صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۲
کد خبر: 2886
گزارشگر: 213
۹۸۱
۰
۰
۱
در آغاز معاملات امروز

بورس قبل از انتخابات آمریکا نزولی شد/بازگشایی خودرو خبر مثبت بازار

بورس قبل از انتخابات آمریکا نزولی شد/بازگشایی خودرو خبر مثبت بازار
با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل متاثر از عرضه زیاد در نمادهای شاخص‌ساز بیش از ۱ درصد افت کرد و به یک میلیون و ۲۶۲ هزار واحد رسید و به نظر می‌رسد در روز آخر معاملات بازار سهام قبل از انتخابات آمریکا روند عرضه و تقاضای متعادل در نمادهای شاخص‌ساز بازار سهام را شاهد باشیم اما کلیت بازار سهام و نمادها کوچک روند نزولی دارند.

با شروع معاملات امروز بازار سهام دوباره فشار عرضه باعث افت شاخص کل شد و شاخص هم‌وزن نیز روند نزولی داشت، اما در ادامه روند معاملات همراه با بازگشایی نماد خودرو با قیمت 347 تومان ، برخی نمادها مانند فولاد، فملی، خساپا و وبملت تحرکات مثبت داشتند.

به نظر می‌رسد در روز آخر معاملات بازار سهام قبل از انتخابات آمریکا روند بازار سهام عرضه و تقاضای متعادل در نمادهای شاخص‌ساز بازار سهام را شاهد باشیم اما کلیت بازار سهام و نمادها کوچک روند نزولی دارند.

جدول

با بازگشایی نماد خودرو به محدودیت دامنه نوسان روند بازار سهام بهبود پیدا کرد و به نحوی جو بازار از صف‌های فروش سنگین کمی آزادتر شد و نمادهایی چون فولاد، فملی و خساپا از رنج منفی به مثبت بازگشتند.

در حالی که صندوق پالایشی یکم با احتساب تخفیف 30 درصدی باز هم افت قیمتی داشته اما امروز هم در جریان معاملات نمادهای پالایشی نیز در کف قیمتی خود قرار گرفتند و در رنج منفی معامله شدند.

جدول


نمادهای فارس و شپنا و فولاد بیشترین تاثیر منفی و نماد خودرو بیشترین تاثیر مثبت را بر بازار سهام داشتند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان بازار سهام بعد از انتخابات آمریکا فارغ از نتیجه انتخابات روند صعودی خود را آغاز خواهد کرد.

همچنین در جریان معاملات  امروز بازار سهام به نظر می‌روند شاخص کل روند نزولی امروز خود را به نوعی جبران کند./


https://www.asianews.ir/u/1Po
اخبار مرتبط
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: درصد اندکی از فولاد تولیدی در بورس عرضه می‌شد که عملا کفاف نیاز خریداران یا تولیدکنندگان زنجیره را در بازار نمی‌داد و کمتر از ۴۰ درصد مصرف داخل بود، بنابراین عملا در بازار عطش ایجاد می‌شد.
با وجود روند نزولی شاخص بورس در سه ماه اخیر اما همچنان پربازده‌ترین بازار امسال تلقی می‌شود، با این حال این بازار پس از هفته پیش‌رو که در آن انتخابات آمریکا برگزار خواهد شد، چه روندی را در پیش خواهد گرفت؟
زمانی‌که ریزش بازار سهام در دهه سوم مردادماه به واسطه اختلاف دو وزیر دولت بر سر صندوق قابل‌معامله پالایشی آغاز شد، این ناهماهنگی به سقوط ارزش بنگاه‌های اقتصادی حاضر در بورس نیز انجامید.
این روزها کافی است به بازار های مختلف نیم نگاهی بیندازیم و ببینیم که قیمت کالاها هر روز گران‌تر از روز قبل می‌شود و دولت نیز بدلیل ناتوانی بانک مرکزی در کنترل قیمت دلار و تورم افسار گسیخته سعی می کند مردم را به گرانی کالاها عادت دهد؛ اما واضحا دولتمردان بدانند که نفس مردم نه بخاطر ماسک زدن؛ که گرانی ها نفس آنها را تنگ کرده است.
زمان زیادی تا انتخابات امریکا نمانده است و بازار سهام به دلیل ریسک انتخابات آمریکا با خروج سرمایه و صف‌های فروش همراه شده است، اما چه سناریوهایی بعد از انتخابات آمریکا مطرح است؟
با اینکه سیگنال‌ها برای بورس این هفته مثبت بود اما با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل روند نزولی پیدا کرد، دلیل نزولی شدن شاخص کل چه بود؟ روند بازار سهام در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه چگونه خواهد بود؟
​بعد از پشت سر گذاشتن هفته‌ای که دلار بیش از هفت درصد کاهش قیمت داشت، به نظر می‌رسد این هفته نیز جدال سیگنال‌های مثبت و منفی برای تاثیرگذاری در بازار ارز ادامه خواهد یافت اما در نهایت کدام یک وضعیت دلار را در هفته پیش رو تعیین خواهند کرد؟
در حالی که بورس تهران از نیمه مردادماه امسال تاکنون در مسیر سقوط قرار گرفته است؛ شاخص کل بورس تهران روز یکشنبه، ۲۷ مهرماه با افتی ۴۷ هزار واحدی به حدود ۱.۵ میلیون واحد رسید که نسبت به روز گذشته بیش از ۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.
دست برداشتن از سودهای کلان کار آسانی نیست و همه می‌دانند که وقتی بازار سهام با سرعتی بی‌محابا بالا می‌رود، ممکن است همه‌چیز ناگهان فروبپاشد، ولی خیلی‌ها ترجیح می‌دهند بختشان را محک بزنند. نمونه‌ای بسیار شاخص، آیزاک نیوتون، بزرگترین ریاضی‌دان عصر خودش و مظهر عقلانیت و هوش بود که علی‌رغم هشدارها، تمام ثروتش را پای سودای سود بیشتر در بازار سهام از دست داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید