صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۵
کد خبر: 2920
گزارشگر: 213
۱۰۴۱
۰
۰
۱
تازه ترین سخنرانی رییس جمهور آمریکا

ترامپ: اگر شمارش آرا قانونی باشد؛ پیروز می‌شوم/دمکرات ها انتخابات را سرقت کرده اند

ترامپ: اگر شمارش آرا قانونی باشد؛ پیروز می‌شوم/دمکرات ها انتخابات را سرقت کرده اند
دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، دموکرات‌ها را به «سرقت» نتایج انتخابات متهم کرد و تاکید کرد اگر شمارش آرا بر اساس قانون صورت گیرد «به راحتی» در این رقابت‌ها پیروز خواهد شد.
دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، دموکرات‌ها را به «سرقت» نتایج انتخابات متهم کرد و تاکید کرد اگر شمارش آرا بر اساس قانون صورت گیرد «به راحتی» در این رقابت‌ها پیروز خواهد شد.

ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی روز پنج‌شنبه خود در کاخ سفید گفت: «اگر آرای قانونی را بشماریم من به راحتی پیروز می‌شوم، اما اگر آرای غیرقانونی را هم بشمارید، این یعنی که دارید نتیجه انتخابات را از ما می‌دزدید.»

رییس‌جمهوری آمریکا گفت: «به رغم مداخله تاریخی در انتخابات با ارقام بزرگ برنده شدیم و آنها عامدانه این را اشتباه متوجه شدند. دلایلی ساختگی داشتند. یک موج بزرگ قرمز در کار بود، کرسی‌های زیادی را حفظ کردیم، در سنا بسیار موفق بودیم.»

ترامپ گفت: «نمی‌توانیم اجازه دهیم انتخابات به این شکل به سرقت برود، چیزهای وحشتناک می‌شنویم، نمی‌توانیم اجازه بدهیم برای کشورمان چنین اتفاقی بی‌افتد. احتمالا یک روند قانونی طی شود و نهایتا قضات باید حکم بدهند.»

او افزود: «در جورجیا هم جلو بودم، اما از نقطه پیروزی با امتیاز فراوان ظاهرا دارم بازنده می‌شوم. انتخابات در جورجیا را دموکرات‌ها هدایت می‌کنند.»

ترامپ گفت: در کارولینای شمالی جلو بودیم و هنوز هم جلو هستیم اما نه مثل قبل، چون آنها دارند به طور ناگهانی رای پیدا می‌کنند. این رای‌های پستی یک طرفه و یک‌جانبه است. در پنسیلوانیا با اختلاف زیاد پیروز شدم، اما حالا می‌گویند تنها ۹۰ هزار رای جلو هستیم.»

رییس‌جمهوری آمریکا دموکرات‌ها را به راه‌انداختن «نظرسنجی‌های ساختگی» متهم کرد و گفت دموکرات‌ها با این شیوه توهم حرکت رو به جلو به وجود آوردند. او این روش نظرسنجی را «سرکوب‌گرانه» خواند و گفت در هیچ مقطعی به اندازه این انتخابات از این نظرسنجی‌ها استفاده نشده است.

ترامپ با اشاره به انتخاب تعداد بیشتر زنان جمهوری خواه در کنگره گفت این حزب اقشار مختلفی را در بر‌می‌گیرد./
https://www.asianews.ir/u/1PS
اخبار مرتبط
روند شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در پی شکایت‌های حقوقی تیم دونالد ترامپ،‌ رییس‌جمهور این کشور،‌ درباره مساله آرای پستی کند شده است.
فاصله میان آرای دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت جورجیا در حالی که فرایند شمارش به پایان خود نزدیک می‌شود،‌ کاهش یافته است.
دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای از ضبط و مسدود کردن ۲۷ وب سایت مرتبط با «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» که اطلاعات نادرست منتشر می‌کردند، خبر داد.
در انتخابات آمریکا این امکان وجود دارد که رئیس جمهوری منتخب، برنده بیشترین تعداد آرای رای دهندگان در کشور نباشد. به این دلیل که در آمریکا، رئیس جمهوری به طور مستقیم با رای مردم انتخاب نمی‌شود، بلکه با رای "کالج‌های انتخاباتی" یا "رای الکترال" انتخاب می‌شود. اما این اصطلاح به چه معنی است؟
شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا همچنان ادامه دارد، ‌دونالد ترامپ و جو بایدن به صورت زودهنگام اعلام «پیروزی» کرده‌ و همچنین اختلاف‌نظر درباره شمارش آرای پستی را افزایش داده‌اند؛ این در حالی است که تاکنون شمارش آراء به کندی پیش می‎رود و به تبع آن نتایج هم قطره چکانی اعلام می‎شوند.
رسانه‌های آمریکایی از پیروزی ترامپ در ایالت مهم فلوریدا خبر داده‌اند و جورجیا و کارولینای شمالی نیز از ایالت هایی است که جو بایدن به آنها امید دارد.
برای انتخاب رئیس جمهور جدید آمریکا، دونالد ترامپ از حزب جمهوری‌خواه با جو بایدن نامزد حزب دموکرات رقابت می‌کند. به دلیل شیوع کرونا، رای‌دهندگان به دنبال راهی بی‌خطر برای انتخاب سیاسی خود بوده‌ و هستند و میلیون‌ها آمریکایی تاکنون با پست یا حضوری، رای‌ زودهنگام داده‌اند. همه‌گیری کرونا این دوره را یکی از عجیب‌ترین انتخابات تاریخ آمریکا کرده است اما رقابت‌های عجیب در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بی‌سابقه نیست. در این گزارش نگاهی می‌کنیم به چند مورد از آنها.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و جو بایدن نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه همزمان مشغول کمپین در ایالت کلیدی فلوریدا بوده اند.
لی زلدین، نماینده جمهوریخواه نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: با اخراج هیئت دیپلمات‌های ایرانی حاضر در سازمان ملل متحد و آن‌هایی که در نیویورک ساکن هستند، باید این پیام صریح را به ایران منتقل کرد که ایالات متحده دخالت خارجی در انتخابات خود را تحمل نخواهد کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید