صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۲
کد خبر: 2895
گزارشگر: 213
۷۷۲
۰
۰
۳
در پی حملات تروریستی در وین

اتریش: حملات تروریستی وین اسلام گرایانه بود/محکومیت جهانی خشونت و نفرت

اتریش: حملات تروریستی وین اسلام گرایانه بود/محکومیت جهانی خشونت و نفرت
همزمان که مقامات اتریش حملات تروریستی به وین را اسلام گرایانه افراطی بیان کردند، وزیر کشور اتریش حملات‌ مسلحانه و گروگان‌‌گیری دوشنبه شب در وین، را «حملات تروریستی آشکار» دانست و نیز جامعه جهانی این حملات را محکوم کردند.

امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه در توییتی با تاکید براینکه «ما فرانسوی‌‌ها» در «شوک و غم مردم اتریش» شریک هستیم. نوشت: «بعد از فرانسه، به یک کشور با سوابق دوستانه حمله می‌شود. این اروپای ماست. دشمنان ما باید بدانند که با چه کسانی سر و کار دارند. ما تسلیم نخواهیم شد.»

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در توییتی نوشت: «ایالات متحده حمله تروریستی در وین را به شدت محکوم می‌کند. ما با خانواده کشته‌شدگان و زخمی‌ها ابراز همدردی کرده و حمایت خود را از پلیس اعلام می‌کنیم. ما در همبستگی با مردم اتریش در کنار آنها ایستاده‌ایم.»

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در توییتی نوشت از خبر حمله مسلحانه در وین «بهت‌زده» شده و این حمله را «خشونت و نفرتی بزدلانه» خواند. بورل ضمن ابراز همدردی با مردم اتریش گفت: «ما در کنار شما می‌ایستیم.»

بوریس‌ جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، در توییتی گفت از شنیدن خبر حمله‌های وین «عمیقا بهت‌زده» شده است و از طرف کشورش با مردم اتریش ابراز همدلی کرد. او افزود: «ما در مقابله با ترور در کنار شما می‌ایستیم.»

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، حمله‌های مسلحانه در وین را «وحشتناک و دلخراش» خواند و گفت: «ما این اقدام تروریستی را با شدیدترین لحن ممکن محکوم می‌کنیم. ما به یاد مردم اتریش و کلیه‌افرادی هستیم که در این اقدام تاسف‌برانگیز آسیب دیده‌اند.»

وزارت خارجه آلمان در توییتی نوشت: «اخبار هولناک و ناراحت‌کننده‌ای از وین می‌رسد. هنوز از ابعاد کامل وحشت و ترور آن خبر نداریم. ما در این لحظات سخت با مجروحان و قربانیان همدردی می‌کنیم و راه را برای نفرت‌پراکنانی که هدف‌شان جدا کردن جامعه ماست باز نخواهیم گذاشت.»

سفارت آمریکا در اتریش از کلیه شهروندان آمریکایی که در وین زندگی می‌کنند خواست از نزدیک شدن به محل حمله خودداری کرده و با رعایت کردن توصیه‌های مقامات، به اخباری که در رسانه‌های محلی منتشر می‌شود توجه کنند.

جپ کوفود، وزیر خارجه دانمارک، در توییتی با «فاجعه‌بار» خواندن حمله مسلحانه به وین، ضمن ابراز همدردی و اتحاد با قربانیان حادثه و مردم اتریش نوشت: «موج تروریسم باید متوقف شود.

این حادثه 4 کشته و 17 زخمی به همراه داشت./

https://www.asianews.ir/u/1Pw
اخبار مرتبط
با بازداشت دو نفر دیگر در ارتباط با حمله «تروریستی» به کلیسایی در شهر نیس فرانسه،‌ شمار کل بازداشت‌شدگان از سوی پلیس در این پرونده به شش نفر رسید.
وزارت خارجه ایران اعلام کرد در اعتراض به آنچه "اصرار مقامات فرانسوی به حمایت از انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز نسبت به ساحت پیامبر" دانسته، کاردار موقت سفارت فرانسه در تهران را احضار کرده است.
امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه می گوید حادثه سر بریدن یک معلم تاریخ در حومه پاریس یک حمله تروریستی اسلامگرا آشکار بود، ولی تحجر بر آزادی بیان پیروز نخواهد شد.
مکرون در بدو ورود به نشست سران اروپایی ترکیه را به استفاده از اسلام‌گرایان افراطی در نبرد قره باغ متهم کرد.
برج ایفل در پاریس و مناطق اطراف آن به دنبال تهدید به یک بمبگذاری تخلیه شد. ​
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید