صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۹ / ۱۹:۰۳
کد خبر: 2874
گزارشگر: 213
۱۲۹۷
۰
۰
۱
عضو شورای شهر تهران:

افزایش کشته های کرونا «صددرصد»ی شد/اضافه شدن آرامستان های جدید در تهران

افزایش کشته های کرونا «صددرصد»ی شد/اضافه شدن آرامستان های جدید در تهران
یک عضو شورای شهر تهران با اعلام افزایش صددرصدی آمار مرگ‌ومیر در تهران از «برنامه‌ریزی‌ها برای ایجاد سه آرامستان جدید در پایتخت» خبر داد.
حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر امروز با اشاره به تکمیل ظرفیت بهشت‌زهرا، در مورد مکان آرامستان‌های جدید در پایتخت گفت این آرامستان‌ها «برای مناطق جنوب، شرق و غرب در نظر گرفته شده است.»

به نقل از فارس، به گفته خلیل‌آبادی آماده‌سازی آرامستان‌های جدید حداقل یک سال طول می‌کشد.

او توضیح نداده است که چه میزان از افزایش مرگ و میر در تهران ناشی از شیوع بیماری کروناست ولی آمار مرگ ومیر در چند ماه گذشته در ایران و به ویژه در تهران به دلیل شیوع کرونا به صورت قابل توجهی افزایش یافته و در حال حاضر ایران از این نظر یکی از بدترین وضعیت‌ها را در میان کشورهای مختلف جهان دارد.

به گزارش آسیانیوز، در اظهارنظری دیگر، علیرضا ناجی، رئیس مرکز ویروس‌شناسی بیمارستان مسیح‌ دانشوری به روزنامه فرهیختگان گفته است که «با ادامه روند فعلی ممکن است تعداد کشته‌ها در روزهای آینده به اعداد ۹۰۰ نفر و بالاتر در روز برسد».

او همچنین با اشاره به اینکه در دوره‌های مختلف بحران کرونا، نیمی از قربانیان متعلق به تهران بوده‌اند، گفته است: « اگر تهران را کنترل نکنیم، انگار هیچ کاری در ایران انجام نداده‌ایم».

در روزهای اخیر استاندار و اعضای شورای شهر تهران خواستار تعطیلی دو هفته‌ای استان تهران شده‌اند ولی این درخواست از سوی ستاد مقابله با کرونا مورد توجه قرار نگرفته است.

در تازه‌ترین درخواست، مجمع نمایندگان استان تهران نیز درخواست تعطیلی دو هفته‌ای تهران را به ستاد مقابله با کرونا فرستاده است.

مقام‌های وزارت بهداشت ایران آمارهای رسمی کرونا را به صورت تفکیکی اعلام نمی‌کنند و گزارش دقیقی از تعداد کل مبتلایان در تهران در دسترس نیست ولی ۲۷ مهرماه، ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران، نیز اعلام کرد که تا آن تاریخ حدود ۱۵ هزار نفر فقط در تهران به خاطر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس نتایج یک پروژه تحقیقاتی که به سفارش شورای شهر تهران انجام شده، میزان کشندگی بیماری کرونا در تهران در موارد بستری ۱۲.۳ درصد بوده است که نسبت مرگ و میر بالایی محسوب می‌شود.

بر اساس نتایج این تحقیقات، در تهران ۳منطقه ۴، ۶ و ۱۹ بیشترین موارد ابتلا به کرونا را داشته‌اند و میانگین سنی بیماران ۵۷.۳ سال و بیشترین درصد موارد فوت در گروه سنی بالای ۸۰ سال بوده است./
https://www.asianews.ir/u/1Pc
اخبار مرتبط
براساس تاکید مسوولان بیمارستان مسیح دانشوری، باید دو تا سه هفته کشور را قرنطینه کامل کرد یا شهرهای قرمز را قرنطینه کرد تا سکون کامل در کشور ایجاد شود و مردم همگی در خانه‌ها بمانند.
اعضا جلسه کمیته بررسی مشکلات حوزه سلامت استان تهران بر تعطیلی دو هفته ای این استان در راستای قطع زنجیره کرونا تاکید کردند و تصمیم قطعی در این باره هنوز اتخاذ نشده است.
تحقیقات انجام ‌شده در سطح جهان از نقش مهم آلودگی هوا در افزایش نرخ مرگ و میر کرونا حکایت دارد؛ این در حالی است که در چند هفته اخیر شهرهای پرجمعیت کشور و به خصوص تهران همچنان با بحران آلودگی هوا و افزایش آلاینده ها هم مواجه هستند.
سخنگوی وزارت بهداشت با انتقاد و ابراز تاسف از برگزاری جشن مذهبی در مشهد، گفته است برگزاری چنین مراسمی «واقعا جنایت» است.
یک عضو شورای عالی نظام پزشکی ایران می‌گوید تعداد واقعی جان‌باختگان کرونا در کشور سه تا چهار برابر آمار رسمی است؛ همزمان ستاد مقابله با کرونا در تهران با تاکید بر اینکه بخش زیادی از توان دستگاه‌های اجرایی مصروف شده اعلام کرد نیاز به «آرایش جنگی» وجود دارد.
مرگ هر انسان به تنهایی فاجعه ای بزرگ است که هرگز قابل جبران نیست و در همین راستا"عادی پنداری" جان باختن روزانه دهها هموطن، به مراتب بحرانی عمیق تر از خود کرونا و اثرات آن است.
همانطور که صندوق بین المللی پول هشدار می دهد در حال نزدیک شدن به سمت بدترین رکود اقتصادی در طول تاریخ هستیم مخصوصا صنعت هنر که در معرض رکود مضاعف است.
علی رغم اعلام وزارت بهداشت مبنی اینکه شمار روزانه مبتلایان به کرونا از پنج هزار نفر بالاتر رفته است، یک پزشک و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید آمار واقعی جان‌باختگان این بیماری نیز ۲/۵ برابر آمار رسمی است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید