صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۳
کد خبر: 2945
گزارشگر: 213
۹۰۶
۰
۰
۳
بنا بر اظهارات رئیس شورای تامین دام کشور

کاهش ۷۵ هزار تومانی قیمت ها؟/گوشت گوساله 30 هزار تومان ارزان شد

کاهش ۷۵ هزار تومانی قیمت ها؟/گوشت گوساله 30 هزار تومان ارزان شد
قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله از 120 هزار تومان به 95 هزار تومان کاهش یافته است و فعالان بازار پیش‌بینی میکنند ریزش قیمت آن تا 75 هزار تومان ادامه داشته باشد؛ این در حالی است که از ابتدای ماه جاری قیمت گوشت قرمز روند افزایشی به خود گرفت تا جایی که قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله به بیش از 120 هزار تومان رسید
از ابتدای ماه جاری قیمت گوشت قرمز روند افزایشی به خود گرفت تا جایی که قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله به بیش از 120 هزار تومان رسید. از ابتدای هفته گذشته افزایش قیمت متوقف از میانه هفته قیمت‌ها به تدریج شروع به کاهش کرد. کارشناسان دلیل کاهش تدریجی قیمت‌ها را کاهش تقاضا عنوان کردند چراکه دیگر خرید آن در توان مالی بسیاری از مردم نبود.

از روز گذشته بازار بار دیگر کاهش قیمت‌ها را شروع کرده است، اما اینبار با شدت بیشتر به نحوی که هم اکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله برای مصرف کننده با کاهش 30 هزار تومانی به 95 هزار رسیده است.

منصور پوریان،‌ رئیس شورای تامین دام کشور، دلیل کاهش دوباره قیمت‌ها را علاوه بر کاهش تقاضا مربوط به جو روانی می‌داند که در پی کاهش نرخ دلار بر بازار حاکم شده است.

وی تاکید کرد: افزایش جهشی قیمت‌ها در ابتدای ماه به دلیل محدودیت موقت در جابه‌جایی دام برای اجرای طرح پلاک زنی توسط دامپزشکی اتفاق افتاد.

به گفته پوریان؛ این اتفاق موجب شد شایعه‌ی کمبود دام در کشور نیز توسط برخی رسانه‌ها منتشر شود که از اساس اشتباه است.

وی یادآور شد: در حال حاضر جمعیت دامی کشور در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد و احتمال تا پایان سال با مازاد عرضه نیز روبه‌رو خواهیم شد.

به گزارش آسیانیوز، به نقل از ایلنا، پوریان افزایش قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله پس از اجرای طرح پلاک زنی را تا 120 هزار تومان عنوان کرد و افزود: افزایش قیمت موجب شد تقاضا کاهش یابد چراکه با توجه به شرایط اقتصادی موجود، تامین آن برای بسیار از مردم مقدور نبود.

وی ادامه داد: با کاهش تقاضا قیمت‌ها رو کاهش گذاشت و بازار از التهاب افتاد.

پوریان از آغاز دوباره کاهش قیمت در بازار با شدت بیشتر خبر داد و گفت: جو روانی ناشی از کاهش نرخ دلار موجب شده شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز با شدت بیشتر در بازار نسبت قبل باشد.

وی قیمت متوسط هر کیلوگرم گوشت گوساله تازه در بازار را 95 هزار تومان و هر کیلوگرم گوشت منجمد را 90 هزار تومان عنوان کرد.

پوریان قیمت خرید هر کیلوگرم دام سنگین زنده از دامداران را 35 تا 36 هزار تومان اعلام کرد.

رئیس شورای تامین دام کشور اظهار کرد: با توجه به روند بازار انتظار می‌رود قیمت گوشت گوساله تا قیمت منطقی آن یعنی 75 هزار تومان پایین بیاید./
https://www.asianews.ir/u/1Qp
اخبار مرتبط
به دنبال نتایج انتخابات ریاست جمهوری و سنای ایالات متحده، قیمت نفت روز دوشنبه بیش از ۲ درصد افزایش یافت و ارزش نفت برنت به بالای ۴۰ دلار برای هر بشکه رسید.
به باور کارشناسان در وضعیت اقتصاد تغییر کلانی رخ نداده است و آمریکا هم به برجام بازنگشته است که قیمت‌ها دچار ریزش خاصی شوند و این گروه باور دارند بازار طی یک جو روانی با افت سنگینی مواجه شد و از این پس راه صعودی را در پیش خواهد گرفت.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت که مجلس شورای اسلامی با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی حتی برای واردات کالاهای اساسی مخالف است، به جز در موارد خاص که آن هم باید مدیریت شود تا فساد ایجاد نکند.
قیمت هر اونس طلا در پایان روز پنج‌شنبه بالاخره به انتخابات واکنشی قاطعانه نشان داد و قیمت طلا امروز با ۲.۵ درصد صعود به بالاترین قیمت نزدیک به ۷ هفته گذشته رسید.
قیمت دلار دیروز در بازار آزاد تا ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان هم رسید، اما برای قیمت دلار امروز چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که قیمت کالاهای اساسی در کشور در هفته آینده تغییر محسوسی خواهد داشت!
نرخ ارز در صرافی‌ ملی امروز چهارشنبه پس از انتخابات آمریکا اعلام شد و بر این اساس قیمت دلار و یورو نسبت به روز دوشنبه افزایش یافت و بهای دلار پس از رشد ۳۴۰ تومانی به رقم ۲۸ هزار و ۵۸۰ تومان رسید.
امروز قیمت سکه می‌تواند وارد کانال ۱۴ میلیون تومانی شود؟ قیمت دلار قادر خواهد بود یک‌بار دیگر کانال ۲۹ هزارتومانی را مورد آزمون قرار دهد؟ پاسخ به این سؤال بستگی به یک پرسش دیگر دارد؛ معامله گران سکه و دلار تا چه اندازه حاضر هستند بر روی برد ترامپ و ماندن در کاخ سفید قمار کنند؟
زمانی‌که ریزش بازار سهام در دهه سوم مردادماه به واسطه اختلاف دو وزیر دولت بر سر صندوق قابل‌معامله پالایشی آغاز شد، این ناهماهنگی به سقوط ارزش بنگاه‌های اقتصادی حاضر در بورس نیز انجامید.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی گفته است پول بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی ۸ و نیم میلیارد دلار است و برنامه‌ریزی‌ برای آزادسازی این پول به نتیجه انتخابات آمریکا بستگی دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید