صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۹ / ۲۰:۰۱
کد خبر: 2939
گزارشگر: 213
۱۷۹۱
۰
۰
۲
در نشست خبری «وبینار بین المللی گردشگری و اقتصادی» مطرح شد:

حرکت در «هوای ابری» گردشگری/هر هشت گردشگر یک شغل ایجاد می کند

حرکت در «هوای ابری» گردشگری/هر هشت گردشگر یک شغل ایجاد می کند
رییس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا در نشست خبری «وبینار بین المللی گردشگری و اقتصادی» با اشاره به دشواری ها و موانع کار در عرصه گردشگری در ایران گفت: واضحا توسعه صنعت گردشگری به بودجه ارزی کمک می کند و در آمار نشان داده شده که به طور متوسط هر ۸ گردشگر یک شغل ایجاد می کند.

احمد پور فلاح، رییس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا در نشست خبری «وبینار بین المللی گردشگری و اقتصادی» که امروز، 18 آبان، در محل اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا برگزار شد، با ارایه توضیحاتی درباره وضعیت هزینه ها برای گردشگری در کشورهای دیگر و ایران به تبعات منفی شیوع کرونا بر گردشگری اشاره کرد و گفت: برخی کشورها مانند اسپانیا، ایتالیا و فرانسه محدودیت ها را برداشتند تا از درآمد در این ایام بی بهره نباشند و ترکیه هم البته با کمی تاخیر این کار را انجام داد که به یک سوم درآمد رسیدند.

وی افزود: ایران طبق محاسبات آماری جزو ۱۰ کشور دارای جاذبه های توریستی فراوان در دنیا است. این جاذبه ها صرفا تاریخی نیست و به حوزه های طبیعی، آب و هوایی و خوراکی هم مرتبط است.

این کارشناس حوزه گردشگری در نشست خبر «وبینار بین المللی گردشگری و اقتصادی» با اشاره به اهداف این همایش درباره اهمیت گردشگری در ایجاد شغل و درآمد ارزی توضیح داد: واضحا توسعه صنعت گردشگری به بودجه ارزی کمک می کند و در آمار نشان داده شده که به طور متوسط هر ۸ گردشگر یک شغل ایجاد می کند..و جالب است که گردشگران با سفر به ایران تصور قبلی شان درباره کشور ما تغییر می کند و اغلب بیان کرده اند که از کشور متفاوتی بازدید کرده اند. 

وی در ادامه درباره تاثیر بی توجهی به اعمال بودجه در بخش گردشگری و در حاشیه بودن این صنعت توسط دولت و اثر تحریم و شیوع کرونا بر این صنعت اظهار داشت: کاهش درآمد نفت، تحریم ها و کرونا تاثیر سنگینی بر گردشگری برجای گذاشت...

پورفلاح گفت: اتاق ایران و ایتالیا از دو مقوله بیشترین توجه را بر گردشگری داشت. در واقع بانی مقوله گردشگری، اتاق ایران و ایتالیا بود و کمیسیون گردشگری اینجا بنا شد. از سوی دیگر موضوع خواهر خوانده بودن ایتالیا با ایران در اروپاست که هنوز به دلیل تنوع آب و هوایی و جاذبه های تاریخی و رفتاری از اهداف بزرگ گردشگران دنیاست و ما اتاق ایتالیا ایران را هم در رم داریم..

پورفلاح در ادامه درباره اهداف همایش گردشگری و برپایی وبینار توضیح داد: ما سعی داشتیم از فرهنگ ایتالیایی ها در مقوله بالا بردن کیفیت گردشگری کمک بگیریم که در این باره معمولا تمایلی از طرف دولت نبود که این موضوع معوق ماند و خواستیم دینمان را ادا کنیم و معتقدیم در وضعیت جدید نباید این مساله مغفول بماند و در هر شرایط سختی می توان به موفقیت های قابل قبولی دست یافت. در هر حال در فضای مجازی می توانیم این مقوله را زنده نگه داریم و نمی توان صبر کرد تا شرایط عادی شود، چون فرصت ها از دست می رود. به همین دلیل برنامه ریزی شده است تا این همایش به صورت وبینار برپا شود و نیز از سفیر ایران و ایتالیا، کارشناسانی از ایتالیا و کشورهای دیگر و نیز صاحبنظران داخلی از میراث فرهنگی دعوت شده تا در این رویداد حضور داشته باشند.

وی در پایان گفت:چنین کار و همتی قرار است در این شرایط که هوا ابری و شرایط دشوار است، رخ دهد.

در ادامه این نشست محمد شیرکوند، رییس کمیسیون گردشگری ایران و ایتالیا گفت: صنعت گردشگری موضوعی است که در بسیاری از کشورهای دنیا واقعیت آن سنجیده نشده و هنوز نگاه به آن به عنوان صنعت موجود نیست و ما آن را محدود به یک فضای محدود و جابجایی ساده می انگاریم..

وی افزود: ما باید از فضای سنت گردشگری به فضای صنعت گردشگری برسیم و متاسفانه براساس آخرین آمار گردشگری ۸۵ درصد سقوط داشته و درصدهای باقی مانده مربوط به کشورهای اسپانیا، آمریکا،بریتانیا و فرانسه است و سازمان جهانی گردشگری پیش بینی کرده که در سال ۲۰۲۱ با ۷۳ درصد سقوط در عرصه گردشگری مواجهیم.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق ایران و ایتالیا اضافه کرد: در وبینار موضوع انتقال تجربه از کشور ایتالیا را مد نظر قرار می دهیم و به نقاط ضعف و قوت می پردازیم و همچنین از اهداف دیگر ایجاد تعامل با فضای بین المللی گردشگری و بسترسازی برای شناخت ایران در این عرصه است.

در بخش دیگر این جلسه لیدا شهابی، دبیرکل اتاق ایران و ایتالیا نیز درباره ضرورت توجه به زیر ساخت ها و تنوع حوزه های گردشگری در ایران توضیح داد: بسیار مهم است
که در این وبینار تغییر نگرش نسبت به کشورمان ایجاد کنیم و فراموش نکنیم که در کشورهای دیگر علیه ما و کشورمان تبلیغ منفی می کنند. من فکر می کنم باید تغییر نگرش ایجاد شود. گردشگران ما اغلب سن های بالایی دارند.

وی اضافه کرد: در زمینه های دیگر گردشگری ما شاید کمتر کار کردیم؛ حتی گردشگری سلامت می تواند زمینه بسیار خوبی باشد و بتواند خدمات خوبی ارایه دهد ولی ما می بینیم که عمدتا از کشورهای اطراف به ایران می آیند.. این در حالی است که ما در گردشگری ظرفیت اسکی و گردشگری زمستانی داریم.. همین طور کویر نوردی.. غار نوردی و بسیاری زمینه های دیگر که باید در عرصه گردشگری فعال شوند./

پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/1Qj
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید