صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۲
کد خبر: 2905
گزارشگر: 213
۳۲۸۲
۱
۰
۳
براساس اعلام رسانه ها

قطره چکانی شدن نتیجه انتخابات/تشدید تنش میان کارزار انتخاباتی ترامپ و بایدن

قطره چکانی شدن نتیجه انتخابات/تشدید تنش میان کارزار انتخاباتی ترامپ و بایدن
شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا همچنان ادامه دارد، ‌دونالد ترامپ و جو بایدن به صورت زودهنگام اعلام «پیروزی» کرده‌ و همچنین اختلاف‌نظر درباره شمارش آرای پستی را افزایش داده‌اند؛ این در حالی است که تاکنون شمارش آراء به کندی پیش می‎رود و به تبع آن نتایج هم قطره چکانی اعلام می‎شوند.

به گزارش پایگاه اینترنتی سی ان بی سی، در حالی که جو بایدن در ایالت‎های نوادا و ویسکانسین با اختلافی اندک، از دونالد ترامپ جلو افتاده است اما شمارش آراء به کندی پیش می‎رود و به تبع آن نتایج هم قطره چکانی اعلام می‎شوند.

امکان دارد نتیجه نهایی انتخابات در ایالت‎های میشیگان و ویسکانسین تا اواخر روز چهارشنبه (به وقت آمریکا) مشخص شود. نتیجه انتخابات پنسیلوانیا هم ممکن است تا اواخر این هفته مشخص شود.

این در حالی است که شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا همچنان ادامه دارد، ‌دونالد ترامپ و جو بایدن به صورت زودهنگام اعلام «پیروزی» کرده‌ و همچنین اختلاف‌نظر درباره شمارش آرای پستی را افزایش داده‌اند.

اومالی دیلون،‌ مدیر کارزار انتخابات بایدن، روز چهارشنبه ۱۴ آبان‌ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اگر رییس‌جمهور تهدیدش مبنی بر ارجاع به دادگاه در راستای تلاش برای جلوگیری از تنظیم صحیح آرا را عملی کند، ما تیم‌های حقوقی آماده داریم تا در برابر این اقدام مقاومت کنند.»

اشاره او به هشدارهای پیشین ترامپ است که با زیر سوال بردن رای‌گیری پستی، آن را تلاش دموکرات‌ها برای «تقلب» در انتخابات عنوان کرده و گفته بود: «اگر لازم باشد به دیوان عالی می‌رویم.»

او روز چهارشنبه در ادامه انتقادات پیشین خود در توییتی نوشت: «پس از بسته شدن صندوق‌ها، نمی‌شود رای به صندوق انداخت.»

توییت ترامپ در پی هشدار قبلی توییتر و فیس‌بوک درباره پست‌های مرتبط با «اطلاعات غلط» درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و اعلام پیروزی زودهنگام نامزد‌ها و ستادهایشان،‌ برچسب هشدار دریافت کرد.

پیش از این نیز توییتر به دو توییت‌ ترامپ که نوشته بود رای‌گیری پستی به تقلب می‌انجامد، لینک «راستی‌آزمایی» اضافه کرده بود.

اکنون این دو رسانه‌ اجتماعی با فشار بسیاری از سوی کارزار انتخابات ترامپ مواجه خواهند شد. این کارزار پیشتر توییتر را به داشتن «ماموریت سانسور و ساکت کردن رییس‌جمهوری» متهم کرده بود.

رییس‌جمهوری آمریکا در توییتش همچنین از «بالاتر بودن» در آرای انتخابات سخن گفته است. ترامپ نوشت: «ما بسیار جلوتریم،‌ اما آنها [دموکرات‌ها] در حال تلاشند تا انتخابات را بدزدند. ما هرگز اجازه نخواهیم داد آنها این کار را بکنند.»

اعلام پیروزی زودهنگام ترامپ در شرایطی است که بایدن نیز در توییتی از پیروزی خود ابراز اطمینان کرده است.

او در این زمینه نوشت: «ما از شرایطی که داریم احساس خوبی می‌کنیم. معتقدیم که در مسیر پیروزی در این انتخابات قرار داریم.»

در حالی که رقابت بین دونالد ترامپ و جو بایدن به شمار معدودی از ایالت‌های رقابتی بستگی دارد، دفاتر انتخابات سراسر کشور همچنان در حال شمارش میلیون‌ها رای شهروندان هستند./

قطره چکانی شدن نتیجه انتخابات/تشدید تنش میان کارزار انتخاباتی ترامپ و بایدن 

https://www.asianews.ir/u/1PF
اخبار مرتبط
رسانه‌های آمریکایی از پیروزی ترامپ در ایالت مهم فلوریدا خبر داده‌اند و جورجیا و کارولینای شمالی نیز از ایالت هایی است که جو بایدن به آنها امید دارد.
برای انتخاب رئیس جمهور جدید آمریکا، دونالد ترامپ از حزب جمهوری‌خواه با جو بایدن نامزد حزب دموکرات رقابت می‌کند. به دلیل شیوع کرونا، رای‌دهندگان به دنبال راهی بی‌خطر برای انتخاب سیاسی خود بوده‌ و هستند و میلیون‌ها آمریکایی تاکنون با پست یا حضوری، رای‌ زودهنگام داده‌اند. همه‌گیری کرونا این دوره را یکی از عجیب‌ترین انتخابات تاریخ آمریکا کرده است اما رقابت‌های عجیب در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بی‌سابقه نیست. در این گزارش نگاهی می‌کنیم به چند مورد از آنها.
در پی اقدام دولت آمریکا در مصادره بنزین ارسالی ایران برای ونزوئلا و فروش آن، سخنگوی وزارت خارجه ایران، امروز واشنگتن را متهم کرد و گفت که آمریکا مثل «دزدان دریایی کارائیب» رفتار می‌کند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و جو بایدن نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه همزمان مشغول کمپین در ایالت کلیدی فلوریدا بوده اند.
لی زلدین، نماینده جمهوریخواه نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: با اخراج هیئت دیپلمات‌های ایرانی حاضر در سازمان ملل متحد و آن‌هایی که در نیویورک ساکن هستند، باید این پیام صریح را به ایران منتقل کرد که ایالات متحده دخالت خارجی در انتخابات خود را تحمل نخواهد کرد.
سنای آمریکا سرانجام صلاحیت ایمی کنی برت، نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ برای عضویت در دیوان عالی کشور را تایید کرد، اقدامی که از آن به عنوان یک پیروزی برای رئیس جمهور ایالات متحده نام برده می‌شود.
دومین و آخرین مناظره انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در بلمونت نشویل در ایالت تنسی برگزار شد.
رییس جمهور آمریکا در میان اظهارات اخیر انتخاباتی اش گفته است که خوش تیپ ترین رییس جمهور تاریخ آمریکا است!
کامالا هریس و مایک پنس، معاونان جوبایدن و دونااد ترامپ، در نبود نامزدهای انتخاباتی بر سر کرونا و ایران، دیوان عالی و چین جدال کردند.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و نامزد جمهوریخواه انتخابات ساعتی پیش از آمادگی خود برای شرکت در دومین مناظره با جو بایدن رقیب دموکرات خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
Hashmi
۱۳۹۹/۰۸/۱۵
0
0
0

نیمی از مردم آمریکا در برابر مغلوب ساختن پیشی جستن هستند . ایران به راحتی می توانید به پایین مغلوب ساختن پیشی جستن در بسیاری از . از آنجا که نیمی از مردم آمریکا با ایران وابسته.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید