صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۷ / ۰۸:۴۷
کد خبر: 292
گزارشگر: 1
۶۶۳
۰
۰
۰

بیمه راننده؛راهگشا یا درآمدزایی؟!

حسن فتحی به نظر می رسد شرکت ها و سازمان ها و نهادها هریک در راستای درآمدزایی سیاست دست کردن در جیب ملت را در پیش گرفته و در صددند از این طریق کمبود بودجه و نیازهای مالی خود را برطرف سازند.در این راستا بر اساس طرح بیمه مرکزی قرار است از این پس در عوض خودرو، راننده خودرو بیمه شود به این ترتیب هر کسی که پشت فرمان اتومبیل قرار می گیرد باید بیمه داشته باشد

باشد یعنی اگر در یک خانواده 4 نفر به صورت مشترک از یک خودرو استفاده می کنند باید همگی بیمه شخص ثالث جداگانه داشته باشند.
این طرح هم نظیر طرح دریافت عوارض بزرگراه های شهری و تونل ها که شهرداری پس از اعتراض مردم آن را ظاهرا نفی کرده در صورت اجرا فقط به نفع شرکت های بیمه و آنهایی خواهد بود که در این شرایط ناگوار اقتصادی و در حالی که تحریم ها و گرانی لجام گسیخته کمر مرد م را شکسته درصدد هستند با جیب مردم و از کیسه ملت کمبودهای بودجه ای و درآمدهای خود را تامین کنند.
هیچ کس مخالف پرداخت هزینه زندگی در شهرها نیست و همه به این واقعیت واقف هستند که بخشی از درآمدهای دولت بایداز طریق دریافت مالیات تامین شود اما دریافت مالیات باید توجیه قانونی و جامعه پسند داشته و با توجه به شرایط اقتصادی و توان مالی مردم باشد. در حالی که به نظر می رسد امروزه در شرایط ناگوار اقتصادی و سیاسی ،هر شرکت و سازمان ونهادی به صورت خود سربرای جیب مردم کیسه دوخته ودر تلاش است از این طریق نیازهای مالی و کمبودهای خود را بر طرف سازد.
ایران متاسفانه کشوری است که به صورت مجمع الجزیره اداره می شود و هر سازمان و نهاد و اداره ای سعی می کند بدون در نظر گرفتن واقعیت ها صرفا با هدف درآمدزایی دست در جیب مردم کرده و از این طریق نیازهای خود را برآورده سازند. در حالی که اگر در هر اداره و سازمان و نهاد و سازمانی با قاطعیت جلوی اختلاس و سواستفاده ها گرفته شده و دولت و نهادهای ذیربط قادر به دریافت مالیات حقه از افراد و سازمان ها و نهادها باشند نه تنها بخش عمده ای از این کمبودها بر طرف می شود بلکه نیازی هم به سرکیسه کردن مردم نمی شود.
طرح های اینچنینی نه در کوتاه مدت می تواند راهگشا باشد و نه این که قادر است نیازهای مالی سازمان ها و نهادها و ادارات را برطرف سازد زیرا تجربه نشان داد ه که مردم ایران به راحتی قادرند این طرح ها ی مزاحم را دور زده و می توانند مانع سرکیسه شدن خود شوند.

https://www.asianews.ir/u/1r5
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید