صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۲
کد خبر: 2907
گزارشگر: 213
۱۰۴۹
۰
۰
۱
بنا بر اظهارات وزیر صمت ایران:

آیا قیمت کالاهای اساسی از هفته آینده کاهش می‌یابد؟!

آیا قیمت کالاهای اساسی از هفته آینده کاهش می‌یابد؟!
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که قیمت کالاهای اساسی در کشور در هفته آینده تغییر محسوسی خواهد داشت!
 وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: قیمت کالاهای اساسی در کشور «در هفته آینده تغییر محسوسی خواهد داشت».

در پی روند تصاعدی قیمت مرغ در ایران در ما‌ه‌های گذشته، اواخر مهرماه قیمت فروش هر کیلوگرم مرغ در خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران به ۲۶ هزار تومان رسید.

آن طور که از گزارش خبرگزاری فارس بر می‌آید، چند مقام دولتی از جمله دو وزیر در ستاد تنظیم بازار «جلسه‌ فوق‌العاده» تشکیل داده و پس از آن وعده دادند که «تغییرات مهمی در کوتاه‌مدت بر روی بازار» رخ دهد.

علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت و معدن و تجارت ایران، در این زمینه گفت: «تردیدی نیست که با تصمیمات این جلسه در هفته آینده تغییرات محسوسی در قیمت کالا‌های اساسی خواهیم داشت».

این دو وزیر توضیح نداده‌اند در حالی که گرانی‌ها از مدت‌ها بیش به یکی از انتقادات ثابت مردم ایران تبدیل شده است حاضر به اتخاذ چنین تصمیماتی نشده بودند.

این در حالی است که افزایش قیمت انواع و اقسام کالاها در کشور بیش از دو سال است که به مسئله‌ اصلی برای مردم تبدیل شده و به‌ویژه با افزایش فشار حداکثری آمریکا بر ایران و افزایش قیمت دلار در بازار روزبه‌روز تشدید شده است.

این مسئله در ماه‌های اخیر به انتقادهای فراوان از سوی کارشناسان و نمایندگان مجلس و مردم دامن زده است.

روز سه‌شنبه علی ربیعی، سخنگوی دولت، هم از «اتخاذ تصمیم‌هایی برای کاهش فشار بر زندگی روزمره مردم» گفته، اما در این باره به جزئیاتی اشاره نکرده بود./

https://www.asianews.ir/u/1PH
اخبار مرتبط
مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش ماهانه خود می‌گوید تورم نقطه‌ای در مهر ماه به ۴۱.۴ درصد رسیده و تورم در برخی کالاها مانند گوشت، شکر، چای و قهوه و همچنین لوازم خانگی بالای ۳۰ درصد گزارش شده است.
عضو هیات نمایندگان اتاق‌ بازرگانی گفت: شیر کم‌چرب گاوهای ایرانی و نبود ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کره، سبب شده کره در روزهای اخیر در ایران کم‌یاب یا گران شود.
تحلیل ها یا برداشت های شاید گفته نشده ای درباره بیماری کرونا، بهانه ای شد تا پای صحبت های دکتر شکور امیدی، فوق تخصص ایمونولوژی و آلرژی و رییس و بنیانگذار انجمن دیابت کشور بنشینیم. روایت این پزشک از کرونا متفاوت و مرتبط با ضعف سیستم ایمنی بدن و وجود استرس و نگرانی های زندگی در جامعه فعلی ایران است. گفت وگوی ما را در روزنامه آسیا با وی در ادامه بخوانید
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید