صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۸
کد خبر: 2936
گزارشگر: 213
۱۵۳۲
۰
۰
۷
رییس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا:

تریبون ها باید برای گردشگری ایران فعال شوند/جاذبه های دیده نشده ایرانی را معرفی می کنیم

تریبون ها باید برای گردشگری ایران فعال شوند/جاذبه های دیده نشده ایرانی را معرفی می کنیم
رییس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا در حاشیه نشست خبری «وبینار بین المللی گردشگری و اقتصادی» گفت: متاسفانه در معرفی گردشگری ایران با ضعف اطلاع رسانی مواجهیم و مردمان بسیاری از کشورها، ایران را کشوری فقط دارای سیاه چادرها تصور می کنند، ولی مدتی است که دوربین ها و تریبون ها در حوزه گردشگری ساکت و صامتند.

احمد پورفلاح، رییس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا در نشست خبری «وبینار بین المللی گردشگری و اقتصادی» که امروز برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار «آسیانیوز» مبنی بر اینکه در وضعیت شیوع کرونا با توجه به رکود در حوزه گردشگری چه برنامه ریزی هایی را در وهله نخست برای پر رونق کردن این صنعت در ایران در نظر دارند و وضعیت هتل ها از منظر پروتکل های بهداشتی در چه موقعیتی برای جذب و اعتماد توریست باید قرار گیرد؟ گفت: در ابتدا قصد داریم کاستی ها را با اطلاع رسانی موثر درباره قابلیت های ناشناخته مانده گردشگری ایران برطرف کنیم.

وی افزود: متاسفانه در معرفی گردشگری ایران با ضعف اطلاع رسانی مواجهیم و مردمان بسیاری از کشورها ایران را کشوری فقط دارای سیاه چادرها تصور می کنند که البته در جای خود همه مظاهر گردشگری ارزشمندند، ولی مدتی است که دوربین ها و تریبون ها در حوزه گردشگری ساکت و صامتند.

رییس اتاق بازرگانی اتاق ایران و ایتالیا اضافه کرد: متاسفانه به این کاستی کنسولگری ها و سفارتخانه ها نمی پردازند؛ از سویی با نزدیک شدن فصل سرما در اروپا قصد داریم خلا گردشگری ایران را با اطلاع رسانی پر کنیم.

مشاور عالی رییس اتاق بازرگانی ایران درباره اثرگذاری شیوع کرونا در هتلداری توضیح داد: با توجه به کاهش گردشگری برخی هتل ها را در معرض فروش گذاشته اند.. از طرفی غیر از هتلداری برآنیم تا جاذبه های خاص گردشگری ایرانی مانند بوم گردی و غیره را فعال و معرفی کنیم و البته فقط این گونه نباشد که شهرهای مثل اصفهان و شیراز و از این قبیل مانند پیش تنها مد نظر باشند.

پور فلاح گفت: وقتی پول نفت زیاد است، معمولا باز هم به صنعت گردشگری توجهی نمی شود و در این باره تصوری وجود دارد که گردشگری حامل فرهنگ دیگری است.. در در هر حال با توجه به اینکه در ایران هر چه از مرکز استان دورتر می شویم، کرونا کمتر می شود و در مجموع اطلاع رسانی ویژه ما در حوزه رسیدگی خاص به پروتکل های بهداشتی در هتل ها و مراکز گردشگری برای جذب توریست بسیار مورد توجه خواهد بود./


پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/1Qg
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید