صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۷
کد خبر: 2921
گزارشگر: 213
۱۳۷۶
۰
۰
۱
رییس کانون بازنشستگان تهران:

سبد هزینه خانوار به ۱۰ میلیون رسید/۶۰ درصد ایرانی ها زیر خط فقر

سبد هزینه خانوار به ۱۰ میلیون رسید/۶۰ درصد ایرانی ها زیر خط فقر
رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، گفت که سبد هزینه هر خانوار تقریبا به ۱۰ میلیون تومان رسیده است؛ این در حالی است که بر اساس سبد غذایی وزارت بهداشت از ۶۰ درصد جامعه زیر خط فقرند.
علی دهقان‌کیا، رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، گفت که سبد هزینه هر خانوار تقریبا به ۱۰ میلیون تومان رسیده است.

دهقان‌کیا اعلام کرد که سبد هزینه خانوار دارای ۳۵ مورد است و مسکن، خوراک، پوشاک، حمل و نقل، تحصیلات از جمله آنها هستند.

او گفت که این کانون و دیگر تشکل‌ها به دلیل دو برابر شدن هزینه‌ها درخواست تشکیل جلسه شورای عالی کار و بازنگری در دستمزد کارگران را مطرح کرده‌اند.

درباره تعریف خط فقر و هزینه خانوار در ایران مبنای مورد توافقی وجود ندارد و دولت و تشکل‌های کارگری و اقتصاددانان نظرات متفاوتی را اعلام می‌کنند.

روزنامه دنیای اقتصاد در مرداد ماه خط فقر برای یک خانواده چهار نفره بر اساس حداقل‌های ممکن را چهار میلیون و ۴۱۰ هزار تومان اعلام کرده و افزوده بود که بر اساس سبد غذایی وزارت بهداشت از ۶۰ درصد جامعه زیر خط فقرند.
https://www.asianews.ir/u/1Q1
اخبار مرتبط
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که قیمت کالاهای اساسی در کشور در هفته آینده تغییر محسوسی خواهد داشت!
یک نماینده مجلس گفت: باید هزینه درمان و حقوق یک ماه افراد بی بضاعت مبتلا به کرونا را به حساب آنها واریز کرد و سپس بخواهیم که قرنطینه شوند.
در حالی که در روزهای گذشته، بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی به نایاب شدن انسولین که داروی حیاتی برای بیماران مبتلا به دیابت است، اعتراض کرده‌اند، یک مقام اتاق بازرگانی ایران از قاچاق معکوس انسولین خبر داده است.
بر اساس آمارهای مرکز آمار ایران، برنج خارجی در دوره یکساله ۱۰۹ درصد و لپه ۱۱۹ درصد گران‌تر شده‌اند. این یعنی تورم ۳ رقمی به اقتصاد ایران بازگشت.
عضو هیات نمایندگان اتاق‌ بازرگانی گفت: شیر کم‌چرب گاوهای ایرانی و نبود ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کره، سبب شده کره در روزهای اخیر در ایران کم‌یاب یا گران شود.
وزیر رفاه گفت: حقوق بازنشستگان پس از متناسب‌سازی 90 درصد افزایش می یابد و بازنشستگان تامین اجتماعی می‌توانند از تسهیلات ۵ میلیون تومانی بدون ضامن برخوردار شوند.
تحلیل گران ارزی می گویند با وجود احتمال پایین آمدن قیمت دلار در آینده، به طور قابل توجه با ارزانی ارز مواجه نخواهیم شد.
شاخص کل بورس کار خود را با کاهش ۶۵ هزار واحدی و در ارتفاع یک میلیون و ۶۶۲ هزار واحد به پایان رساند و عقبگرد کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید