صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۲
کد خبر: 2889
گزارشگر: 213
۸۷۶
۰
۰
۱
امروز 12 آبان در جلسه علنی مجلس مطرح شد

جوانان بیکار از کشور می‌روند/مخالفت نماینده مهاباد با افزایش جمعیت ایران

جوانان بیکار از کشور می‌روند/مخالفت نماینده مهاباد با افزایش جمعیت ایران
نماینده مهاباد در مجلس در مخالفت با افزایش جمعیت ایران گفت: در شرایط کنونی جوانان «به علت نبود اشتغال» مجبور هستند کشور را ترک کنند و بروند کشورهای دیگر ولی برخی دنبال افزایش جمعیت هستند.
نماینده مهاباد در مجلس در مخالفت با افزایش جمعیت ایران گفته است در شرایط کنونی جوانان «به علت نبود اشتغال» مجبور هستند کشور را ترک کنند و بروند کشورهای دیگر ولی برخی دنبال افزایش جمعیت هستند.

جلال محمودزاده که امروز 12 آبان در جلسه علنی مجلس در مخالفت با طرح مرتبط با افزایش جمعیت سخن می‌گفت، آمار بیکاری در برخی استان‌های محروم را بیش از ۲۵ درصد اعلام کرد و گفت در برخی از خانواده‌ها از هر ۵ نفر، ۴ نفر بیکار هستند.

او با اشاره به کمبود سرانه آموزشی، ورزشی و بهداشتی، گفت «همین حالا با این بیماری کرونا زمین‌گیر شده‌ایم» و توان مدیریت نداریم.

محمودزاده گفت در حال برای جمعیت موجود هم زیرساخت نداریم و درآمد سرانه در مناطق محروم، دارای کمترین درآمد سرانه هستیم و نباید دنبال افزایش جمعیت باشیم. 
«طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» با موافقت اکثریت نمایندگان طبق اصل ۸۵ قانون اساسی بررسی خواهد شد.

این موافقت به این معناست که این طرح در یک کمیسیون تخصصی بررسی می‌شود و مصوبات این کمیسیون نیازی به طرح دوباره در صحن مجلس ندارد و مستقیم به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

در جلسه امروز مجلس، زهره الهیان، نماینده مجلس با طرح این ادعا که ایران در ۲۰ سال آینده «پیرترین کشور جهان» می‌شود، گفت: «۵ تا ۱۰ سال آینده فرصت طلایی است تا فکری به حال رشد جمعیت کنیم».

او همچنین گفت که «در سال ۲۱۰۰ جمعیت ایران در یک سناریو به ۳۰ میلیون نفر می‌رسد که ۵۰ درصد آنها سالمند هستند».

به نظر نمی‌رسد اظهارات این نماینده مجلس درست باشد، چون بررسی‌های معتبر نشان می‌دهد که با ادامه روند فعلی جمعیت ایران در سال ۲۱۰۰ بین ۶۲ میلیون تا ۷۰ میلیون نفر خواهد بود.

در سال‌های اخیر، نابسامانی شرایط اقتصادی و گسترش مشکلات اجتماعی، باعث بی‌انگیزی عمومی برای فرزندآوری شده است.

آمارهای رسمی دولتی در ایران حاکی است که در حال حاضر حدود سی تا چهل درصد از مردم ایران زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

با این حال برخی مسئولان می‌کوشند با طرح‌های ویژه، مردم را تشویق به افزایش جمعیت کنند.

خردادماه امسال، حامد برکاتی، مسئول حوزه جمعیت در وزارت بهداشت ایران با اشاره به اینکه رشد جمعیت به زیر یک درصد رسیده و «پنجره جمعیتی رو به بسته شدن است» گفت این وزارتخانه «خدمات پیشگیری از بارداری» ارائه نمی‌کند و «توصیه قبلی‌اش درباره سه سال فاصله بین دو فرزند را نیز کنار گذاشته است»./
https://www.asianews.ir/u/1Pr
اخبار مرتبط
مسوولین دولتی از مقاومت مردم ایران مقابل تحریم ها سخن می گویند؛ در حالی که در دهه های گذشته سیاست اقتصادی این کشور به سمت تحریم ها رفته و با بسیاری از مشکلات دیگر مواجه شده و بحران فعلی به بیکاری میلیون ها نفر، بدتر شدن وضعیت معشتی مردم و عمیق ترشدن فاصله طبقاتی منجر شده است و «افزایش افسار گسیخته» قیمت ها راهی برای گریز از یک زندگی شرافمندانه برای مردم باقی نگذاشته است.
دو مقام استان بوشهر از خودکشی یک نوجوان که به دلیل فقر و زندانی بودن پدرش ترک تحصیل کرده و به کار در یک سنگ‌فروشی مشغول بود به عنوان دومین مورد از خودکشی کودکان و نوجوانان در این استان در کمتر از یک هفته خبر دادند.
بر اساس آمارهای مرکز آمار ایران، برنج خارجی در دوره یکساله ۱۰۹ درصد و لپه ۱۱۹ درصد گران‌تر شده‌اند. این یعنی تورم ۳ رقمی به اقتصاد ایران بازگشت.
چند امام‌جمعه شهرهای مختلف کشور خواستار ناامن کردن زندگی بخشی از زنان ایرانی که به زعم آنان بدحجاب هستند، شدند.
در هفته‌ای که گذشت همه بازارها رکوردهای جدیدی را ثبت کردند؛ دلار به کانال قیمتی جدید نزدیک شد، سکه بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرد و حتی بورس هم تا مرز ورود به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی رفت و برگشت.
یک فعال کارگری گفت: هر چقدر یک کارگر حقوق خود را مدیریت کند بازهم نمی‌تواند آن را به آخر ماه برساند و حتی توان خربد نان و پنیر را هم نخواهد داشت.
بلومبرگ نوشت که دولت ترامپ در حال بررسی تحریم‌های جدید برای قطع اقتصاد ایران از جهان خارج و تحریم بیش از 12 بانک است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید