جان‌باختگان کرونا در کشور سه تا چهار برابر آمار رسمی است؛ همزمان ستاد مقابله با کرونا در تهران با تاکید بر اینکه بخش زیادی از توان دستگاه‌های اجرایی مصروف شده اعلام کرد نیاز به «آرایش جنگی» وجود دارد.
علی رغم اعلام وزارت بهداشت مبنی اینکه شمار روزانه مبتلایان به کرونا از پنج هزار نفر بالاتر رفته است، یک پزشک و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید آمار واقعی جان‌باختگان این بیماری نیز ۲/۵ برابر آمار رسمی است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مبتلایانی که در خانه جان خود را از دست می دهند جزء آمار فوتی های روزانه به حساب نمی آیند.
محمدرضا ظفرقندی، رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با بیان این‌که ایران به نسبت شمار مبتلایان، جزو پنج کشور اول جهان در مرگ‌ومیر ناشی از کروناست، اعلام کرد که نظام پزشکی به زودی کمیته‌ای برای تحقیق درباره علت شمار بالای تعداد جان‌باختگان کرونا در ایران تشکیل می‌دهد؛ این در حالی است که همزمان، سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران از اعمال محدودیت در رفت‌وآمد در پنج شهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه در سه روز تعطیلات پیش رو خبر داد.
رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، خواستار تعطیلی ۲ تا ۳ هفته‌ای تهران برای «پایان دادن به آمار بالای فوتی‌های کرونا» در این شهر شد.
ایجاد تغییراتی کوچک در زندگی می‌تواند مانع از اضمحلال عاطفی شود؛ بدان معنی که افراد در احساس خستگی یا احساس تحمل فشار، بی‌حالی، در کار غرق شدند و فکر اینکه کارها چنان پایان‌ناپذیر که راه فراری باقی نمانده است و چطور می شود در احوال امروز و مشکلات زندگی با کرونا شاد بود؟ ممکن است در آستانه فرسودگی عاطفی قرار گرفته باشند.
تعطیلی‌ها و محدودیت‌هایی که برای مهار کرونا در تهران وضع شده به مدت یک هفته دیگر تمدید شده است و از سویی تراکم بیماران در بیمارستان‌ها باعث شده پذیرش بیماران غیراورژانسی ممنوع شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید