صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۴
کد خبر: 2942
گزارشگر: 213
۸۶۷
۰
۰
۱
در آغازین روزهای بعد از انتخابات آمریکا

امروز 19 آبان 99؛ دلار ارزان می‌شود؟!

امروز 19 آبان 99؛ دلار ارزان می‌شود؟!
به باور کارشناسان در وضعیت اقتصاد تغییر کلانی رخ نداده است و آمریکا هم به برجام بازنگشته است که قیمت‌ها دچار ریزش خاصی شوند و این گروه باور دارند بازار طی یک جو روانی با افت سنگینی مواجه شد و از این پس راه صعودی را در پیش خواهد گرفت.

روز یکشنبه،‌ دلار توانست ۵۰۰ تومان افزایش را به ثبت برساند و به بهای ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان برسد. اما قیمت دلار امروز چه تغییری دارد؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: گروهی از فعلان بازار ارز باور دارند، دلار تغییر ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزی بایدن را پیشخور کرده است.

در نتیجه این دسته باور دارند که قیمت دلار کف خود را دیده است و از این پس بیشتر از کاهش قیمت در مسیر صعود قرار خواهد داشت. به باور آنها، در وضعیت اقتصاد تغییر کلانی رخ نداده است و آمریکا هم به برجام بازنگشته است که قیمت‌ها دچار ریزش خاصی شوند. این گروه باور دارند بازار طی یک جو روانی با افت سنگینی مواجه شد و از این پس راه صعودی را در پیش خواهد گرفت.

اقتصادنیوز هم نوشت: به نظر می رسد دیروز بازارساز برای پایین آوردن قیمت دلار عجله داشت. صرافی های بانکی در ابتدای روز قیمت فروش دلار را در محدوده 22 هزار و 800 تومان قرار دادند. آن ها برای نرخ خرید هم عددی تعیین نکردند، عاملی که نشان می داد بازارساز می خواهد به فعالان ارزی سیگنال بدهد که قیمت این ارز کف خاصی ندارد.

به گزارش آسیانیوز، با این حال، عده‌ای پایین بودن قیمت صرافی‌های بانکی نسبت به سایر بازارها را فرصت مناسبی برای آربیتراژ در نظر گرفتند. همین موضوع موجب شد که صرافی‌های بانکی کمی قیمت فروش خود را بالا بیاورند، ولی هم چنان فاصله آن با قیمت بازار زیاد بود. اگر بازارساز در روز جاری هم نرخ خود را با فاصله از بازار آزاد قرار دهد، احتمال ادامه فعالیت تقاضای کاذب در بازار وجود خواهد داشت. بازارساز زمانی می‌تواند قیمت دلار را دچار ریزش بیشتری کند که در ابتدا قیمت را در یک محدوده مشخص زندانی کند.

در این شرایط نوسان گیران از افزایش و کاهش شدید قیمت‌ها ناامید شده و به تدریج از بازار خارج خواهند شد. تا زمانی که نوسان در بازار وجود دارد، افراد زیادی به امید کسب سود از این نوسانات در بازار باقی خواهند ماند./


https://www.asianews.ir/u/1Qm
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت که مجلس شورای اسلامی با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی حتی برای واردات کالاهای اساسی مخالف است، به جز در موارد خاص که آن هم باید مدیریت شود تا فساد ایجاد نکند.
قیمت هر اونس طلا در پایان روز پنج‌شنبه بالاخره به انتخابات واکنشی قاطعانه نشان داد و قیمت طلا امروز با ۲.۵ درصد صعود به بالاترین قیمت نزدیک به ۷ هفته گذشته رسید.
قیمت دلار دیروز در بازار آزاد تا ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان هم رسید، اما برای قیمت دلار امروز چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که قیمت کالاهای اساسی در کشور در هفته آینده تغییر محسوسی خواهد داشت!
نرخ ارز در صرافی‌ ملی امروز چهارشنبه پس از انتخابات آمریکا اعلام شد و بر این اساس قیمت دلار و یورو نسبت به روز دوشنبه افزایش یافت و بهای دلار پس از رشد ۳۴۰ تومانی به رقم ۲۸ هزار و ۵۸۰ تومان رسید.
امروز قیمت سکه می‌تواند وارد کانال ۱۴ میلیون تومانی شود؟ قیمت دلار قادر خواهد بود یک‌بار دیگر کانال ۲۹ هزارتومانی را مورد آزمون قرار دهد؟ پاسخ به این سؤال بستگی به یک پرسش دیگر دارد؛ معامله گران سکه و دلار تا چه اندازه حاضر هستند بر روی برد ترامپ و ماندن در کاخ سفید قمار کنند؟
زمانی‌که ریزش بازار سهام در دهه سوم مردادماه به واسطه اختلاف دو وزیر دولت بر سر صندوق قابل‌معامله پالایشی آغاز شد، این ناهماهنگی به سقوط ارزش بنگاه‌های اقتصادی حاضر در بورس نیز انجامید.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی گفته است پول بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی ۸ و نیم میلیارد دلار است و برنامه‌ریزی‌ برای آزادسازی این پول به نتیجه انتخابات آمریکا بستگی دارد.
در ادامه تنش لفظی بین بانک مرکزی ایران و اتاق بازرگانی ایران بر سر «صادرات به نام ۷۰ بی‌خانمان»، یک مقام دیگر اتاق بازرگانی در این موضوع ابراز تردید کرد و در مقابل گفت: دولت اگر می‌تواند دلارهای خودش را به کشور بازگرداند.
زمان زیادی تا انتخابات امریکا نمانده است و بازار سهام به دلیل ریسک انتخابات آمریکا با خروج سرمایه و صف‌های فروش همراه شده است، اما چه سناریوهایی بعد از انتخابات آمریکا مطرح است؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید