صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۷
کد خبر: 2903
گزارشگر: 213
۱۰۸۵
۰
۰
۱
در آغاز معاملات امروز

صعود بازار سهام/ واکنش مثبت بورس به انتخابات امریکا

صعود بازار سهام/ واکنش مثبت بورس به انتخابات امریکا
شروع معاملات اولین روز بازار سهام شاخص کل بازار سهام در ۲۰ دقیقه ابتدایی حدود ۱٫۵ درصد صعود کرد و به یک میلیون و ۲۸۰ هزار واحد رسید.
شروع معاملات اولین روز بازار سهام شاخص کل بازار سهام در ۲۰ دقیقه ابتدایی حدود ۱٫۵ درصد صعود کرد و به یک میلیون و ۲۸۰ هزار واحد رسید.

با شروع معاملات امروز بازار سهام در حالی که هنوز نتیجه انتخابات آمریکا مشخص نشده است روند شاخص کل بازار سهام صعودی شد و روند شاخص هم‌وزن نیز شروع به رشد کرد.

حالا نتایج غیرمنتظره ترامپ در انتخابات روند معاملات بازار سرمایه را دستخوش قرار داده است. هرچند که بسیاری از کارشناسان معتقدند فارغ از نتیجه انتخابات آمریکا روند بازار سهام صعودی خواهد بود.

به گزارش آسیانیوز به نقل از تجارت نیوز، با شروع معاملات امروز بازار سهام تقاضا در بازار سهام بیشتر شد و نمادهای فلزی، پالایشی، و پتروشیمی روندی مثبت پیش گرفتند اما ننمادهای خودرویی روندی منفی داشتند که کمی از فشار عرضه در آنها کاسته شد.

پیش‌بینی می‌شود در صورت پیروزی ترامپ نمادهای ارز محور رشد بهتری داشته باشند اما در صورت پیروزی بایدن نمادهای بانکی و خودرویی روند بهتر خواهند داشت.

کارشناسان اعتقاد دارند سهم‌های بازار سهام در حال حاضر با دلار زیر 20 هزار تومان معامله می‌شوند و در صورت افزایش قیمت دلار احتمالا شاخص در مسیر صعودی قرار خواهد گرفت.

با این وجود و گرچه بازار سهام امروز شروع خوبی داشت اما هنوز صفوف فروش زیادی در نمادهای کوچک وجود دارد که به نظر می‌رسد در ادامه معاملات بازار سهام تغییر روند دهد./
https://www.asianews.ir/u/1PD
اخبار مرتبط
عضو ناظر شورای عالی بورس با تاکید براینکه دولت میزبان خوبی نبود و پشت مردم را در بورس خالی کرد، گفت که مردم پول جیب خود، طلای همسران، خانه و اتومبیل خود را فروختند وارد بورس شدند اما حالا متضرر شده‌اند.
امروز قیمت سکه می‌تواند وارد کانال ۱۴ میلیون تومانی شود؟ قیمت دلار قادر خواهد بود یک‌بار دیگر کانال ۲۹ هزارتومانی را مورد آزمون قرار دهد؟ پاسخ به این سؤال بستگی به یک پرسش دیگر دارد؛ معامله گران سکه و دلار تا چه اندازه حاضر هستند بر روی برد ترامپ و ماندن در کاخ سفید قمار کنند؟
با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل متاثر از عرضه زیاد در نمادهای شاخص‌ساز بیش از ۱ درصد افت کرد و به یک میلیون و ۲۶۲ هزار واحد رسید و به نظر می‌رسد در روز آخر معاملات بازار سهام قبل از انتخابات آمریکا روند عرضه و تقاضای متعادل در نمادهای شاخص‌ساز بازار سهام را شاهد باشیم اما کلیت بازار سهام و نمادها کوچک روند نزولی دارند.
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: درصد اندکی از فولاد تولیدی در بورس عرضه می‌شد که عملا کفاف نیاز خریداران یا تولیدکنندگان زنجیره را در بازار نمی‌داد و کمتر از ۴۰ درصد مصرف داخل بود، بنابراین عملا در بازار عطش ایجاد می‌شد.
با وجود روند نزولی شاخص بورس در سه ماه اخیر اما همچنان پربازده‌ترین بازار امسال تلقی می‌شود، با این حال این بازار پس از هفته پیش‌رو که در آن انتخابات آمریکا برگزار خواهد شد، چه روندی را در پیش خواهد گرفت؟
زمانی‌که ریزش بازار سهام در دهه سوم مردادماه به واسطه اختلاف دو وزیر دولت بر سر صندوق قابل‌معامله پالایشی آغاز شد، این ناهماهنگی به سقوط ارزش بنگاه‌های اقتصادی حاضر در بورس نیز انجامید.
امروز شاخص کل بورس تهران در لحظات آغازین با ریزش ۱۵ هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۲۰ هزار واحد ایستاد.
زمان زیادی تا انتخابات امریکا نمانده است و بازار سهام به دلیل ریسک انتخابات آمریکا با خروج سرمایه و صف‌های فروش همراه شده است، اما چه سناریوهایی بعد از انتخابات آمریکا مطرح است؟
با اینکه سیگنال‌ها برای بورس این هفته مثبت بود اما با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل روند نزولی پیدا کرد، دلیل نزولی شدن شاخص کل چه بود؟ روند بازار سهام در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه چگونه خواهد بود؟
​بعد از پشت سر گذاشتن هفته‌ای که دلار بیش از هفت درصد کاهش قیمت داشت، به نظر می‌رسد این هفته نیز جدال سیگنال‌های مثبت و منفی برای تاثیرگذاری در بازار ارز ادامه خواهد یافت اما در نهایت کدام یک وضعیت دلار را در هفته پیش رو تعیین خواهند کرد؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید