صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۲
کد خبر: 2914
گزارشگر: 213
۱۵۱۷
۰
۰
۱
براساس آخرین آمار رسمی

مرگ های کرونایی ایران؛ فراتر از ۴۰۰ نفر در یک روز

مرگ های کرونایی ایران؛ فراتر از ۴۰۰ نفر در یک روز
بر اساس آخرین آمار رسمی کرونا در ایران، تعداد جان‌باختگان در یک شبانه‌روز گذشته ۴۰۶ نفر و تعداد مبتلایان جدید نیز ۸ هزار و ۷۷۲ نفر اعلام شد.
بر اساس آخرین آمار رسمی کرونا در ایران، تعداد جان‌باختگان در یک شبانه‌روز گذشته ۴۰۶ نفر و تعداد مبتلایان جدید نیز ۸ هزار و ۷۷۲ نفر اعلام شد.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز پنج‌شنبه، ۱۵ آبان، اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته با جان باختن ۴۰۶ نفر دیگر از مبتلایان، آمار رسمی کل قربانیان کووید ۱۹ به ۳۷ هزار نفر نزدیک شد.

سیما سادات لاری همچنین از شناسایی ۸ هزار و ۷۷۲ بیمار جدید در این مدت خبر داد. به این ترتیب مجموع کل مبتلایان به ۶۵۴ هزار و ۹۳۶ نفر رسید.

به‌گفته سخنگوی وزارت بهداشت، نزدیک به ۲۸۰۰ بیمار جدید در این مدت بستری شده‌اند و در حال حاضر ۵۴۷۲ نفر از بیماران در «وضعیت شدید این بیماری و تحت مراقبت ویژه قرار دارند.»

آمارهای رسمی وزارت بهداشت همواره محل تردید و ابهام بوده و آمار واقعی تا چهار برابر آمار رسمی برآورد شده است.

به گفته نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران، رقم واقعی عدد مبتلایان به کرونا در ایران «خیلی بزرگ‌تر از عددی است که در حال حاضر به‌عنوان تعداد موارد ابتلا مطرح می‌شود.»

محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی ایران هم به‌تازگی گفت که آمار مرگ‌ومیر «حداقل سه برابر آماری» است که وزارت بهداشت اعلام می‌کند.

بنا به گفته معاون کل وزارت بهداشت در روز پنج‌شنبه، ۱۵ آبان، از مجموع ۱۵ هزار افراد دارای تست مثبت، ۲۰ درصد آنها در قرنطینه نمی‌مانند.

ایرج حریرچی با تاکید بر لزوم تعطیلی دو‌هفته‌ای در سطوح دو، سه و چهار رده‌های شغلی گفت: «تعطیلی نباید به این شکل باشد که افراد سر کار نروند، اما در عوض پاساژگردی کنند.»

برخی کارشناسان و مسئولان درباره افزایش آمار جان‌باختگان و بیماران ناشی از کرونا در هفته‌های آینده در صورت تداوم وضع موجود هشدار داده‌اند.

در حال حاضر به جز استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان، و سیستان‌وبلوچستان که در وضعیت «نارنجی و زرد» قرار دارند، ۲۷ استان دیگر کشور در وضعیت «قرمز» به سر می‌برند./
https://www.asianews.ir/u/1PN
اخبار مرتبط
در حالی که بالاترین آمار جان‌باختگان روزانه کرونا در ایران طی شبانه‌روز گذشته به ثبت رسید، مردم تهران در انتظار تصمیم برای تعطیلی دو هفته‌ای پایتخت هستند.
یک عضو شورای شهر تهران با اعلام افزایش صددرصدی آمار مرگ‌ومیر در تهران از «برنامه‌ریزی‌ها برای ایجاد سه آرامستان جدید در پایتخت» خبر داد.
براساس تاکید مسوولان بیمارستان مسیح دانشوری، باید دو تا سه هفته کشور را قرنطینه کامل کرد یا شهرهای قرمز را قرنطینه کرد تا سکون کامل در کشور ایجاد شود و مردم همگی در خانه‌ها بمانند.
اعضا جلسه کمیته بررسی مشکلات حوزه سلامت استان تهران بر تعطیلی دو هفته ای این استان در راستای قطع زنجیره کرونا تاکید کردند و تصمیم قطعی در این باره هنوز اتخاذ نشده است.
تحقیقات انجام ‌شده در سطح جهان از نقش مهم آلودگی هوا در افزایش نرخ مرگ و میر کرونا حکایت دارد؛ این در حالی است که در چند هفته اخیر شهرهای پرجمعیت کشور و به خصوص تهران همچنان با بحران آلودگی هوا و افزایش آلاینده ها هم مواجه هستند.
سخنگوی وزارت بهداشت با انتقاد و ابراز تاسف از برگزاری جشن مذهبی در مشهد، گفته است برگزاری چنین مراسمی «واقعا جنایت» است.
یک عضو شورای عالی نظام پزشکی ایران می‌گوید تعداد واقعی جان‌باختگان کرونا در کشور سه تا چهار برابر آمار رسمی است؛ همزمان ستاد مقابله با کرونا در تهران با تاکید بر اینکه بخش زیادی از توان دستگاه‌های اجرایی مصروف شده اعلام کرد نیاز به «آرایش جنگی» وجود دارد.
علی رغم اعلام وزارت بهداشت مبنی اینکه شمار روزانه مبتلایان به کرونا از پنج هزار نفر بالاتر رفته است، یک پزشک و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید آمار واقعی جان‌باختگان این بیماری نیز ۲/۵ برابر آمار رسمی است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مبتلایانی که در خانه جان خود را از دست می دهند جزء آمار فوتی های روزانه به حساب نمی آیند.
محمدرضا ظفرقندی، رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با بیان این‌که ایران به نسبت شمار مبتلایان، جزو پنج کشور اول جهان در مرگ‌ومیر ناشی از کروناست، اعلام کرد که نظام پزشکی به زودی کمیته‌ای برای تحقیق درباره علت شمار بالای تعداد جان‌باختگان کرونا در ایران تشکیل می‌دهد؛ این در حالی است که همزمان، سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران از اعمال محدودیت در رفت‌وآمد در پنج شهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه در سه روز تعطیلات پیش رو خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید