صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۹ / ۰۱:۴۶
کد خبر: 2924
گزارشگر: 213
۹۷۵
۰
۰
۱
یادداشت/شیرین نوری

فروپاشی رویاهای سوداگران

فروپاشی رویاهای سوداگران
این روزها با توجه به تحولات سیاسی و بین المللی بخصوص انتخابات آمریکا و پیروزی احتمالی دموکراتها بر جمهوریخواهان در ایران شاهد اتفاقات مثبتی خواهیم بود از جمله اینکه نقشه بسیاری از افراد که بسوی دلالی و به بهانه تحریم سعی در افزایش نرخ ارز و احتکار کالاهای اساسی و کمبود و گرانی کالاها را در بر داشت نقش بر آب خواهد شد.

این روزها با توجه به تحولات سیاسی و بین المللی بخصوص انتخابات آمریکا و پیروزی دموکراتها بر جمهوریخواهان در ایران شاهد اتفاقات مثبتی خواهیم بود از جمله اینکه نقشه بسیاری از افراد که بسوی دلالی و به بهانه تحریم سعی در افزایش نرخ ارز و احتکار کالاهای اساسی و کمبود و گرانی کالاها را در برداشت نقش بر آب خواهد شد.

از سوی دیگر نباید فراموش کنیم که در این مدت سیاستهای اقتصادی دولت و بخصوص سیاستهای بانک مرکزی بسیار ضعیف بودو

چرا که بانک مرکزی که می توانست با ایجاد آرامش در میان جامعه از لحاظ کنترل قیمتها قوی تر عمل نماید اما متاسفانه با ایجاد جو روانی همواره شاهد افزایش قیمت نرخ ارز و در پی آن افزایش تورم و اقزایش قیمت کالاها بوده ایم./


روزنامه آسیا
https://www.asianews.ir/u/1Q4
اخبار مرتبط
استاندارد از پایه‌های استوار علم است که در پیشرفت صنعت و اقتصاد نقش بسزایی دارد و باید در جهت افزایش سطح کیفیت تلاش کرد تا به فن‌آوری پیشرفته تولید هر محصول نایل آمد و حمایت از تولید و سرمایه ملی تنها در سایه توجه به تولید و ارایه خدمات با کیفیت و استاندارد میسر است.
در طول سال های تحریم، تولیدکنندگان و تأمین کنندگان صنعت غذا همواره کوشیده اند علیرغم تمام ناملایمات و مشکلات عدیده اقتصادی کمر خم نکنند و حفظ کیفیت محصولات غذایی و سلامت جامعه را در الویت قرار داده و غذای سالم و با قیمت معقول و در توان مردم جامعه را بر سر سفره های مردم قرار دهند، ولی بی شک به دلیل حساسیت این صنعت، رفع موانع اقتصاد و نوسانات بازار نیاز به نگاه ویژه دولت و مسئولان دارد.
نمایشگاه مهمترین ابزار ارتباطی برای صنایع و مشاغل مختلف و از قدرتمندترین وسایل ارتباط جمعی است که نقش بسیار مهمی در اقتصاد هر کشوری دارد و ویترین اقتصاد کشور و محرک اصلی تولید ناخالص ملی است.
دولت با برداشتن موانع صادراتی و کمک به رونق تولید کالاهای صادرات محور و کالاهایی که کشور در تولید آنها مزیت نسبی دارد و گسترش صادرات بویژه صادرات غیرنفتی به طور جدی کمک کند تا در کنار آن از اقشار ضعیف جامعه حمایتی مستقیم ‌شود.
بسته بندی یکی از مؤلفه های مهم برای صادرات محصول محسوب می شود و به همین دلیل این صنعت در کشور ما نیازمند یک تحول اساسی و جهش بزرگ است و باید بتواند خود را با استانداردهای صنعت بسته بندی دنیا هماهنگ و به روز کند.
بدلیل جلسه مقامات بورس با حقوقی های بزرگ بازار سرمایه در روز گذشته، سبب شد که با حمایت حقوقی ها، معاملات بورس امروز مجددا جان بگیرد، هر چند فشار فروش در بازار سرمایه بسیار زیاد است و نقدینگی بسرعت در حال خروج از بازار است و مشخص نیست تا کی ادامه خواهد داشت..
مشکلات اقتصادی کشور بخصوص در یک سال گذشته باعث شد که چشم سیاستگذاران دولتی نسبت به بازار سرمایه بخصوص بورس بازتر شود، اما متاسفانه این بازار نیز در دو هفته گذشته با چالش هایی روبرو بود که سبب ریزش بی سابقه بورس شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید