صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۳
کد خبر: 2911
گزارشگر: 213
۱۰۶۸
۰
۰
۲
در پی انتخابات آمریکا

15 آبان؛ پیش‌بینی قیمت دلار

15 آبان؛ پیش‌بینی قیمت دلار
قیمت دلار دیروز در بازار آزاد تا ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان هم رسید، اما برای قیمت دلار امروز چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟
قیمت دلار دیروز در بازار آزاد تا 29 هزار و 700 تومان هم رسید. اما باید دید امروز قیمت دلار چه تغییری می‌کند؟ برای امروز چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به نقل از دنیای اقتصاد نوشت: برخی از معامله‌گران باور دارند، فارغ از آنکه چه کسی به کاخ سفید خواهد رفت، قیمت دلار طی هفته‌های آتی ظرفیت رشد بالایی نخواهد داشت. از نگاه این گروه، قیمت این ارز در ماه‌های گذشته رشد زیادی را تجربه کرده است و طبیعی است که پس از عبور از جو انتخاباتی آمریکا، کم کم با افزایش فروش توسط کسانی مواجه شود که در قیمت‌های پایین‌تر اقدام به خرید کرده‌اند. البته این گروه باور دارند، برد ترامپ حتی می‌تواند منجر به بازگشت دلار به کانال ۳۰ هزار تومان و آزمون سقف‌های بالاتر شود. با این حال، پس از افزایش، از نگاه آنها بازار در مسیر نزولی قرار می‌گیرد.

در مقابل گروه دیگری هم در بازار حضور دارند که معتقدند، با ماندن ترامپ در کاخ سفید انتظارات معامله‌گران به‌صورت میان‌مدت تغییر خواهد کرد و این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز افزایش قیمت به سوی سقف‌های جدیدتر شود و شانس کاهش قیمت هم بسیار پایین خواهد بود.

گروه سومی هم معتقدند، ‌در صورت برد ترامپ، در ابتدا ممکن است قیمت دلار و سکه افزایشی شود،‌ ولی نوسان بعدی قیمت‌ها بعد از گذر از این هیجان، به تصمیمات اقتصادی داخلی و سیاست‌های کلان بستگی خواهد داشت. از نگاه آنها اگر قرار باشد نقدینگی با همین سرعت فعلی رشد کند و تورم هم بالا باقی بماند، رشد بیشتر قیمت‌ها دور از ذهن نخواهد بود.

همچنین اقتصادنیوز نوشت: در شرایطی که انتخابات آمریکا به شرایط بسیار حساسی رسیده است و شانس پیروزی هر یک از دو نامزد وجود دارد،‌بسیاری از معامله گران هم ترجیح می‌دهند، تماشاچی وقایع بازار باشند و به دلیل نوسانات زیاد اقدام به معامله خاصی نکنند. به نظر می‌رسد این روند تا زمانی که پیروز انتخابات آمریکا مشخص نشود، ادامه پیدا کند.

به گزارش آسیانیوز، با پایان اثر انتخابات آمریکا، بازار به تدریج راه خود را پیدا خواهد کرد و بیشترین اثر بر روند قیمت را سیاست‌های اقتصادی داخلی خواهند داشت که توسط سیاست گذاران اعمال می شوند. طبیعتا ادامه روند رشد نقدینگی با سرعت فعلی و تورم بالا هر دو می‌توانند به صعود قیمت دلار کمک کنند./

https://www.asianews.ir/u/1PL
اخبار مرتبط
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که قیمت کالاهای اساسی در کشور در هفته آینده تغییر محسوسی خواهد داشت!
نرخ ارز در صرافی‌ ملی امروز چهارشنبه پس از انتخابات آمریکا اعلام شد و بر این اساس قیمت دلار و یورو نسبت به روز دوشنبه افزایش یافت و بهای دلار پس از رشد ۳۴۰ تومانی به رقم ۲۸ هزار و ۵۸۰ تومان رسید.
امروز قیمت سکه می‌تواند وارد کانال ۱۴ میلیون تومانی شود؟ قیمت دلار قادر خواهد بود یک‌بار دیگر کانال ۲۹ هزارتومانی را مورد آزمون قرار دهد؟ پاسخ به این سؤال بستگی به یک پرسش دیگر دارد؛ معامله گران سکه و دلار تا چه اندازه حاضر هستند بر روی برد ترامپ و ماندن در کاخ سفید قمار کنند؟
زمانی‌که ریزش بازار سهام در دهه سوم مردادماه به واسطه اختلاف دو وزیر دولت بر سر صندوق قابل‌معامله پالایشی آغاز شد، این ناهماهنگی به سقوط ارزش بنگاه‌های اقتصادی حاضر در بورس نیز انجامید.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی گفته است پول بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی ۸ و نیم میلیارد دلار است و برنامه‌ریزی‌ برای آزادسازی این پول به نتیجه انتخابات آمریکا بستگی دارد.
در ادامه تنش لفظی بین بانک مرکزی ایران و اتاق بازرگانی ایران بر سر «صادرات به نام ۷۰ بی‌خانمان»، یک مقام دیگر اتاق بازرگانی در این موضوع ابراز تردید کرد و در مقابل گفت: دولت اگر می‌تواند دلارهای خودش را به کشور بازگرداند.
زمان زیادی تا انتخابات امریکا نمانده است و بازار سهام به دلیل ریسک انتخابات آمریکا با خروج سرمایه و صف‌های فروش همراه شده است، اما چه سناریوهایی بعد از انتخابات آمریکا مطرح است؟
با اینکه سیگنال‌ها برای بورس این هفته مثبت بود اما با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل روند نزولی پیدا کرد، دلیل نزولی شدن شاخص کل چه بود؟ روند بازار سهام در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه چگونه خواهد بود؟
Kevin Trudeau موسس کلاب شبکه جهانی اطلاعات GIN است گفته است: یکی از خواسته های من این است که به ایران بیایم و شخصا «رازهای موفقیت» را در اختیار کسانی قرار دهم که علاقمند به یادگیری آنها هستند.
​بعد از پشت سر گذاشتن هفته‌ای که دلار بیش از هفت درصد کاهش قیمت داشت، به نظر می‌رسد این هفته نیز جدال سیگنال‌های مثبت و منفی برای تاثیرگذاری در بازار ارز ادامه خواهد یافت اما در نهایت کدام یک وضعیت دلار را در هفته پیش رو تعیین خواهند کرد؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید