صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۹ / ۲۱:۰۷
کد خبر: 2884
گزارشگر: 213
۲۵۳۰
۰
۰
۱
براساس اظهارات مسوولان پزشکی و وزارت بهداشت

فاجعه کرونا و ثبت بیشترین آمار روزانه جانباختگان/انتظار مردم برای تعطیلی پایتخت

فاجعه کرونا و ثبت بیشترین آمار روزانه جانباختگان/انتظار مردم برای تعطیلی پایتخت
در حالی که بالاترین آمار جان‌باختگان روزانه کرونا در ایران طی شبانه‌روز گذشته به ثبت رسید، مردم تهران در انتظار تصمیم برای تعطیلی دو هفته‌ای پایتخت هستند.

در حالی که بالاترین آمار جان‌باختگان روزانه کرونا در ایران طی شبانه‌روز گذشته به ثبت رسید، مردم تهران در انتظار تصمیم برای تعطیلی دو هفته‌ای پایتخت هستند.

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز یکشنبه گفت با فوت ۴۳۴ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۵ هزار و ۲۹۸ نفر رسید.

همچنین در همین فاصله زمانی، هفت هزار و ۷۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در ایران شناسایی شد و از این میان دو هزار و ۳۸۹ نفر بستری شدند.

در حالی که همچنان بیش از ۵ هزار نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند، سخنگوی وزارت بهداشت پیش‌بینی کرد که با توجه به آمار بالای موارد بستری کرونا در بخش‌های عادی و مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها، در آینده آمار مرگ‌ومیر کرونا باز هم افزایش می‌یابد.

لاری همچنین از وضعیت قرمز کرونا در ۲۷ استان ایران خبر داد و گفت فقط استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

همزمان، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا با تشکیل جلسه در وزارت کشور در اطلاعیه‌ای از محدودیت‌ رفت وآمد در ۲۵ مرکز استان از ظهر روز دوشنبه دوازدهم آبان ماه خبر داد.

بر اساس این تصمیم، خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی از این مراکز استان و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به این شهرها ممنوع است.

تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان زنجان، سمنان و کرمان ۲۵ استانی هستند که محدودیت‌های جدید در مراکز آنها اعمال می‌شود.

این در حالی است که این محدودیت در سراسر استان‌های تهران و البرز اعمال خواهد شد.

قرار است این مقررات منع عبور و مرور تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۶ آبان ادامه داشته باشد و متخلفان از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه شوند.

بررسی طرح تعطیلی تهران

  همچنین روز یکشنبه انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران، از بررسی پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای شهر تهران روز دوشنبه در جلسه‌ای با حضور وزرای کشور و بهداشت خبر داد.

پیشتر نادر توکلی، معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، اعلام کرده بود که کمیته سلامت تهران شامل شورای شهر، ستاد مدیریت بیماری کرونا و کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای تهران را به کمیته امنیتی ستاد ملی مقابله با کرونا ارایه کردند.

نزدیک به بیست درصد آمار قربانیان شبانه‌ روز اخیر کرونا در ایران متعلق به تهران بوده است.

استاندار تهران ادامه داد: «با توجه به اینکه پیش‌بینی می کردیم که در فصل سرما شیوع این ویروس جهش پیدا می کند تصمیم گرفتیم دورکاری ۵۰ درصدی کارکنان دولت در شهر تهران را اجرایی کنیم.»/

https://www.asianews.ir/u/1Pm
اخبار مرتبط
یک عضو شورای شهر تهران با اعلام افزایش صددرصدی آمار مرگ‌ومیر در تهران از «برنامه‌ریزی‌ها برای ایجاد سه آرامستان جدید در پایتخت» خبر داد.
براساس تاکید مسوولان بیمارستان مسیح دانشوری، باید دو تا سه هفته کشور را قرنطینه کامل کرد یا شهرهای قرمز را قرنطینه کرد تا سکون کامل در کشور ایجاد شود و مردم همگی در خانه‌ها بمانند.
اعضا جلسه کمیته بررسی مشکلات حوزه سلامت استان تهران بر تعطیلی دو هفته ای این استان در راستای قطع زنجیره کرونا تاکید کردند و تصمیم قطعی در این باره هنوز اتخاذ نشده است.
تحقیقات انجام ‌شده در سطح جهان از نقش مهم آلودگی هوا در افزایش نرخ مرگ و میر کرونا حکایت دارد؛ این در حالی است که در چند هفته اخیر شهرهای پرجمعیت کشور و به خصوص تهران همچنان با بحران آلودگی هوا و افزایش آلاینده ها هم مواجه هستند.
سخنگوی وزارت بهداشت با انتقاد و ابراز تاسف از برگزاری جشن مذهبی در مشهد، گفته است برگزاری چنین مراسمی «واقعا جنایت» است.
یک عضو شورای عالی نظام پزشکی ایران می‌گوید تعداد واقعی جان‌باختگان کرونا در کشور سه تا چهار برابر آمار رسمی است؛ همزمان ستاد مقابله با کرونا در تهران با تاکید بر اینکه بخش زیادی از توان دستگاه‌های اجرایی مصروف شده اعلام کرد نیاز به «آرایش جنگی» وجود دارد.
علی رغم اعلام وزارت بهداشت مبنی اینکه شمار روزانه مبتلایان به کرونا از پنج هزار نفر بالاتر رفته است، یک پزشک و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید آمار واقعی جان‌باختگان این بیماری نیز ۲/۵ برابر آمار رسمی است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مبتلایانی که در خانه جان خود را از دست می دهند جزء آمار فوتی های روزانه به حساب نمی آیند.
محمدرضا ظفرقندی، رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با بیان این‌که ایران به نسبت شمار مبتلایان، جزو پنج کشور اول جهان در مرگ‌ومیر ناشی از کروناست، اعلام کرد که نظام پزشکی به زودی کمیته‌ای برای تحقیق درباره علت شمار بالای تعداد جان‌باختگان کرونا در ایران تشکیل می‌دهد؛ این در حالی است که همزمان، سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران از اعمال محدودیت در رفت‌وآمد در پنج شهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه در سه روز تعطیلات پیش رو خبر داد.
رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، خواستار تعطیلی ۲ تا ۳ هفته‌ای تهران برای «پایان دادن به آمار بالای فوتی‌های کرونا» در این شهر شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید