صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۹ / ۲۰:۲۵
کد خبر: 2915
گزارشگر: 213
۱۱۵۹
۰
۰
۲
در دومین روز از برگزاری مراسم انتخابات آمریکا

سرعت شمارش آرای انتخابات آمریکا کاهش یافت/گاردین اعلام پیروزی بایدن را «ناپخته» اعلام کرد

سرعت شمارش آرای انتخابات آمریکا کاهش یافت/گاردین اعلام پیروزی بایدن را «ناپخته» اعلام کرد
روند شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در پی شکایت‌های حقوقی تیم دونالد ترامپ،‌ رییس‌جمهور این کشور،‌ درباره مساله آرای پستی کند شده است.

روزنامه وال‌استریت‌ ژورنال روز پنجشنبه نوشت در ایالت‌های کلیدی فاصله میان ترامپ با جو بایدن،‌ نامزد حزب دموکرات، بسیار کم بوده و برای همین برای اعلام پیروز انتخابات زود است.

این روزنامه اشاره کرده مقام‌های انتخاباتی در ایالت‌های پنسیلوانیا،‌ نوادا،‌ کارولینای شمالی و جورجیا می‌گویند شمارش آرا به دلیل بحران کرونا و تراکم آرای پستی زمان بیشتری خواهد برد.

به نوشته وال‌استریت ژورنال، همزمان با ادامه شمارش آرا،‌ وکلای ترامپ با طرح دعوی در مورد رسیدگی به مساله آرای پستی در پنسیلوانیا که در دادگاه در حال بررسی است،‌ فرایند شمارش را به تاخیر انداخته‌اند.

تیم انتخاباتی رییس‌جمهور روز چهارشنبه سه شکایت حقوقی درباره رویه‌ رای‌گیری در پنسیلوانیا ارائه کرد.

به گزارش آسیانیوز، هنوز نتایج انتخابات در شش ایالت رقابتی کاملا نهایی نشده است؛ ترامپ برای پیروزی به چهار ایالت و بایدن به سه ایالت نیاز دارد.

پیروزی‌های ترامپ در تگزاس، فلوریدا و اوهایو با پیروزی بایدن در ویسکانسین و میشیگان مواجه شد. در حالی که دموکرات‌ها پیروز ویسکانسین معرفی شده‌اند، مسیر پیروزی نهایی آن‌ها از میشیگان و پنسیلوانیا می‌گذرد.

از سوی دیگر روزنامه گاردین اعلام پیروزی جو بایدن در ایالت آریزونا از سوی خبرگزاری آسوشیتدپرس و شبکه فاکس‌نیوز را حرکتی «ناپخته» خواند و نوشت «بایدن از پیشتازی قابل توجهی برخوردار بود، اما این میزان به ۶۸۰۰۰ رای رسیده و کارزار انتخاباتی ترامپ هنوز اصرار دارد که آن‌ها آریزونا را خواهند برد.»

آریزونا ۱۱ رای الکترال دارد که در صورت عدم محاسبه آن برای بایدن،‌ آرای او به ۲۵۳ می‌رسد.

گاردین اشاره کرد، در حال حاضر، اگر بایدن برنده آریزونا شود، لازم است تنها یک ایالت دیگر را از آن خود کند؛ اما اگر ترامپ برنده آریزونا شود، معادلات پیچیده‌تر به نظر می‌رسد.

در ویسکانسین، آسوشیتدپرس پیروز ایالت را بایدن معرفی کرده، اما فاصله آرای او با رقیبش به اندازه‌ای کم است که به ترامپ اجازه می‌دهد تقاضای بازشماری را مطرح کند.

کارزار انتخاباتی ترامپ روز چهارشنبه اعلام کرد طبق قانون ایالتی خواستار بازشماری مجدد است.

شکایت حقوقی تیم ترامپ در پنسیلوانیا

  همچنین تیم ترامپ حملات خود به شیوه شمارش در پنسیلوانیا را ادامه داده است که می‌تواند منجر به کشیده شدن مساله به دادگاه عالی ایالات متحده شود.

کارزار انتخاباتی او همچنین تلاش کرد شمارش در میشیگان را متوقف کند و از دادگاه جورجیا خواست اطمینان حاصل کند آرای دیررسیده شمارش نمی‌شوند.

علاوه بر آن، این کارزار از عدم امکان دسترسی و نظارت درست ناظرانش در چندین مرکز شمارش آرا در میشیگان انتقاد کرده است.

وال‌استریت‌ ژورنال نوشته انتظار می‌رود شمارش در پنسیلوانیا تا جمعه ادامه داشته باشد. از عصر چهارشنبه حدود یک میلیون برگه رای پستی در این ایالت‌ رقابتی هنوز باید شمارش شود.

در حالی که ترامپ در برخی از ایالت‌های باقی‌مانده وضعیت بهتری دارد، انتظار می رود که آرای باقیمانده پستی به نفع دموکرات‌ها و بایدن باشد./


https://www.asianews.ir/u/1PO
اخبار مرتبط
فاصله میان آرای دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت جورجیا در حالی که فرایند شمارش به پایان خود نزدیک می‌شود،‌ کاهش یافته است.
دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای از ضبط و مسدود کردن ۲۷ وب سایت مرتبط با «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» که اطلاعات نادرست منتشر می‌کردند، خبر داد.
در انتخابات آمریکا این امکان وجود دارد که رئیس جمهوری منتخب، برنده بیشترین تعداد آرای رای دهندگان در کشور نباشد. به این دلیل که در آمریکا، رئیس جمهوری به طور مستقیم با رای مردم انتخاب نمی‌شود، بلکه با رای "کالج‌های انتخاباتی" یا "رای الکترال" انتخاب می‌شود. اما این اصطلاح به چه معنی است؟
شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا همچنان ادامه دارد، ‌دونالد ترامپ و جو بایدن به صورت زودهنگام اعلام «پیروزی» کرده‌ و همچنین اختلاف‌نظر درباره شمارش آرای پستی را افزایش داده‌اند؛ این در حالی است که تاکنون شمارش آراء به کندی پیش می‎رود و به تبع آن نتایج هم قطره چکانی اعلام می‎شوند.
رسانه‌های آمریکایی از پیروزی ترامپ در ایالت مهم فلوریدا خبر داده‌اند و جورجیا و کارولینای شمالی نیز از ایالت هایی است که جو بایدن به آنها امید دارد.
برای انتخاب رئیس جمهور جدید آمریکا، دونالد ترامپ از حزب جمهوری‌خواه با جو بایدن نامزد حزب دموکرات رقابت می‌کند. به دلیل شیوع کرونا، رای‌دهندگان به دنبال راهی بی‌خطر برای انتخاب سیاسی خود بوده‌ و هستند و میلیون‌ها آمریکایی تاکنون با پست یا حضوری، رای‌ زودهنگام داده‌اند. همه‌گیری کرونا این دوره را یکی از عجیب‌ترین انتخابات تاریخ آمریکا کرده است اما رقابت‌های عجیب در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بی‌سابقه نیست. در این گزارش نگاهی می‌کنیم به چند مورد از آنها.
در پی اقدام دولت آمریکا در مصادره بنزین ارسالی ایران برای ونزوئلا و فروش آن، سخنگوی وزارت خارجه ایران، امروز واشنگتن را متهم کرد و گفت که آمریکا مثل «دزدان دریایی کارائیب» رفتار می‌کند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و جو بایدن نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه همزمان مشغول کمپین در ایالت کلیدی فلوریدا بوده اند.
لی زلدین، نماینده جمهوریخواه نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: با اخراج هیئت دیپلمات‌های ایرانی حاضر در سازمان ملل متحد و آن‌هایی که در نیویورک ساکن هستند، باید این پیام صریح را به ایران منتقل کرد که ایالات متحده دخالت خارجی در انتخابات خود را تحمل نخواهد کرد.
سنای آمریکا سرانجام صلاحیت ایمی کنی برت، نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ برای عضویت در دیوان عالی کشور را تایید کرد، اقدامی که از آن به عنوان یک پیروزی برای رئیس جمهور ایالات متحده نام برده می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید